szczepienie WINOGRON

1. Data: 2001-06-16 18:41:39

Temat: szczepienie WINOGRON
Od: m...@c...edu.pl (Marek Jastrzebski) szukaj wiadomości tego autora

mam w ogrodzie sporo starych krzakow winogron dosc niedobrych jakosciowo ale o
poteznych pniach i zapewne systemach korzeniowych postanowilem to wykorzystac
i naszczepic na nie z kilkanascie odmian nowych mieszancow lepszych podobno
jakosciowo

i tu 2 pytania

1.czy ma ktos jakies doswiadczenia z szczepieniem winogron ???

2. skad wziasc stosowne zrazy - sadzonki to i owszem z 50 odmian na rynku ale
zrazy - nie spotkalem sie.

pozdrawiam

Marek

2. Data: 2001-06-20 10:43:38

Temat: Re: szczepienie WINOGRON
Od: j...@l...pl (Janusz Czapski) szukaj wiadomości tego autora

Marek Jastrzebski napisał(a):

Pomysł bardzo dobry!

> 1.czy ma ktos jakies doswiadczenia z szczepieniem winogron ???

Mam nieudane. :-((((( Ale to moje nieudacznictwo. Pierwszy raz w tym roku
spróbowałem, ale nic z tego nie wyszło. A podobno po szczepieniu można mieć owoce
nowej odmiany w tym samym roku.

> 2. skad wziasc stosowne zrazy - sadzonki to i owszem z 50 odmian na rynku ale
> zrazy - nie spotkalem sie.

Tylko od znajomych, albo z zaprzyjaźnionych szkółek. Nikt tym poważnie nie
handluje.
Jesieniš mogę Cię poratować. Napisz co masz i co chcesz.
Pozdrawiam :-))))
Janusz

3. Data: 2001-06-30 05:19:18

Od: m...@c...edu.pl (Marek Jastrzebski) szukaj wiadomości tego autora

In article <3...@l...pl>, j...@l...pl (Janusz Czapski) wrote:

>Tylko od znajomych, albo z zaprzyjaźnionych szkółek. Nikt tym poważnie nie
>handluje.
>Jesienią mogę Cię poratować. Napisz co masz

mam 2 polskie tradycyjne odmiany trosnace na dzialce od kilkudziesieciu lat
nazwy nieznane oraz kilka zasadzonych w tym roku sadzonek - jak podrosna to
chetnie sie podziele:

Reform, Konkord rosyjski, Bianka, Prim, Iliaczewskij Rannyj, wziete od kolegi
male b. slodkie biale dojrzewajace koniec sierpnia no name, i jeszcze 1 czy 2
odmiany nazw teraz nie pamietam.

> i co chcesz.
>Pozdrawiam :-))))
>Janusz

Witam,

dzieki za odpowiedz, nie przegladalem listy od jakiegos czasu bo zwatpilem ze
ktos sie zainteresuje szczepieniem winogr.

jaka metoda szczepiles ??? ja mysle wyprobowac ta opisana przez Mysliwca w
jednej z jego ksiazeczek

tj. szczepienie zalodowkowanymi od jesieni zrazami na podklad w pelni sezonu
- gdy kora dobrze rozwinieta na tegorocznej lozie wg. niego ta najlepiej
rokuje w rekach amatora.

Mam kilka odmian upatrzonych (nero, kristaly, muskat letni) ktorych jeszcze
nie mam, ale prawde mowiac to do szczepienia przyjme, (kupie) wszystko - bo
wszystko bedzie ciekawsze niz to ciemne male polskie winogrono (nawiasem
mowiac co to za odmiana)? poza tym licze sie z duza iloscia nie przyjetych
zrazow wiec chce naszczepiec ile wlezie

a zreszta nie lubie wybierac odmian na sucho - trzeba zasadzic wszystkie
wybrac te ktore sa dobre - szukam zasadniczo odmian deserowych - ale przyjme
wszelkie z ciekawosci.

daleko mieszkasz od Krakowa ??

pozdrawiam

Marek

4. Data: 2001-07-02 09:35:55

Od: j...@l...pl (Janusz Czapski) szukaj wiadomości tego autora

Marek Jastrzebski napisał(a):

> mam 2 polskie tradycyjne odmiany trosnace na dzialce od kilkudziesieciu lat
> nazwy nieznane

Nie ma polskich odmian winorośli niestety. Jest Iza Zaliwska jako tzw nasz
produkt, ale jest to wyselekcjonowana prze prof. Zaliwskiego z Puław
najprawdopodobniej siewka amerykańskiej odmiany Seneca.
"Tradycyjne odmiany" to być może w uprawie, ale niestety nie polskie.
Ale będš polskie! Mam powody by twierdzić, że kilku ludzi w Polsce probuje robić
własne krzyżówki i być może coś z tego wyjdzie. Na razie sš ostrożni z
informacjami (pewnie by sie nie ośmieszyć), ale kto wie. 2 sadzonki z jednego z
takich eksperymentów skombinowałem i zobaczę co z tego wyrośnie :-)))

> oraz kilka zasadzonych w tym roku sadzonek - jak podrosna to
> chetnie sie podziele:

> Reform,

może być!

> Konkord rosyjski,

Nie jestem pewien czy bšdš z tego owoce gdyż podobno jet to odmiana dwupłciowa -
trzeba miec krzew męski i żeński by coś z tego było. Sam tego nie ćwiczyłem, ale
mam takie informacje od fachowców.

> Bianka,

Smaczna do jedzenia choć ma niece duże i twarde pestki, dobra na wino, silnie
rośnie, kapitalnie regeneruje się po przemrozkach wiosennych.

> Prim,

Bardzo dobra odmiana choć troche delikatna

> Iliaczewskij Rannyj,

Bardzo dobra odmiana.

> wziete od kolegi male b. slodkie biale dojrzewajace koniec sierpnia no name, i
> jeszcze 1 czy 2 odmiany nazw teraz nie pamietam.

Pozdrawiam :-)
Janusz

prośba o informacje o wystawach
sparxis?