szklarnia ogrodowa

1. Data: 2004-02-18 15:22:04

Temat: szklarnia ogrodowa
Od: "ASSAI" <b...@a...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,

Wiosną zamierzam zbudować małą szklarnię ogrodową o pszerzonej podstawie( 3m
x 6m , wys.w kalenicy 2,25m ,okap na wys. 1,65m ) z kształtowników
stalowych .
Czy ktoś może mi podać gdzie szukać info. z jakich kątowników i teowników
( interesują mnie wymiary) należy zbudować konstrukcję.Może ktoś zna stronę
z projektami szklarni o poszerzonej podstawie ( interesuje mnie jaki
powinien być kąt nchylenia ścian bocznych) .

Jawor_2

2. Data: 2004-02-18 16:26:46

Temat: Re: szklarnia ogrodowa
Od: "Wirtua Garden" <w...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Czy sam Pan zamierza się podjąć budowy?

Roman Bloch
WWW.OGRODY.WIRTUA.NET

3. Data: 2004-02-20 14:50:43

Od: "Kidzio" <s...@o...info> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> z projektami szklarni o poszerzonej podstawie ( interesuje mnie jaki
> powinien być kąt nchylenia ścian bocznych) .

ściany najlepiej jak stoją pod kątem prostym :-)
co do nachylenia dachu to zdaje się że ok 35-40 st.
Co do wymiaru kształtowników to do szklarni L6 czyli 6 m. szerokości używa
się bodajrze dwuteownika 80.
co do takich jak Twoje wymiarów to nie mam pomysłu gdzie znaleść informacje.
Ja mam informacje o szklarniach od 6m szerokości do 18m.. Jak chcesz ustawić
tą szklarnie względem stron świata?

pozdrawiam
Kidzio
www.ogrody.info

4. Data: 2004-02-23 08:29:44

Od: "ASSAI" <b...@a...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam ,
Szklarnię ustawię osią podłużną Wschód-Zachód.( wejście od sztrony
zachodniej )
Do dnia dzisiejszego zdobyłem następujące informacje:
Kątowniki i teowniki powinny być o grubości 5-6mm-( działkowiec luty lub
marzec 2004). Jednak chyba jest to zbyt gruba stal.Przejrzałem 5 ksiazek o
małych szklarniach i nigdzie nie znalazłem info. na temat wymiarówe stali
( wymiarów kształtowników stalowych ) na konstrukcję małej szklarnii.Z
pomocą znajomego liczyłem wytrzymałość teownika 30mm x 30mm x 4mm i wydaję
się że może byc stosowany na konstrukcję dachu.Jednak z uwagi na
bezpieczeństwo zdecyduję jednak stosować teowniki i kątowniki 40mm x 40 mm x
5mm a wietrzniki z teowników 30mmx30mmx 4mm.

Wymiary szklenki : podstawa 304cm x600cmm, wysokość w kalenicy 226cm i
wysokość okapu 165 ( w tym fundament 13cm)- wszystkie wymiary zewnętrzne,
Kalenica z dwuteownika 80.
Zdecydowałem się na kat nachylenia ściany bocznej 80' i kąt 25' -
nachylenie połaci dachu.
Do pokrycia scian bocznych i dachu będzie zastosowane szkło grubości 4mm w
taflach ok 70cm x 154 cm .

Jeżeli ktoś ma konstruktywne uwagi do moich propozycji proszę o pilny
komentarz

Jawor_2

5. Data: 2004-02-23 17:40:51

Od: "boletus" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> taflach ok 70cm x 154 cm .
>
> Jeżeli ktoś ma konstruktywne uwagi do moich propozycji proszę o pilny

Zbyt duża powierzchnia szyb przy ich grubości (4mm).

Mam u siebie szklarnię konstrukcji drewnianej. Ściany
przeszklone, a dach pokryty przezroczystymi płytami
plastikowymi produkcji niemieckiej (były hiper drogie)
odpornymi na wahania temperatury.
Wymiary szklarni - 3x2 m. Drewno kupowałem na składzie
drewna, więc było tanie. Wykonanie własne.
Szyby zdobyłem u likwidującego interes szklarza także tanio,
prawie za friko.

Pozdrawia w biegu boletus

6. Data: 2004-02-24 07:22:47

Od: "Kidzio" <s...@o...info> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> nachylenie połaci dachu.
> Do pokrycia scian bocznych i dachu będzie zastosowane szkło grubości 4mm

znalazłem na allegro coś takiego - może Cię zainteresuje

pozdr
Kidzio
www.ogrody.info

brusznica