szmatki na słoikach

11. Data: 2006-08-18 07:53:25

Temat: Re: szmatki na słoikach
Od: Waldemar <w...@i...de> szukaj wiadomości tego autora

maria schrieb:
> Brawo! Znowu masz racje!:-) a teraz już serio,to bardzo prawdopodobne.
> pozdrawiam maria

znaczy smołą uszczelniali, bo pech to smoła.

Waldek

12. Data: 2006-08-18 08:00:47

Od: Wladyslaw Los <w...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

In article <4...@u...de>,
Waldemar <w...@i...de> wrote:

> znaczy smołą uszczelniali, bo pech to smoła.

Po niemiecku. Po polsku, z niemieckiego pech lub pak to też smoła, ale
również szczeliwo do słoików i butelek.

Władysław

13. Data: 2006-08-18 08:03:31

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"maria" <b...@o...pl> wrote in message

> Ty może tak, natomiast twoje wypowiedzi sa niekiedy delikatnie mówiąc
> kontrowersyjne,ale to już inna bajka ,widocznie taka Twoja uroda.
> Pozdrawiam maria

Nie rozumiem - w kuchni mówię o kuchni, co może być tu kontrowersyjnego?
Moje wypowiedzi o wyższości garnków jednych nad drugimi? Nie mam takich.
Wyłapuję wady i zalety jednych i drugich. Podobnie z urządzeniami.
Przepisy - lubię tradycyjne jedzenie.
Ilość - dużo jadałem - nie umiem ugotować (jeszcze tego nie robilem) w
garnkach poniżej 3-5 litrów.
Z wyłączeniem kaszki manny dla dzieci, kisielu, budyniu czy sosu...
Przetwory - dużo na jeden raz - śliwki czy agrest "dochodzą" w tym jednym
prawie czasie...
Mam do tego gary 35 - 50 litrów. Beczki duże - posyłam dzieciom do UK ogórki
kiszone i kapustę - własnego przerobu - w bańkach 35 lub 55 litrowych... Nie
da się kisić "na raty"...

14. Data: 2006-08-18 08:13:24

Od: Waldemar <w...@i...de> szukaj wiadomości tego autora

Wladyslaw Los schrieb:

> Po niemiecku. Po polsku, z niemieckiego pech lub pak to też smoła, ale
> również szczeliwo do słoików i butelek.

tylko to szczeliwo to właśnie smoła produkowana z drzewa.

Waldek

15. Data: 2006-08-18 08:15:55

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"maria" <b...@o...pl> wrote in message

> Brawo! Znowu masz racje!:-) a teraz już serio,to bardzo prawdopodobne.
> pozdrawiam maria

Był stosowany jeszcze papier albuminowy - zawsze może się przydać, gdy nie
ma czego innego pod ręką.
Ubijało się białko na sztywną pianę dodając 1g soli morskiej lub warzonej i
0,5 g saletry potasowej, a następnie maczało się arkusze zwyklego białego
papieru. Po wysuszeniu prostowano go gorącym żelazkiem. Moja babcia powidła
śliwkowe zapiekała w kamiennych garnkach w piekarniku i po ostygnięciu
przykrywała papierem pergaminowym bądź albuminowym naciągając na niego gumkę
od wecka...
Póżniej zaczęła używać celofanu...

16. Data: 2006-08-18 10:31:54

Od: "Akulka" <s...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Nie rozumiem - w kuchni mówię o kuchni, co może być tu kontrowersyjnego?

Gdyby tylko o kuchni, to pewnie nikt by sie ciebie nie czepiał :-)

Pozdrawiam,
Akulka

17. Data: 2006-08-18 10:33:33

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Akulka" <s...@g...pl> wrote in message

> Gdyby tylko o kuchni, to pewnie nikt by sie ciebie nie czepiał :-)
>
> Pozdrawiam,
> Akulka

Gdy mnie ktoś pyta, lub wręcz prowokuje - odpowiadam. Ożywia to tę grupę -
gdybym przestał pisać grupa zamarłaby... ;-P)))

18. Data: 2006-08-18 10:34:37

Od: BasiaBjk <b...@q...pl> szukaj wiadomości tego autora

Panslavista napisał(a):

> Gdy mnie ktoś pyta, lub wręcz prowokuje - odpowiadam. Ożywia to tę grupę -
> gdybym przestał pisać grupa zamarłaby... ;-P)))

Zrób ten eksperyment.
--
pa, BBjk

19. Data: 2006-08-18 10:37:17

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"BasiaBjk" <b...@q...pl> wrote in message

> Zrób ten eksperyment.
> --
> pa, BBjk

Są inni, wręcz przeciwnego zdania.

20. Data: 2006-08-18 10:39:36

Od: BasiaBjk <b...@q...pl> szukaj wiadomości tego autora

Panslavista napisał(a):

> Są inni, wręcz przeciwnego zdania.

Czyli uważają, ze grupa by nie zamarła?
--
pa, BBjk

z cyklu co przywieśc jadąc ....do BUłgarii
ZNOWU KANIE...
Ajwar gorzki - tak ma byc?
_Dobra_ herbata - czy jest jeszcze jakaś nadzieja ? :-(
Chleb - pieczenie