szpinak

1. Data: 2012-02-04 20:54:17

Temat: szpinak
Od: "yapann" <y...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

czemu szpinak jest taki drogi - tak się go trudno hoduje?

Nie wiem, na ile jest wartościowy, ale mam straszny 'rzut' na szpinak ciągle
(i na parę innych produktów natury) , więc zapewne powinnam go spożywać. Nie
Drogie są w ogóle liście - rukole/szpinaki/etc, czy kiełki. Czy to cena dla
fanaberyków co i tak kupią? - Czy wynika z procesu?

2. Data: 2012-02-04 20:58:31

Temat: Re: szpinak
Od: medea <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2012-02-04 21:54, yapann pisze:
> [...]
> spożywać. Nie Drogie są w ogóle liście - rukole/szpinaki/etc, czy
> kiełki. Czy to cena dla fanaberyków co i tak kupią? - Czy wynika z

A gdzie kupujesz i co to dla Ciebie znaczy drogo, bo to dosyć relatywne.

W biedronce możesz kupić młode liście szpinaku lub miks sałatkowy za
kilka złotych (około 4zł).

Inna sprawa, że zima to nie jest pora na świeże liście, więc wszelkie
tego typu muszą być uprawiane szklarniowo bądź sprowadzane, a to kosztuje.

Ewa

3. Data: 2012-02-04 21:39:26

Od: Animka <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Drogie są w ogóle liście - rukole/szpinaki/etc, czy kiełki. Czy to cena dla
> fanaberyków co i tak kupią? - Czy wynika z procesu?

Uwielbiam szpinak W lecie to mniej niż 2 kg nie kupuje, po po ugotowaniu
i posiekaniu zostaje maleńka ilość, nawet z tych 2 kg.

--
animka

4. Data: 2012-02-04 22:36:37

Od: "yapann" <y...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Animka" <t...@w...pl> wrote in message
>po po ugotowaniu i posiekaniu zostaje maleńka ilość, nawet z tych 2 kg.

na gotowany to ujdzie nawet jak jest trochę przyklapnięty
ale do jedzenia na świeżo to musi być świeżyna
z 2 kg przez kilka dni robi się miazga czasami od jednego/kilku liści, które
chwyciła wilgoć. W takim przpadku te wielkie paki nie sprawdzają się. Stąd
ich drogość - kiedy trzeba część wywalić.

5. Data: 2012-02-04 22:49:32

Od: "yapann" <y...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

"medea" <x...@p...fm> wrote in message
> co to dla Ciebie znaczy drogo
> W biedronce możesz kupić młode liście szpinaku lub miks sałatkowy za kilka
> złotych (około 4zł).

weźmy miks sałat za 4 zł:
kupię główkę lodowej za 3 zł i mam dwa takie mixy
- tak oceniam drogość.

Skoro za 12 zł kupię 'klasyczny' obiad, czy pizzę, to 6 zł za sam szpinak
jest drogo: do jednego dania niechby wezmę tylko połowę (za 3 zł) i włożę
jeszcze conajmniej 3 składniki (np. mozarella, pomidor, awokado) - po
conajmniej 3 zł każdy (tak naprawdę min 4 zł), to mam swoje danie drożej niż
tenże obiad. Ile wydajecie dziennie na jedzenie na osobę?

6. Data: 2012-02-04 23:28:33

Od: Animka <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2012-02-04 23:36, yapann pisze:
> [...]
> chwyciła wilgoć. W takim przpadku te wielkie paki nie sprawdzają się. Stąd
> ich drogość - kiedy trzeba część wywalić.

Trzeba kupować świezy w lecie, a w zimie mrożony.

--
animka

7. Data: 2012-02-05 08:17:35

Od: "Plumke.pl" <s...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

> to mam swoje danie drożej niż tenże obiad.

zupki yum yum wychodza taniej (do 1,50 zl + wrzatek)

plumke

8. Data: 2012-02-05 08:19:01

Od: "Plumke.pl" <s...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

>Uwielbiam szpinak W lecie to mniej niż 2 kg nie kupuje, po po ugotowaniu i
>posiekaniu zostaje maleńka ilość, nawet z tych 2 kg.

ale kogo to obchodzi???

jestes az tak samotna ze na pytanie jaki rower odpowiesz ze bardzo lubisz
jazde na rowerze

9. Data: 2012-02-05 09:52:36

Od: medea <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2012-02-04 23:49, yapann pisze:

> weźmy miks sałat za 4 zł:
> kupię główkę lodowej za 3 zł i mam dwa takie mixy
> - tak oceniam drogość.

Hm, a jak zrobisz miks sałat z jednego rodzaju sałaty?

> [...]
> awokado) - po conajmniej 3 zł każdy (tak naprawdę min 4 zł), to mam
> swoje danie drożej niż tenże obiad. Ile wydajecie dziennie na

Można też jeść codziennie ziemniaki okraszone boczkiem, taniej wyjdzie.
Nie bardzo wiem, o co Ci chodzi - pytasz o to, dlaczego świeże zielone
liście są zimą drogie, czy o to, jak tanio się wyżywić?

Nie wiem dokładnie, ile wydaję na jedzenie na osobę. Czasami ugotuję
gołąbki na kilka dni, czyli za jakieś 25zł mam około 10 porcji obiadu,
wychodzi po 2,5zł, a czasami robię pieczonego łososia do tego miks sałat
z fetą i wyjdzie 10zł na jeden obiad dla jednej osoby.

Ewa

10. Data: 2012-02-05 10:25:17

Od: "yapann" <y...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

"medea" <x...@p...fm> wrote in message
> Hm, a jak zrobisz miks sałat z jednego rodzaju sałaty?
no tak szczególny rodzaj mixu, gdzie jest mało różnych rodzajów :]
Przyglądając się mixowi sałat w np. biedronce - to jest tam klasyczna lodowa
plus taka bordowa karbowana - dla mnie nie robi to tak aż wilekiego
zróżnicowania
smaczność sałty z mixu leży dla mnie w jej chrupkości (ale owa chrupkość
chyba jest utrzymywana przez stosowanie gazów przedłużających żywtosnoć w
tych opakowaniach?)
Jeśli chodzi o inne mixy - to nadal lepiej wg mnie jest kupć odrębnie
rukolę, szpinak czy coś - w mixie zawsze będzie więcej tańszego składnika.

> Można też jeść codziennie ziemniaki okraszone boczkiem, taniej wyjdzie.
> Nie bardzo wiem, o co Ci chodzi -
tak też właśnie się obawiam...

> liście są zimą drogie, czy o to, jak tanio się wyżywić?
czy te produkty latem są tanie? Wg mnie nie / nieznacznie.

> gołąbki na kilka dni, czyli za jakieś 25zł mam około 10 porcji obiadu,
mielone gotowe czy mielisz?

> wychodzi po 2,5zł, a czasami robię pieczonego łososia do tego miks sałat
kupujesz dzwonka czy całego fileta?

> z fetą i wyjdzie 10zł na jeden obiad dla jednej osoby.
czyli można oszacować że wydajesz dziennie ok 20 zł/os (czyli ok 600
ł/mc)? - czy może mniej lub więcej?

Można to chyba oszacować patrząc na przeciętny przykładowy dzień jedzenia -
cena chelba/sera/etc,co kto tam je. Albo wziąć dwa różne dni - droższą
wersję która się powtarza i tańszą która się powtarza i uśrednić.

Założyłam odrębny wątek tematyczny na pl.rec.kuchnia:
news:jglker$j2f$1@node2.news.atman.pl. - zapraszam.

ACTA to nie tylko internet
Ile się dochodzi po wycięciu wyrostka
NERWICA NATRĘCTW