szpital a klinika z punktu widzenia lekarza

1. Data: 2003-09-10 09:39:34

Temat: szpital a klinika z punktu widzenia lekarza
Od: "Magdalena Chlebna" <m...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam...

Z tego co wiem to klinika różni się od szpitala tym, że prowadzi działalność
naukowo-badawczo i bierze udział w czynnej edukacji personelu medycznego.
Ale chciałabym wiedzieć czy z punktu widzenia lekarza inaczej się pracuje w
klinice niż w szpitalu? Na przykład czy inny jest zakres obowiązków, lepiej
się pracuje czy cokolwiek innego co mogłoby rozróżniać.

Pozdrawiam, Madzia

P.S. Informacje te potrzebne mi są do pracy magisterskiej.

2. Data: 2003-09-10 11:33:33

Temat: Re: szpital a klinika z punktu widzenia lekarza
Od: Marek Bieniek <a...@s...re> szukaj wiadomości tego autora

On Wed, 10 Sep 2003 09:39:34 +0000 (UTC), Magdalena Chlebna wrote:

> [...]
> klinice niż w szpitalu? Na przykład czy inny jest zakres obowiązków, lepiej
> się pracuje czy cokolwiek innego co mogłoby rozróżniać.

Z praktycznego punktu widzenia?

W klinikach, które są jednostkami naukowo - badawczymi, odpowiedzialnymi
również za edukację, pracują pracownicy naukowi. Są to lekarze, którzy
mają obowiązek wykazać się odpowiednią ilością pracy naukowej
(zobiektywizowaną publikacjami) oraz mają pensum dydaktyczne. Oprócz
tego prowadzą normalną działalność lekarską (prowadzą pacjentów itd).
Ale ponieważ kliniki nie działają w powietrzu, ale na bazie szpitali, w
klinikach zdarzają się również lekarze 'szpitalni'. Są to lekarze
zatrudnieni na tym samym oddziale, czyli w klinice, ale w szpitalu, a
nie w placówce naukowo - badawczej (np Akademii Medycznej), w związku z
tym teoretycznie nie mają obowiązku ani pracy naukowej, ani
dydaktycznej. Ale ponieważ zakres obowiązków asystenta z reguły obejmuje
"wykonywanie innych poleceń ordynatora / kierownika Kliniki" - równie
dobrze mogą wykonywać niemal dokładnie taką samą pracę. Zarabiaja
oczywiście mniej i mają krótsze urlopy (bo nie sa nauczycielami
akademickimi przecież), ale - zależnie oczywiście od konkretnego
przypadku - mogą mieć pewne dodatkowe przywileje, jakich nie mają
lekarze na 'zwykłych' oddziałach.
Natomiast w 'zwykłym' oddziale szpitalnym lekarz nie ma obowiązku
działalności naukowej ani dydaktycznej i teoretycznie wszyscy lekarze są
równi.

m.
Marek Bieniek (mbieniek na onet pl)

3. Data: 2003-09-10 11:48:53

Od: "Magdalena Chlebna" <m...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Marek Bieniek <a...@s...re> napisał(a):

[ciach]

Wielkie dzięki, dokładnie o to mi chodziło :)

Pozdrawiam, Madzia

4. Data: 2003-09-10 21:18:53

Od: "Staary" <n...@f...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Magdalena Chlebna" <m...@N...gazeta.pl> napisał w
wiadomości news:bjmrgm$7k8$1@inews.gazeta.pl...
> [...]
lepiej
> się pracuje czy cokolwiek innego co mogłoby rozróżniać.

owszem inaczej. najladniejszy jest widok zamiatajacych krawatami podloge
przed JE profesorem . zwykle robia to asystenci. mily widok. mnie bawi.
pzdr

5. Data: 2003-09-13 20:32:02

Temat: Re: szpital a klinika z punktu widzenia lekarza mlodszego
Od: "Baltazar Kot" <b...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Staary <n...@f...onet.pl> napisał(a):

> owszem inaczej. najladniejszy jest widok zamiatajacych krawatami podloge
> przed JE profesorem . zwykle robia to asystenci. mily widok. mnie bawi.
> pzdr

Kolega raczyl zapomniec o najwaznieszym
zadaniu mlodszego asystenta w swiatyni nauki

polip w szyjce macicy
Kodeks Etyki Lekarskiej
MACA
olejek z nasion wiesiołka