[szydełko] Mam włóczkę i nie wiem co z niej zrobić.

1. Data: 2006-08-30 10:17:26

Temat: [szydełko] Mam włóczkę i nie wiem co z niej zrobić.
Od: Ula Kapała <u...@h...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam po dłuższej przerwie.
Mam około 20 dag miękkiej liliowej włóczki, chyba akrylowej, nie znam
się, ale nie drapie. Grubość ma chyba pasującą do szydełka nr 5, nie
znam się, ale taka o oczko lub dwa grubsza niż Peonia i sporo miększa.
Myślałam o szalu, takim trójkątnym, trochę ażurowym, co można sobie
zamotać dookoła szyi jak jest zimno. Mam dużo wzorów na ściegi, motywy
powtarzalne itd, tylko jak zaczynam coś robić to wychodzi za sztywne i
wygląda raczej jak fragment swetra.

1) Czy to że jest sztywne to nie szkodzi, bo takie jest wrażenie, jak
robótka jest mała i jak zrobię większy kawałek to będzie miękkie?

2) Czy w ogóle wystarczy tyle włóczki na szal? Czy musi być mocno
ażurowy w związku z tym?

3) Może ktoś ma jakiś pomysł?

4) Na drutach nie umiem, tylko na szydełku.

Włóczka jest dość stara i nie wiem czy mogę dokupić identyczną, ale na
pewno mogę podobną, np ciemniejszą, wtedy szal byłby dwukolorowy; ale
nie chcę mieszać np kwadratów naprzemian kolorystycznie, tylko trójkąt
jaśniejszy a dookoła niego pas ciemniejszy.

Jakieś wskazówki? Pomysły?

Pozdrawiam,
UlaK

--
e-mail: u...@h...pl -- IRC nick: Ula
http://ula.hell.pl/ i http://ula-kapala.art.pl/

2. Data: 2006-08-30 11:54:47

Temat: Re: [szydełko] Mam włóczkę i nie wiem co z niej zrobić.
Od: Theli <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ula Kapała napisał(a):

> 1) Czy to że jest sztywne to nie szkodzi, bo takie jest wrażenie, jak
> robótka jest mała i jak zrobię większy kawałek to będzie miękkie?

> 4) Na drutach nie umiem, tylko na szydełku.

Sprobuj moze takim wzorem
http://smg.photobucket.com/albums/v718/vasilevna/Zen
skie%20modeli/Crochet%20-2/?action=view&current=CCHS
024_Img015TuniqueExpl.jpg

(wersja nielamana: http://tinylink.com/?dx2NDi8IHb )

Jak na szydelkowy jest w miare malo sztywny.

th

3. Data: 2006-08-30 13:56:43

Od: Ula Kapała <u...@h...pl> szukaj wiadomości tego autora

Theli napisał(a):
> Sprobuj moze takim wzorem
> http://smg.photobucket.com/albums/v718/vasilevna/Zen
skie%20modeli/Crochet%20-2/?action=view&current=CCHS
024_Img015TuniqueExpl.jpg

Znam ten ścieg, chociaż nie do końca rozszyfrowałam jak to się robi. Mam
wrażenie, że będzie mi zimno w aż tak ażurowym, chyba że miałabym moher
albo coś puchatego. :(
Myślałam raczej o czymś w tym stylu:
http://smg.photobucket.com/albums/v718/vasilevna/Zen
skie%20modeli/Duplet%2050/?action=view&current=18.jp
g&refPage=40&imgAnch=imgAnch52
Tylko nie wiem czy się nadaje na szal (to ma być coś pomiędzy szalem,
chustą a szalikiem). Myślałam, żeby robić od końca, czyli od małego
fragmentu do coraz szerszego, bo jak zrobię odwrotnie i nagle mi
zabraknie włóczki to zostanie mi coś w kształcie trapezu.

UlaK

4. Data: 2006-08-30 14:10:29

Od: "Chrumcia" <k...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Wysłałam Ci kilka wzorków na priv, może coś się spodoba.

1) Czy to że jest sztywne to nie szkodzi, bo takie jest wrażenie, jak
robótka jest mała i jak zrobię większy kawałek to będzie miękkie?

Jeżeli chodzi o sztywność robótki, to spróbuj zrobić próbkę większym
szydełkiem, powinna być o wiele miększa.

Kasia - Chrumcia
http://glinki.com/?l=6bgpu8

5. Data: 2006-08-30 17:44:04

Od: a...@o...pl szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>
> (wersja nielamana: http://tinylink.com/?dx2NDi8IHb )
>
> Jak na szydelkowy jest w miare malo sztywny.

Ja mam taki

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/d478cb64eb566c58
.html

Zrobiłam go z puchatki aniluxu.Jest milutki,mięciutki i cieplutki.Lubie go
nosić.Polecam ten wzór.

Pozdrawiam z deszczowej Łodzi
Agas

6. Data: 2006-09-02 23:07:37

Od: Ula Kapała <u...@h...pl> szukaj wiadomości tego autora

Theli napisał(a):
> Sprobuj moze takim wzorem
> http://smg.photobucket.com/albums/v718/vasilevna/Zen
skie%20modeli/Crochet%20-2/?action=view&current=CCHS
> [...]
Z braku pomysłu na coś innego (czyt.: zrobiłam kilkanaście próbek czego
innego i wyszło brzydko, więc mnie szlag trafił i rzuciłam w kąt)
zaczęłam robić taki szalik, jak schemat w linku, z moheru.

Po pierwsze: ile moheru na to trzeba? Bo mam naprawdę bardzo mały motek,
nawet mniej niż 5 dag. Jest to moher cienki, robię szydełkiem nr 3, ale
gdyby nie kudły dookoła nitki właściwej, mogłoby być takie jak do
kordonku (ten szalik to chyba bardziej ozdobny będzie niż praktyczny;
witaj zapalenie oskrzeli; o ile nie wyjdzie coś na kształt włochatej
serwetki).

Po drugie: dojechałam do końca pierwszej linijki i teraz trzeba zawrócić
i łączyć te łańcuszki górny z dolnym, żeby powstała siatka, jakoś
wkłuwając i robiąc supeł równocześnie. I nie wiem jak to zrobić :(

Jakieś wskazówki?

A przy okazji, to nie wygląda jakby robienie tego trwało całe wieki (no
dobra, trzeba wziąć poprawkę na to, że nie mam wprawy). Możecie
powiedzieć w przybliżeniu jak długo się robi taki szalik? Nie będzie
zbyt szeroki, jakieś 25 cm maksymalnie.

pzdr,
UlaK, z monologiem po nocach

7. Data: 2006-09-03 11:03:38

Od: "Agas" <a...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> dobra, trzeba wziąć poprawkę na to, że nie mam wprawy). Możecie
> powiedzieć w przybliżeniu jak długo się robi taki szalik? Nie będzie

Witam
Podam link do różowego szalika kroowki

http://www.ztpnet.pl/~kgaik/f_szal_rozowy.htm

A tu jest cały wątek o nim i o tym jak go zrobić

http://niusy.onet.pl/niusy.html?t=watek&group=pl.rec
.robotki-reczne&tid=8168205

Może to Ci troche pomoże,jak nie to pytaj bo wzór jest bardzo prosty i szybki w
robieniu.

Miłego dnia
Agas

[xxx] "prawnicze"-prośba
www.streamphoto.ru
xxx poszukuje "Krzyk" Muncha
Titania ... prośba o rozszyfrowanie muliny
XXXkwiaty z ''cieniem''