szydełko - gdzie znaleźć złoty lub srebrny kordonek - pomocy

1. Data: 2004-08-29 11:56:45

Temat: szydełko - gdzie znaleźć złoty lub srebrny kordonek - pomocy
Od: "Agnieszka spod Krakowa" <a...@g...SKASUJ-TO.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam!

Zwracam się do Was z ogromną prośbą - doradźcie mi, gdzie mogę kupić złoty
albo srebrny kordonek. Chodzi mi o wykończenie aniołków i dzwoneczków na
choinkę. A może to ma być coś innego, a nie kordonek? Nie mam w tym temacie
doświadczenia.
Może znacie jakiś sklep internetowy ?

Pozdrawiam
Agnieszka K. /okolice Krakowa/

1. Data: 2004-08-29 12:36:19

Od: "a&e" <a...@w...op.pl> szukaj wiadomości tego autora

polecam zwykle zlote nici metalizowane
w kazdej z krakowskich pasmanterii znajdziesz
ciezko sie robi, ale za to efekt jest znakomity, ja robilam i z pojedynczej
nitki i z podwojnej i mimo tego ze troszku sie placze warto bylo sie
pomeczyc. Pozlacany kordonek kupilam kiedys w malej pasmanterii na
Grota-Roweckiego, ale nie podobaly mi sie dzwoneczki i aniolki nim
wykonczone (to byl kordonek o kolorze zblizonym do zlotego, przeplatany
nicia metalizowana)
pozdr
Ewa (Krakow)

ps. szanowne Krakuski z radoscia informuje , ze wrocilam z wakacji w
slicznym szydelkowym sweterku
(skromnosc zostawilam w Toruniu)

1. Data: 2004-08-29 12:46:29

Od: Julka <s...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Agnieszka spod Krakowa wrote:
> [...]
> choinkę. A może to ma być coś innego, a nie kordonek? Nie mam w tym temacie

Co do mnie, to używałam złotej i srebrnej nici, jak na nić dość grubej,
ale cieńszej niż standardowy złoty kordonek. Taka nić jest nawinięta na
szpulki jak nić maszynowa, nie ma żadnych napisów, więc nie powiem Ci,
co to za firma. szpulka kosztuje kilka złotych i wystarcza na baaardzo
długo :) Niestety nie powiem Ci, gdzie to kupić w Krakowie, bo nie mam
pojęcia. Wiem tylko, gdzie to bywa w Warszawie ;) W tej chwili może być
z tym problem, bo pasmanterie zwykle zamawiają takie rzeczy bliżej
świąt, kiedy jest popyt na wszystko co błyszczące.

pozdrawiam
Julita
--
http://www.galeria.szpilka.prv.pl

FAQ pl.rec.robotki-reczne:

1. Data: 2004-08-29 18:36:29

Od: "Agnieszka spod Krakowa" <a...@W...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Julka <s...@t...pl> napisał(a):

> [...]
> z tym problem, bo pasmanterie zwykle zamawiają takie rzeczy bliżej
> świąt, kiedy jest popyt na wszystko co błyszczące.

Dzięki dziewczyny!

Jesteście niezawodne! Teraz już mniej-więcej wiem czego szukać. Dobrze jak
ktoś doradzi, bo bez tego niewiadomo na co się zdecydować.W takim razie
szturmuję pasmanterie :)))

Pozdrawiam
Agnieszka

1. Data: 2004-08-30 07:47:33

Od: "krawcowa" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> ktoś doradzi, bo bez tego niewiadomo na co się zdecydować.W takim razie

Agnieszko,

zlote, srebrne i rozne inne metalizowane nici sa w pasmanterii w m1 (tam sa
dwie pasmanterie, te akurat sa w tej z maszynami do szycia i do haftu). w
zeszlym roku 1 szpulka kosztowala 9 zl i sa tam inne kolory, np.szafirowe,
czerwone, rozne odcienie zlota i srebra, i mnostwo innych.
za znacznie mniejsza kwote, bo 3 zl za szpulke (ale i mniej na niej)
placilam za nieco inne w pasmanterii kolo hali targowej. tam tez kupowalam
turecki kordonek w roznych kolorach. poniewaz jest on blyszczacy swietnie
nadaje sie na aniolki, dzwonki i gwiazdki.
same aniolki robilam z blado niebieskiego kordonka, bialego lub rozowego, a
aureole do nich robilam z polaczonych nici np. zoltego kordonka tureckiego i
zlotej nici metalizowanej, co swietnie te aureole usztywanialo, albo
granatowego korodonka tureckiego takiego i samego koloru nici,
ciemnorozowego kordonka tureckiego i nici metalizowanej.
poza tym zeby aniolki, dzwonki i gwiazdki byly sztywne po zrobieniu
spryskiwalam je sprejem z krochmalem i suszylam naciagniete na 'kieliszki'
do jajek albo szlaneczki do wody mineralnej (to zalezy od wielkosci).
zazwyczaj spryskiwalam je dwa razy. w ten sposob uformowane ksztalty
swietnie sie zachowywaly.
po zdjeciu z choinki delikatnie wypralam je (recznie) i normalnie wsuszylam.
nawet nie przypuszczalam jak byly zakurzone po miesiacu wiszenia na choince!
ech to zycie w miescie :(
przed powieszeniem ich na choince znow przeprowadze operacje usztywniania.

pozdrwiam serdecznie

skrzacik

1. Data: 2004-08-30 11:29:58

Od: "Agnieszka spod Krakowa" <a...@W...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam !

Dziękuję Skrzaciku za tyle cennych rad!!! Właśnie zastanawiałam się nad
usztywnianiem aniołków - też mam krochmal w spreyu, ale wydaje mi się
słabszy od tego tradycyjnego.A w M1 byłam w piątek, ale chyba w tej
mniejszej pasmenterii /znam tylko tę jedną/, bo nie było tam tych nici.
A swoją drogą - Twoja choinka to musi być naprawdę przepiękna !!! Jak wisi
na niej tyle prześlicznych aniołków :))) Bardzo mi się podobają Twoje
kombinacje kolorów i chyba też zrobię sobie coś w tym stylu :)

Pozdrawiam serdecznie
Agnieszka

1. Data: 2004-08-30 11:45:37

Od: "a&e" <a...@w...op.pl> szukaj wiadomości tego autora

Agnieszko, zlote nici sa rowniez w tej mniejszej pasmanteriiw m1, pani ma je
wylozone w ladzie (fakt, ze te zlote sa nieco schowane pod innymi kolorami
nici metalizowanych)
pozdrowionka

Ewa (Krakow)
co wlasnie z m1 wrocila

1. Data: 2004-08-30 12:18:25

Od: "krawcowa" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> na niej tyle prześlicznych aniołków :))) Bardzo mi się podobają Twoje
> kombinacje kolorów i chyba też zrobię sobie coś w tym stylu :)

alez nie ma za co, cala przyjemnosc po mojej stronie
a choinka u mnie w mieszkaniu nie stoi, bo koci by ja szybciutko
zdemolowali.
aniolki wisza u siostry i u sasiadow :)
ale musze cos wymyslec, zeby aniloki zamieszkaly i u mnie, a to oznacza
podwieszenie pod sufitem!

skrzacik

1. Data: 2004-08-30 12:18:45

Od: "dorka" <g...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "a&e" <a...@w...op.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> pozdr
> Ewa (Krakow)
>
> ps. szanowne Krakuski z radoscia informuje , ze wrocilam z wakacji w

Witaj Ewo po wakacjach w slicznym sweterku! :)
nie masz fotografii Twojego dzieła? moze jak zobacze to się zmobilizuję i
skończe swoja szydelkowo-drutowa robotce, porzucona na poczatku lipca... to
mial byc bialy uroczy sweterek ....

pozdrawiam serdecznie :)
dorka

1. Data: 2004-08-30 12:18:53

Od: Julka <s...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

krawcowa wrote:

> a to oznacza
> podwieszenie pod sufitem!

Uważaj z tym, bo u mnie tak wisiały i wisiały.... aż TŻ postanowił
ostatnio wymienić sznurki w suszarce za oknem i w końcu je zdjął ;)

pozdrawiam
Julita

--
http://www.galeria.szpilka.prv.pl