szynka

21. Data: 2018-01-30 10:25:55

Temat: Re: szynka
Od: i...@g...pl szukaj wiadomości tego autora

Ja mam taki:
http://swip-ftp.pl/img/szynkowar_aluminium_1,5kg_1.j
pg

22. Data: 2018-01-30 10:27:16

Od: i...@g...pl szukaj wiadomości tego autora

Plastikowy na bank straci fason i/lub gwint się ,,rozgwintuje" po paru sesjach.

23. Data: 2018-01-30 13:57:27

Od: FEniks <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 30.01.2018 o 09:32, stefan pisze:

> [...]
e-szynkowar-ze-stali-nierdzewnej-z-termometrem.jpg

> Ja mam obecnie taki
> https://image.ceneo.pl/data/products/33227108/i-biow
in-szynkowar-1-5kg.jpg

Dzięki! Chyba sobie coś podobnego sprawię w najbliższym czasie.

> Używany na moje potrzeby dawniej raz na dwa trzy tygodnie, teraz
> przynajmniej raz w tygodniu (produkcja na zlecenia przyjaciół :)

A co najczęściej produkujesz? Korzystasz z jakiegoś konkretnego
przepisu, czy jako doświadczony weteran robisz na oko? ;)

Ewa

24. Data: 2018-01-30 17:52:16

Od: stefan <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2018-01-30 o 13:57, FEniks pisze:

> [...]
>
> A co najczęściej produkujesz? Korzystasz z jakiegoś konkretnego
> przepisu, czy jako doświadczony weteran robisz na oko? ;)

Ostatnio? Przyjaciele rozkoszują się moim boczusiem niby faszerowanym :)
ładny (koło 1 kg) kawałek boczku nacieram moja mieszanka przypraw z
dodatkiem cukru i soli peklowej. I leży (obracany dwa razy na dzień) tak
koło tygodnia. W tzw. miedzyczasie z ładnej wieprzowinki robię 0,5 kilo
mielonego na oczku 8 mm. Troszkę soli peklowej, główka czosnku
zmiażdżona na dwie części - jedna wtarta w boczek, druga zmieszana z
mielonym. i tak se 2-3 dni odpoczywają. No a potem zawijamy w roladę, to
do wora i i tak dalej...
Nieźle im też smakuje z mielonym wędzonym chudym boczkiem :)
pozdr
Stefan

---
Avast.

25. Data: 2018-01-30 17:57:39

Od: stefan <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2018-01-30 o 10:25, i...@g...pl pisze:
> Ja mam taki:
> http://swip-ftp.pl/img/szynkowar_aluminium_1,5kg_1.j
pg

ciekawy, ma fajne zamknięcie, a ma otworek na termometr? Gdzie kupujesz
woreczki?
pozdr
Stefan

---
Avast.

26. Data: 2018-01-30 20:27:19

Od: i...@g...pl szukaj wiadomości tego autora

Wiesz co - nie pamiętam, czy ma otworek, bo nie używam termometru. Gotuję ,,na oko".
Sprawdzę, gdy go odszukam w czeluściach spiżarnianych, bo dawno nie używałam -
ostatnio częściej wędzimy lub robię mięsne konserwy słoikowe do chleba.
Woreczki kupuję w Allegro.

27. Data: 2018-01-30 23:03:46

Od: FEniks <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 30.01.2018 o 17:52, stefan pisze:
> [...]
> to do wora i i tak dalej...
> Nieźle im też smakuje z mielonym wędzonym chudym boczkiem :)

Czy sól peklowa jest konieczna do przyrządzania mięs w szynkowarze, czy
wystarczy po prostu mięso po swojemu przyprawić? Głównie chodzi mi o to,
czy przygotowanie takiego mięsa każdorazowo musi trwać tyle czasu
(tydzień peklowania).

Ewa

28. Data: 2018-01-31 00:53:48

Od: stefan <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2018-01-30 o 23:03, FEniks pisze:

> [...]
> wystarczy po prostu mięso po swojemu przyprawić? Głównie chodzi mi o to,
> czy przygotowanie takiego mięsa każdorazowo musi trwać tyle czasu

Mięso peklowane ma ładny kolorek, ja daję tylko minimalną ilość soli
peklowej i może dlatego pekluję długo, aby smak dawała głównie mieszanka
przypraw. Niektóre przepisy są bez pektosoli, po stabilizacji w lodówce
2 godzinnej - próbowałem ale mi nie smakowało, jakieś takie łykowate :(
Czasem robię peklowanie tylko w winie, przyprawach, warzywach i zwykłej
soli (naturalnie z dodatkiem cukru), ale np. przy peklowaniu mięsa
wołowego "na dziko" to i dwa tygodnie trwa.
Dawniej, gdy jeszcze pracowałem i miałem sporo czasu, na urlopie bawiłem
sie z wędlinami długo dojrzewającymi i długowędzonymi w zimnym dymie - w
sam raz miesiąc letniego urlopu wystarczał na przygotowanie wędlin na
Boże Narodzenie... :) Teraz jestem na emeryturze i nie mam aż tyle czasu :)

pozdr
Stefan

---
Avast.

29. Data: 2018-01-31 01:45:52

Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com> szukaj wiadomości tego autora

On 2018-01-30, stefan <s...@w...pl> wrote:
> Mięso peklowane ma ładny kolorek, ja daję tylko minimalną ilość soli
> peklowej i może dlatego pekluję długo, aby smak dawała głównie mieszanka

Kolorek, prawda, ale trzeba pamietac, że ta sól peklowa robi tez to, że
ubija bakterie (hamuje ich rozwój) - jad kiełbasiany to hasło związane
własnie z tym tematem. Dawanie mniej a trzymanie dłużej to tak chyba nie
do końca najbezpieczniejszy pomysł. Normalnie pekluje się 1-3 dni w
8-12C.

--
Marcin

30. Data: 2018-01-31 08:36:38

Od: FEniks <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> ubija bakterie (hamuje ich rozwój) - jad kiełbasiany to hasło związane
> własnie z tym tematem. Dawanie mniej a trzymanie dłużej to tak chyba nie

Właśnie mnie przeraziło w Stefanowym przepisie, że surowe mięso leży w
sumie około 10 dni.

> Normalnie pekluje się 1-3 dni w
> 8-12C.

Czyli nie w lodówce? Gdzie uzyskujesz taką temperaturę? Ja mam w lodówce
5st.C - czy to będzie za niska temp?

Ewa

Dynia ostatnia zużyta.
Pszemysł smogowy