szynka

41. Data: 2018-02-10 21:54:24

Temat: Re: szynka
Od: FEniks <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

> Różnie rózni podaja, widziałem też 4-8C. 5oC od 8oC w każdym razie to
> żadna istotna różnica :) Zresztą jak Stefan pekluje w bardzo niskiej
> temperaturze to pewnie z małą ilością saletry tez nie jest jakoś
> ryzykowne, ale lepiej usciślić aby sie coś nie nakisiło.

Czy mięso do szynkowara musi być zapeklowane? Czy wystarczy je po prostu
przyprawić po swojemu, zamarynować?

Ewa

42. Data: 2018-02-11 10:52:08

Od: i...@g...pl szukaj wiadomości tego autora

Do gotowania miesa na obiad masz rondle.

43. Data: 2018-02-11 12:04:50

Od: stefan <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2018-02-10 o 21:54, FEniks pisze:

> Czy mięso do szynkowara musi być zapeklowane? Czy wystarczy je po prostu
> przyprawić po swojemu, zamarynować?
>
> Ewa

Nie, nie musi być używana sól peklowa. można je po prostu przyprawić po
swojemu. Marynowanie w przyprawach, ziołach tez jest fajne.
pozdr
Stefan

44. Data: 2018-02-11 12:06:40

Od: stefan <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2018-02-11 o 10:52, i...@g...pl pisze:
> Do gotowania miesa na obiad masz rondle.

Przyznam się, że jeszcze nigdy nie próbowałem mięsa z szynkowara na
gorąco. :)
Ale wszystko przed nami, tylko czasem trzeba się pośpieszyć.... :(

pozdr
Stefan

45. Data: 2018-02-11 12:08:01

Od: i...@g...pl szukaj wiadomości tego autora

Owszem, przymusu peklowania nie ma, jeśli się lubi szare, twarde wędliny. Kwestia
gustu.

46. Data: 2018-02-11 14:26:27

Od: FEniks <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 11.02.2018 o 12:06, stefan pisze:

> Przyznam się, że jeszcze nigdy nie próbowałem mięsa z szynkowara na
> gorąco. :)

A bez peklowania nie da się na zimno?
Zastanawiam się w takim razie, jaka jest idea szynkowara. Bo skoro mam
sobie sama zrobić domową "wędlinę", to po co mam ją szpikować azotynami?
Z azotynami kupię w sklepie. Jeśli bez wcześniejszego peklowania mięsa
szynkowar nie zdaje egzaminu, to przestaję widzieć sens w jego używaniu.
Rzeczywiście mogę sobie przygotować mięso do chleba w zwykłym garnku,
piekarniku itd.

> Ale wszystko przed nami, tylko czasem trzeba się pośpieszyć.... :(

Niestety. A w pośpiechu mniej smakuje. :(

Ewa

47. Data: 2018-02-11 22:10:52

Od: i...@g...pl szukaj wiadomości tego autora

> Bo skoro mam
sobie sama zrobić domową "wędlinę", to po co > mam ją szpikować azotynami?

1) Aby mieć kontrolę nad ich ilością (konieczne minimum, a nie w cały świat).
2) Aby prócz nich nie zjadać karagenu, fosforu, soi itd. - zamiast mięsa.
3) Aby W OGÓLE wiedzieć, co jesz.

Peklowanie to metoda konserwowania sprawdzona od wieków i nie jest szkodliwe, jeśli
ilość substancji peklujących jest optymalna.

48. Data: 2018-02-13 09:09:06

Od: i...@g...pl szukaj wiadomości tego autora

A przede wszystkim - peklowane mięso ma miękką konsystencję i lepszy smak oraz kolor.
Kto się boi peklowania, niech po prostu nie zawraca gitary swoimi obawami tym, co
peklują.

49. Data: 2019-03-17 15:31:43

Od: Jivanmukta <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Czy mógłby ktos polecić jakiś niezbyt skomplikowany przepis na szynkę
> drobiową? Szynkowar mam.
> Próbowałem ze 2ch "z sieci" i wyszło zbyt kruche (rozpada się) i mało
> soczyste. Generalnie co mi wychodzi zbyt dużo nie różni się od sytuacji
> jabym mięso po prostu sprasował i podgotował.

Szynka to nie żywność. To trup zamordowanej żywej czującej istoty.
Człowiek który je mięso to drań albo idiota.

50. Data: 2019-03-27 09:19:52

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jivanmukta <j...@p...onet.pl> wrote:

> Szynka to nie żywność. To trup zamordowanej żywej czującej istoty.
> Człowiek który je mięso to drań albo idiota.

STOP HOLOCAUSTOWI ROŚLIN!

--
XL Homoseksualizm NIE JEST wrodzony:

Dynia ostatnia zużyta.