tasiemiec w mozgu ?

1. Data: 2003-01-27 21:15:55

Temat: tasiemiec w mozgu ?
Od: "Doxent" <d...@y...de> szukaj wiadomości tego autora

Widzialem przez chwile jakas zajawke nie wiem gdzie chyba na Discovery ze
jakiejs kobiecie operowali mozg i usuneli jej z tamtad tasiemca. Czy ktos
wogole slyszal o takim dziwolagu i czy wogole to jest mozliwe ?

2. Data: 2003-01-27 21:28:28

Temat: Re: tasiemiec w mozgu ?
Od: Piotr Kasztelowicz <p...@a...torun.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Mon, 27 Jan 2003, Doxent wrote:

> wogole slyszal o takim dziwolagu i czy wogole to jest mozliwe ?

bablowiec? Chyba calkiem realnie mozliwe.

P.
--
Piotr Kasztelowicz P...@a...torun.pl
http://www.am.torun.pl/~pekasz

3. Data: 2003-01-27 21:33:49

Od: Zbuj <z...@g...precz.ze.spamem.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witaj!
A no jest to mozliwe...
Sa dwie (przynajmniej mozliwosci):
- tzw. cystocerkoza (chyba nie pomylilem sie w literkach)- czlowieczek
zaraza sie jajami tasiemca uzbrojonego i staje sie tzw. zywicielem
posrednim. Tasiemiec zamiast rozwijac sie w jelitach, rozwija sie we
wszystkich narzadach, m.in. w mozgu
- zarazenie bablowcem- ten "dziad" zagniezdza sie rowniez w roznych
organach- np. w oku- badanie dna oka u takiego osobnika moze
wystraszyc lekarza ;) albo w mozgu...
Wogole tasiemce to fajne robale jak sie o nich troszke poczyta
;)- polecam ksiazke "Jedenasta plaga" Baldwina... - nie jest to moze
rozprawa naukowa, ale...
Pzdr, Zbuj#

4. Data: 2003-01-28 12:11:01

Od: Tinue <t...@w...tlen.pl> szukaj wiadomości tego autora

Piotr Kasztelowicz <p...@a...torun.pl> napisał/a:

> bablowiec? Chyba calkiem realnie mozliwe.

Bąblowiec możliwy, ale stawiałabym na Taenia solium i neurocysterkozę.
Uzbrojony często zagnieżdza się w rdzeniu kręgowym, mózgowiu lub w oku.
Wywołuje objawy padaczkowe, wzmożonego ciśnienia śródczaszkowego;
wodogłowie; aseptycznie zapalenie opon mózgowo-rdzeniowych.

--
Uważam za rzecz wskazaną, by zrozumieć innego | TiNUE cyberHYENA
człowieka jako zwierzę, zanim gotów jestem | ~crocuta crocuta~

5. Data: 2003-01-28 12:15:04

Od: "LN" <l...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Widzialem przez chwile jakas zajawke nie wiem gdzie chyba na Discovery ze
> jakiejs kobiecie operowali mozg i usuneli jej z tamtad tasiemca. Czy ktos
> wogole slyszal o takim dziwolagu i czy wogole to jest mozliwe ?

Czemu takie dziwne - uzbrojony, bąblowiec - to ich możliwe tereny działań
;-) i kilku innych kolegów parazytów ;-)

pzdr
LN

6. Data: 2003-01-28 20:23:51

Od: "Doxent" <d...@y...de> szukaj wiadomości tego autora

> bablowiec? Chyba calkiem realnie mozliwe.

a jak sie ustrzec czyli unikac pasozytow?
To zeby miec czyste rece do jedzenia to wiem ale oprocz tego gdzie mozna sie
zarazic ?

7. Data: 2003-01-28 20:35:32

Od: Yellow_Peril <y...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

In article <b16ole$g4r$1@atom.mega.net.pl>, d...@y...de says...

> a jak sie ustrzec czyli unikac pasozytow?
> To zeby miec czyste rece do jedzenia to wiem ale oprocz tego gdzie mozna sie
> zarazic ?

Unikać mięsa niewiadomego pochodzenia (nie zbadane przez weterynarza), w
tropikach pić tylko przegotowaną wodę (najlepiej przed takim wyjazdem
zapoznać się ze specyfiką danego kraju).
Podstawą jednak zawsze jest czystość rąk i czystość żywności.

--
Yellow Peril
38 milionów Polaków zna się na medycynie i piłce nożnej.

8. Data: 2003-01-29 21:39:35

Od: "gostek" <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
roznych
>organach- np. w oku- badanie dna oka u takiego osobnika moze

kurcze co za sprawa

a jak to sie leczy - np. jesli na dnie oka to tez operacyjnie????

cisnienie
gdzie w Chorzowie najlepszy optyk?
RZS-leczenie
jak badac obecnosc i likwidowac pasozyty przewodu pokarmowego?
Grypa u mamy 5 miesieczniaka - Pilne