technika wstrzykiwania fraxiparine

1. Data: 2008-01-26 15:09:15

Temat: technika wstrzykiwania fraxiparine
Od: "waldek" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam!
Dwa dni temu złamałem nogę i mam założony gips. Lekarz przepisał mi
zastrzyki przeciwzakrzepowe - 0,3 ml Fraxiparine w ampułkostrzykawkach.
Mam pytanie odnośnie sposobu wstrzykiwania (pierwszy zastrzyk zrobiła mi
pielęgniarka - teraz robię sobie sam)
W instrukcji wstrzykiwań pisze - "nie należy opróżniać bańki powietrza nad
roztworem leku" czy wobec tego mam powietrze wstrzyknąć pod skórę? Jest to
dla mnie trochę niezrozumiałe bo zawsze jak pamiętam pielęgniarka przed
wstrzyknięciem usuwała powietrze ze strzykawki. Czy dotyczy to tylko tego
leku, czy wstrzykiwań podskórnych?
Nie zauważyłem jak robiła to pierwszy raz pielęgniarka.
Proszę nie odsyłać mnie do lekarza lub do pielęgniarki ponieważ do
poniedziałku nie mam takiej możliwości, a dzisiaj i jutro muszę sobie zrobić
zastrzyk.
Proszę o odpowiedź, z góry dziękuję
Pozdrawiam - Waldek

2. Data: 2008-01-26 20:55:36

Temat: Re: technika wstrzykiwania fraxiparine
Od: czesio <k...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

waldek wrote:

> W instrukcji wstrzykiwań pisze - "nie należy opróżniać bańki powietrza nad
> roztworem leku" czy wobec tego mam powietrze wstrzyknąć pod skórę?

Skoro tak pisze to widocznie tak ma być ;-) Niedawno, przez miesiąc,
wstrzykiwałem sobie fraxi jak w zaleceniu i nic złego mi się nie stało.
Przecież nie wtłaczasz powietrza do żył, poza tym IMO taka ilość powietrza
jest bez znaczenia.

3. Data: 2008-01-26 22:11:17

Od: r...@g...com szukaj wiadomości tego autora

On 26 Sty, 16:09, "waldek" <m...@p...onet.pl> wrote:
> [...]
> Proszę nie odsyłać mnie do lekarza lub do pielęgniarki ponieważ do
> poniedziałku nie mam takiej możliwości, a dzisiaj i jutro muszę sobie zrobić

Z całą pewnością prawidłowo podajesz Fraksyparynę. Czasami
pielęgniarki z niewiedzy odpowie- czają ale tego nie należy robić,
ponieważ częściej powstają siniaki. Tak Podaje producent.

4. Data: 2008-01-29 10:38:26

Od: "jerry" <n...@s...xxx> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik <r...@g...com> napisał w wiadomości
.googlegroups.com...
> Z całą pewnością prawidłowo podajesz Fraksyparynę. Czasami
> pielęgniarki z niewiedzy odpowie- czają ale tego nie należy robić,
> ponieważ częściej powstają siniaki. Tak Podaje producent.

A ja się dziwiłem, czemu tyle siniaków po fraxiparine mi zostaje... Po
prostu przed każdym zastrzykiem pracowicie zrywałem ze strzykawki taką
półprzezroczystą naklejkę, aby widzieć bombelki powietrza, po czym
równie pracowicie wyciskałem powietrze.

Jak wzmocnić nos
Plody nie czuja bolu podczas aborcji [crosspost]
Czy Bog kieruje ewolucja?-nowy dylemat ewolucjonistow ateistow.
Biopsja prostaty.
Zawał, pytanie o dane statystyczne