tlenek etylenu - dzialanie rakotworcze...

1. Data: 2002-07-31 12:41:19

Temat: tlenek etylenu - dzialanie rakotworcze...
Od: "Łukasz Grzybiarz" <sindbad@_at_polbox.com> szukaj wiadomości tego autora

Witam!
Mam pytanie w zwiazku z tlenkiem etylenu... znalazlem ten zwiazek na liscie
czynnikow rakotworczych dla ludzi. Mam pytanie jesli komus jest to wiadome
to napiszcie jakie on powoduje lub moze powodowac nowotwory u ludzi?
Z gory dziekuje za odpowiedz...
Pozdrawiam!

2. Data: 2002-07-31 12:48:27

Temat: Re: tlenek etylenu - dzialanie rakotworcze...
Od: Michal Sobkowski <m...@i...poznan.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Łukasz Grzybiarz" wrote:

> [...]
> czynnikow rakotworczych dla ludzi. Mam pytanie jesli komus jest to wiadome
> to napiszcie jakie on powoduje lub moze powodowac nowotwory u ludzi?
W Medline są 173 publikacje zawierające słowa kluczowe "ethylene oxide"
i "cancer". Sądzę, że już przegląd tytułów i abstraktów da Ci odpowiedź
na pytanie.

Michał
--
Michał Sobkowski, IChB PAN, Poznań
http://www.man.poznan.pl/private/users/msob.html

3. Data: 2002-07-31 12:59:29

Od: "LN" <l...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> czynnikow rakotworczych dla ludzi. Mam pytanie jesli komus jest to wiadome
> to napiszcie jakie on powoduje lub moze powodowac nowotwory u ludzi?

Jestem zaskoczony tym że tlenek etylenu znajduje się na tej liście.
Tym bardziej że ten gas jest powszechnie używany do strylizacji
jednorazowych przyrządów ambulatoryjnych takich jak strzykawki, igły...

pzdr
LN

4. Data: 2002-07-31 17:22:48

Od: "Łukasz Grzybiarz" <sindbad@_at_polbox.com> szukaj wiadomości tego autora

Witam!

Użytkownik Michal Sobkowski <m...@i...poznan.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:3...@i...poznan.pl...
> W Medline są 173 publikacje zawierające słowa kluczowe "ethylene oxide"
> i "cancer". Sądzę, że już przegląd tytułów i abstraktów da Ci odpowiedź
> na pytanie.

A co to jest medline?... wybacz ale nie uzywam komputera za czesto i bedzie
dla mnie problemem znalezienie tego samodzielnie... jakbys mogl to wez mi
pomoz i wyslij mi na e-maila albo linki do polskich stron zawierajacych in
formacje na interesujacy mnie temat albo juz odpowiedzi jakie rodzaje raka
powoduje tlenek etylenu... wiem ze pomyslisz sobie ze jestem bardzo wygodny
ale to wynika z czego innego.... jeszcze raz prosze Cie o pomoc...
PS. Z gory dzieki za odpowiedz
Pozdrawiam!

5. Data: 2002-08-01 06:58:55

Od: Michal Sobkowski <m...@i...poznan.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Łukasz Grzybiarz" wrote:
> A co to jest medline?...
Baza danych publikacji związanych z naukami medycznymi.
http://www.biomednet.com/db/medline

Michał

6. Data: 2002-08-05 18:06:44

Od: "zenek94" <z...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Łukasz Grzybiarz" <sindbad@_at_polbox.com> napisał w wiadomości
> [...]
> czynnikow rakotworczych dla ludzi. Mam pytanie jesli komus jest to wiadome
> to napiszcie jakie on powoduje lub moze powodowac nowotwory u ludzi?

Tlenek etylenu zalicza się do grupy 2 wg Międzynarodowej Agencji Badań nad
Rakiem, czyli czynników prawdopodobnie i przypuszczalnie rakotwórczych dla
ludzi. Do grupy tej klasyfikowane są czynniki, co do których istnieje
ograniczony dowód kancerogenności u ludzi i wystarczający dowód
kancerogenności u zwierząt doświadczalnych. Tlenek etylenu wywiera na ludzi
i zwierzęta daiałanie narkotyczne i drażniące. Powoduje całkowite lub
częściowe unieczynnienie niektórych witamin z grupy B. Unieczynnieniu
ulegają tiamina i kokarboksylaza oraz w znacznym stopniu ryboflawina,
pirydoksyna, niacyna i kwas foliowy. Kwas pantotenowy, biotyna i witamina B
12 nie ulegaja inaktywacji. Tlenek etylenu, jako czynnik prawdopodobnie
rakotwórczy może wywoływać nowotwór układu krwiotwórczego.

pozdrawiam
milka

podwyzszone OB
Re: Palenie marihuany.