tofu ? jecie to ?

1. Data: 2005-02-01 10:27:56

Temat: tofu ? jecie to ?
Od: "Jan Kos" <k...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

kupile z ciekawosci tofu
jak to przyrzadzacie jakie sa wasze doswiadczenia? pytam raczej nie
wegetarian bo ci nie moga byc do konca obiektywni ;)

1. Data: 2005-02-01 10:42:18

Temat: Re: tofu ? jecie to ?
Od: Tatiana <yennefer12*antyspam*@go2.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Tue, 1 Feb 2005 11:27:56 +0100, Waćpanna lub Waćpan *Jan Kos*, w
wiadomości news:<news:ctnlrb$bsc$1@nemesis.news.tpi.pl> zawarł, co
następuje:

> kupile z ciekawosci tofu
> jak to przyrzadzacie jakie sa wasze doswiadczenia? pytam raczej nie
> wegetarian bo ci nie moga byc do konca obiektywni ;)

Najprościej jednym słowem - BLE.

Ale rozumiem, że DGCC.
--
Pozdrawiam, Ti`Ana
"Wbrew obiegowej opinii langusta żywi się wyłącznie owocami morza,

1. Data: 2005-02-01 11:40:49

Od: "Sowa" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jan Kos" <k...@w...pl> napisał w wiadomości
> kupile z ciekawosci tofu
> jak to przyrzadzacie jakie sa wasze doswiadczenia? pytam raczej nie
> wegetarian bo ci nie moga byc do konca obiektywni ;)

Fakt, ja jestem wege a poza sosem sojowym nie tykam niczego co jest z soi.
:)
Więc osobiście nie poradzę, ale jest sporo propozycji w:
http://puszkkka.spinacz.pl/

Sowa

1. Data: 2005-02-01 12:23:04

Od: "wolim" <w...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Sowa" <m...@w...pl> napisał w wiadomości

> Fakt, ja jestem wege a poza sosem sojowym nie tykam niczego co jest z
soi.
> :)

To czym uzupełniasz białko w organiźmie?

Pozdrawiam
MW

1. Data: 2005-02-01 12:34:55

Od: "Sowa" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "wolim" <w...@i...pl> napisał w wiadomości

> soi.
>
> To czym uzupełniasz białko w organiźmie?

Rany - "uzupełniasz białko w organizmie" 8)

Niczym, bo nie ma takiej potrzeby, białko jest nie tylko w mięsie i soi,
jest w całej reszcie strączkowych, w zbożach, warzywach, orzechach,
nasionach typu słonecznik, dynia itp. Do tego jadam trochę jaj i czasami
trochę jakiegoś nabiału.
Naprawdę trzeba się starać, żeby przy w miarę zróżnicowanej diecie nabawić
się niedoborów akurat białka.

Sowa

1. Data: 2005-02-01 14:05:31

Od: "kolorowa" <v...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Sowa" wrote
> Fakt, ja jestem wege a poza sosem sojowym nie tykam niczego co jest z
soi.

Ja akurat sosu sojowego - to nie. Ale tofu wędzone bardzo lubię. Muszę się
pilnować, zeby nie za często;)

Małgośka

1. Data: 2005-02-01 14:32:36

Od: Lozen <i...@S...com> szukaj wiadomości tego autora

On Tue, 1 Feb 2005 11:27:56 +0100, Jan Kos wrote:

> kupile z ciekawosci tofu
> jak to przyrzadzacie jakie sa wasze doswiadczenia? pytam raczej nie
> wegetarian bo ci nie moga byc do konca obiektywni ;)

Tofu ma te wspaniale wlasciwosci, ze szybko nasiaka smaki z potrawy. Ja
jezeli dodaje do salaty - wpierw kroje w drobna kostke i zostawiam je w
sosie do salaty na jakies pol godziny.
Czasami tez marynuje w plastrach i smaze, dzis mam robic chili z tofu
wlasnie.
Jak chcesz, to pozniej przepis podrzuce.
A, tofu mozna kupic jedwabne, miekkie i twarde. Twarde i miekkie
najbardziej nadaja sie do gotowania, jedwabne mozna uzyc do sosow (cos
na zasadzie zabielania smietana), czy napoi owocowych.
Kasia aka FeLicja
--
"We have what we seek. It is there all the time, and if we give it time,
it will make itself known to us." ~Thomas Merton~

1. Data: 2005-02-08 12:39:07

Temat: ZRobilem i zjadlem bylo : tofu ? jecie to ?
Od: "Jan Kos" <k...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jan Kos" <k...@w...pl> napisał w wiadomości
> kupile z ciekawosci tofu
> jak to przyrzadzacie jakie sa wasze doswiadczenia? pytam raczej nie
> wegetarian bo ci nie moga byc do konca obiektywni ;)

bylo to tofu " twarde " choc w rzeczywistosci twarde nie jest . W smaku na
surowo raczej niejadalne.

Pokroilem w kostke , zamarynowalem w oliwie , z maggi, czsnek granulowany,
pieprz, sol , pietruszka zielona, czomber.
opanierowalem pozypujac wyciagniete kostki bulka tarta i usmazylem.
Potraktowalem to co wyszlo jako jeden ze skladnikow salatki z salaty lodowej
z innymi skaldnikami .
Calosciowo bardzo dobre , same kostki dosc dobre , smak ciekawy ,
konsystencja z zewnatrz byla chrupka , srodek troche jak watrobka drobiowa.
Ogolnie da sie to jesc ale trzeba lubic i troche doprawic.

1. Data: 2005-02-09 03:04:02

Od: " daria" <m...@g...SKASUJ-TO.pl> szukaj wiadomości tego autora

Jan Kos <k...@w...pl> napisał(a):

> kupile z ciekawosci tofu
> jak to przyrzadzacie jakie sa wasze doswiadczenia? pytam raczej nie
> wegetarian bo ci nie moga byc do konca obiektywni ;)

Tofu nie je sie surowego, musisz je ugotowac, kilka minut od zagotowania,
usmazyc, lub kupic wedzone. tofu jest wspaniale do salatek pokrojone w
kostke. Ja tofu traktuje jak ser i jem z dzemem albo z przetartymi usmazonymi
jablkami. Lubie na slodko. Inni przewaznie przyzadzaja pikantne. Bardzo lubie
tofffffffffu

1. Data: 2005-02-09 07:21:45

Temat: [przepisy] Re: ZRobilem i zjadlem bylo : tofu ? jecie to ?
Od: Lozen <i...@S...com> szukaj wiadomości tego autora

On Tue, 8 Feb 2005 13:39:07 +0100, Jan Kos wrote:

> Calosciowo bardzo dobre , same kostki dosc dobre , smak ciekawy ,
> konsystencja z zewnatrz byla chrupka , srodek troche jak watrobka drobiowa.
> Ogolnie da sie to jesc ale trzeba lubic i troche doprawic.

To pierwsze kroki masz juz za soba :-)
Podam Tobie dwa przepisy na Chili i marynate do tofu, ktore sama czesto
robie:

=========
*Chili z tofu*

skladniki:
2 i pol szklanki ugotowanej fasolki pinto
wody tyle aby zakryc fasolke
pol kilo tofu - nalezy wczesniej zamrozic, odmrozic, odcisnac i porwac
na male (ale nie za drobne) kawalki
1/4 szklanki wody
2 lyzki sosu sojowego
1 lyzka masla orzechowego
1 lyzeczka cebuli w proszku lub starkowanej swierzej
1/4 lyzeczki czosnku w proszku
1 lyzka oleju
1 duza papryka zielona, pokrojona w kostke
1 duza cebula, pokrojona w kostke
2 zabki czosnku
1 lyzka sproszkowanego chili
1 lyzeczka soli

Piekarnik nagrzac do 180 stopni. W miseczce wymieszac razem 1/4
szklanki wody, sos sojowy, maslo orzechowe, cebule i czosnek w proszku.
Polac po kawalkach tofu i pougniatac je tak, by caly sos zostal
wchloniety. Na malej blasze posmarowanej lyzka oleju rozlozyc
rownomiernie kawali tofu. Piec 20 minut, przewrocic na druga strone i
piec jeszcze 10 minut. W garnku podsmazyc lekko papryke, cebule i
czosnek w lyzce oleju. Dodac ugotowana fasolke z woda, sproszkowanego
chili, sol i kawalki tofu.
Zagotowac, poddusic troche na malym ogniu.
Podawac z ryzem.
=============
==================
*Marynata do piersi tofu*

skladniki:
1 1/2 szklanki (250 ml) wody
1/4 szklanki sosu sojowego
3 lyzki drozdzy odzywczych
2 lyzeczki pokruszonych lisci suchej szalwi lub 1 lyzeczka mielonej
szalwi
1/2 lyzeczki rozmarynu
1/2 lyzeczki tymianku
1/2 lyzeczki cebuli w granulkach (ja uzywam cebuli starkowanej na tarce
na stronie, gdzie tarkuje sie ziemniaki)
ok 1 kg tofu (extra firm)

Wymieszac wszystkie skladniki marynaty. Zamiast przypraw typu tymianek,
szalwia itp mozna uzyc kminek, kolendre, bazylie, majeranek,
jakiekolwiek ziola potrzebne w potrawie, jaka przygotowujesz. Mozna
rowniez zrobic piers bardziej pikantna, wedle smaku i gustu.

Pokroic tofu w plastry o polcentymetrowej grubosci. Marynowac w zalewie
conajmniej kilka godzin az do dwoch tygodni (w lodowce). Od czasu do
czasu poprzewracac plastry na druga strone, lub przechowac w szczelnie
zamknietym pojemniku i potrzasnac raz na jakis czas.
Nalezy smazyc plastry wedle potrzeb na patelni (zeliwna, teflonowa) na
srednim ogniu z obu stron, az sie zabrazowi. Wykozystac cieple, lub
schlodzic i przechowac w lodowce (do paru dni) lub zamrazalniku (do paru
tygodni). Mozna plastry przelozyc papierem, czy folia przezroczysta, by
pozniej latwiej je bylo rozdzielic.

smacznego
Kasia

Jak pasteryzowac wieprzowine?