trzustka - jak pracuje?- PILNE

1. Data: 2001-10-26 16:54:44

Temat: trzustka - jak pracuje?- PILNE
Od: "Gosia S." <g...@s...lub.pl> szukaj wiadomości tego autora

odebrałam wyniki badania kału dziecka na stopień strawienia:
skrobia obecna(++), tłuszcze też (+++), wynika z tego, że trzustka
niedomaga,
pediatra zalecił Kreon (dziecko brało to we wczesnym dzieciństwie)
moje pytania:
- czy oznacza to,że trzustka wcale nic nie robi, czy tylko nie radzi sobie
okresowo?
- czy wykonać dziecku jakies dodatkowe badania specjalistyczne?
- czy bardzo się niepokoić (nikt w rodzinie nie ma takich problemów)?
trzustka to podobno bardzo ważny narząd ale pediatra nie podnosił alarmu
i wolę się upewnić na grupie,
dodam, że morf. super, transaminazy ok, urobili....coś obecne w moczu,
cholesterol 157 (dziecko 7 lat)
co zrobilibyście jeszcze na moim miejscu?
Gosia S.

2. Data: 2001-10-27 13:04:24

Temat: Re: trzustka - jak pracuje?- PILNE
Od: "Fun" <d...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

ciekawe... właściwie to można udać się na USG, żeby zobaczyć trzustkę i przy
okazji drogi żółciowe. Tłuszcz w kale miałby związek z mukowiscydozą, ale w
tym wypadku to nierealne (dziecko 7 lat). Napisz z jakiego powodu poszedł na
badanie kału i temu podobne. Czy to badania okresowe, czy z powodu jakichś
objawów. Pozdrawiam

3. Data: 2001-10-27 16:00:47

Temat: Odp: trzustka - jak pracuje?- PILNE
Od: "Gosia S." <g...@s...lub.pl> szukaj wiadomości tego autora

pisałam kilka postów wcześniej, że miał dość często bóle brzucha i biegunkę
(średnio 2 razy w tyg.), wydało mi się to podejrzane (tak często by się nie
zatruwał) i dlatego pediatra zalecił wszystkie badania
zastanawiałam się nad usg
czy z tych badań można wnioskować w jakim procencie trzustka spełnia
swoją rolę, podobno można z tym żyć ale on ma dopiero 7 lat
Gosia S.
Użytkownik Fun <d...@i...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:9rebc4$shu$...@n...tpi.pl...

4. Data: 2001-10-28 12:31:29

Od: "Kris" <c...@i...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dobrze byłoby zrobić USG wątroby, trzustki i dróg żółciowych. Jeżeli
dolegliwości zaczęły się nagle, to niewykluczone, że spływ soku trzustkowego
może być utrudniony. Jeżeli dolegliwości jeszcze nie ustąpiły rozsądnie
byłoby poszukać pomocy u gastroenterologa...

Pozdrowienia.

AFTA
faq i www
Dyskopatia