tuja - kopane z gruntu...

1. Data: 2017-03-08 15:33:58

Temat: tuja - kopane z gruntu...
Od: "abn140" <a...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

witam
pocielim to teraz trza sadzic...
pytanie co to warte takie tuje kopane z gruntu? Pomijajac przesuszenie w
transporcie bo bym sam pojechal - przyjmuje sie to?
do tej pory nasadzalem z donic. 100 % trafialnosci...
a takie kopane?
ile padnie?

2. Data: 2017-03-08 17:12:37

Temat: Re: tuja - kopane z gruntu...
Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

abn140 <a...@g...com> wrote:
> [...]
> transporcie bo bym sam pojechal - przyjmuje sie to?
> do tej pory nasadzalem z donic. 100 % trafialnosci...

Kopane jesienią lepiej sadzić, a nie wiosną. Wiosną szybko rusza wegetacja,
a uszkodzony/słaby system korzeniowy nie miał czasu się przystosować i
rozwinąć, więc nie nadąży wykarmić i napoić rośliny.

--
XL

3. Data: 2017-03-08 20:25:21

Od: Uncle Pete <4...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

On 2017-03-08 15:33, abn140 wrote:
> [...]
> transporcie bo bym sam pojechal - przyjmuje sie to?
> do tej pory nasadzalem z donic. 100 % trafialnosci...

U mnie przyjęła się mniej więcej połowa, wykopanych i posadzonych
wczesną jesienią. Do zimy dotrwały wszystkie, ale część wiosną-latem
zaczęła usychać mimo podlewania. Chyba problem był w tym, że były
posadzone tam, gdzie miały za mało wody późną zimą-wczesną wiosną, a
podlewanie zacząłem późno - w kwietniu (wcześniej mamy wyłączony
wodociąg na działkach).

4. Data: 2017-03-09 09:50:55

Od: tomekp <t...@a...ma.kota.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 08.03.2017 o 15:33, abn140 pisze:
> [...]
> transporcie bo bym sam pojechal - przyjmuje sie to?
> do tej pory nasadzalem z donic. 100 % trafialnosci...

Wszystko zależy od tego jak wykopane. Jesli z duzym zapasem korzeni to
mozesz liczyc na spory procent przyjec, 90% spokojnie. Oczywiscie
intensywne podlewanie musisz zapewnic conajmniej do konca sierpnia. No
ale jesli kopal to jakis najemnik za flaszke wodki i wykopal tylko to co
5 cm pod ziemia, to wiadomo co z tego bedzie...

jak sie tresuje rolnika
Dobra zmiana
U Was też Armagedon?
Nie za wcześnie na odnawianie trawnika?