tulipany

31. Data: 2015-05-09 21:41:30

Temat: Re: tulipany
Od: FEniks <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2015-05-09 o 21:35, Dirko pisze:

> Hejka. A jak ze zgodnością cebulek z etykietą ( co się okazuje
> dopiero gdy tulipany zakwitną) bo ostatnio maja żona kupuje same
> cebulki niespodzianki.

Hm... Trudno powiedzieć, bo etykiety zawsze przy okazji sadzenia też
gdzieś posieję. Nie wiem, czy zgadzają się dokładnie pod względem
kolorystycznym, ale gatunkowym raczej tak - jedne miały być strzępiaste,
inne wielowarstwowe (jak róże) i takie wyrosły.

Ewa

32. Data: 2015-05-09 21:43:34

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sat, 9 May 2015 21:35:17 +0200, Dirko napisał(a):

> Hejka. A jak ze zgodnością cebulek z etykietą ( co się okazuje dopiero
> gdy tulipany zakwitną) bo ostatnio maja żona kupuje same cebulki
> niespodzianki.
> Pozdrawiam zaskakująco Ja...cki

Ja też, także drzewka owocowe: napisane "odmiana XY" - okazuje się coraz
częściej nieodgadniona aż do owocowania. Trochę gorsza to sytuacja, niż z
cebulkami.
--

Ikselka
pewni siebie."

33. Data: 2015-05-09 22:01:26

Od: "Dirko" <j...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> BTW A może ktoś wie, kiedy najlepiej wyciągnąć cebulki z ziemi?

Hejka. Cebulki tulipanów wykopujemy od 15 czerwca do 10 lipca a sadzimy
od 15 września do 15 października. Ciekawe czemu? ;-)
Pozdrawiam orientacyjnie Ja...cki

34. Data: 2015-05-09 22:06:33

Od: FEniks <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2015-05-09 o 22:01, Dirko pisze:

> Hejka. Cebulki tulipanów wykopujemy od 15 czerwca do 10 lipca a
> sadzimy od 15 września do 15 października. Ciekawe czemu? ;-)

Nie wiem, ale to niesprawiedliwy podział. ;)

Ewa

35. Data: 2015-05-09 22:15:27

Od: "Dirko" <j...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Krycha" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> Czy sprzedawane obecnie w Holandii cebule tulipanów
> nadają się do posadzeni i zakwitną tego lata?

Hejka. W warunkach naturalnych na pewno nie zakwitną.
Pozdrawiam temporyzująco Ja...cki

36. Data: 2015-05-09 22:25:26

Od: Krycha <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2015-05-09 o 22:15, Dirko pisze:
> Użytkownik "Krycha" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> Hejka. W warunkach naturalnych na pewno nie zakwitną.
> Pozdrawiam temporyzująco Ja...cki

Posadziłam do ziemi i sprawdzę jak się zachowają.
Najwyżej zostaną do przeszłego roku.

Pozdrawiam Krycha.

37. Data: 2015-05-09 22:36:21

Od: Krycha <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2015-05-09 o 22:01, Dirko pisze:

> Hejka. Cebulki tulipanów wykopujemy od 15 czerwca do 10 lipca a
> sadzimy od 15 września do 15 października. Ciekawe czemu? ;-)
> Pozdrawiam orientacyjnie Ja...cki

Jak to czemu? Żeby od lipca do września nie były podlewane :-).
Bo cebule lubią lato spędzać w suszy. :-D.

Krycha.

38. Data: 2015-05-09 22:40:10

Od: FEniks <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2015-05-09 o 22:36, Krycha pisze:

> Jak to czemu? Żeby od lipca do września nie były podlewane :-).
> Bo cebule lubią lato spędzać w suszy. :-D.

Czyli możemy to zalecenie potraktować jako dobrą prognozę na tegoroczne
lato.

Ewa

39. Data: 2015-05-09 22:41:47

Od: FEniks <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2015-05-09 o 22:25, Krycha pisze:

> Posadziłam do ziemi i sprawdzę jak się zachowają.
> Najwyżej zostaną do przeszłego roku.

A dałoby się tym sposobem o więcej lat wstecz?

Ewa

40. Data: 2015-05-09 23:07:15

Od: Krycha <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2015-05-09 o 22:41, FEniks pisze:

> A dałoby się tym sposobem o więcej lat wstecz?
>
> Ewa

Miało być oczywiście "przyszłego" ;-).

Krycha.

Akant, stratyfikacja nasion