ukorzenianie winorośli

11. Data: 2008-02-29 14:02:34

Temat: Re: ukorzenianie winorośli
Od: Michal Misiurewicz <m...@i...rr.com> szukaj wiadomości tego autora

Janusz Czapski wrote:

> Oczywiście jezeli ktoś chce lubi się bawić ( i nie ma pomysłu na lepsze
> zabawy) to może sobie robić sadzonki metodą hydroponiczną. A jażeli sie
> uprze to i powietrzny odkład też moze zrobić. Tylko po co????
> Po co, jeżeli wetknięta w ziemię łoza świetnie się ukorzenia ( znacznie
> lepiej niz w wodzie nawet z przeróżnymi dodatkami - na ukrainie miód na
> przykład dodają)???

A dalej na wschód "winogradnuju kostoczku w syruju ziemliu zaroju" :-)

Pozdrowienia,
Michał

--
Michał Misiurewicz
m...@m...iupui.edu

12. Data: 2008-02-29 14:13:40

Od: "mirzan" <l...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Nawet jak ma dwa to też nie będzie. Bo po co?

Ukorzenianie w wodzie jest znaną i często stosowaną metodą, w dodatku
całkiem dobrą.Sadzonki z wody wcale niew mają powodów aby paść po posadzeniu.
Pozdrawiam.Mirzan

13. Data: 2008-02-29 14:27:29

Od: "Janusz Czapski" <j...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Ukorzenianie w wodzie jest znaną i często stosowaną metodą, w dodatku
> całkiem dobrą.Sadzonki z wody wcale niew mają powodów aby paść po
> posadzeniu.

Być może padają bez powodów. :-)
Spróbuj. Może Twoje będą w tych 10% którym sie uda.
Pozdrawiam
Janusz

14. Data: 2008-02-29 14:29:42

Od: "Janusz Czapski" <j...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Roket" <r...@w...pl> napisał w wiadomości

> Użytkownik "Janusz Czapski" <j...@t...pl> napisał w wiadomości
>
> Moim zdaniem przeginasz drogi Januszu
> kombinujesz jak koń pod górę podczas gdy
> kobieta podała rewelacyjny sposób na nowe sadzonki.

Najpierw go wypróbuj, zrób fotorelację, zamieść ją tutaj i wtedy pogadamy.

> Czytaj i ucz się.

Nieustannie to robię :-)
Pozdrawiam
Janusz

15. Data: 2008-02-29 14:31:47

Od: "Janusz Czapski" <j...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

wiadomości news:47c8107c$0$6118$4c368faf@roadrunner.com...

> A dalej na wschód "winogradnuju kostoczku w syruju ziemliu zaroju" :-)

I wiedzą co robią. Doświdczenie mają bo vitis chyba z Kaukazu się wywodzi.
Pozdrawiam
Janusz

16. Data: 2008-02-29 14:50:45

Od: "Agent 0700" <k...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Być może padają bez powodów. :-)
> Spróbuj. Może Twoje będą w tych 10% którym sie uda.

Witam

Już oczami wyobraźni widzę wściekłego Janusza, bo podważacie "jedyną
słuszną" metodę ukorzeniania winorośli :-)

Pozdrawiam
> Janusz

Pozdrawiam

jacek

17. Data: 2008-02-29 14:58:00

Temat: Re: ukorzenianie winoro?li
Od: "Roket" <r...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Najpierw go wypróbuj, zrób fotorelację, zamieść ją tutaj i wtedy pogadamy.

proszę http://picasaweb.google.pl/kkrycha/Ukorzenianie_wino
rosli

> Czytaj i ucz się.

śmiech przez zły ?

18. Data: 2008-02-29 14:58:34

Od: Darek Pakosz <d...@d...abc.com.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Fri, 29 Feb 2008, Janusz Czapski wrote:

> Użytkownik "mirzan" <l...@o...pl> napisał w wiadomości

> Być może padają bez powodów. :-)
> Spróbuj. Może Twoje będą w tych 10% którym sie uda.
> Pozdrawiam
> Janusz

Jest jeszcze jedna strona medalu.
Takie odmiany jak Iza Zaliwska, Aurora czy Lidia ukorzeniaja się w czym
się tylko chce . U mnie np. potrafia sie ukorzenic lozy tych
odmian rozpiete 30 cm nad ziemia puszczajac korzenie do ziemi. Sa jednak
odmiany, ktore ukorzeniaja sie trudniej np. Elmer i potrzebuja troche zabiegow
np. podgrzewania podłoza.

Ale prosze Was bardzo, nie czepiajcie sie czyichs nedznych korzonkow.
Jesli ktos chce ukorzenic w wodzie to niech ukorzenia. Jesli ktos chce miec
sadzonki to niech ma, niezaleznie od tego czy beda lepsze czy gorsze.
Lepsze sadzonki mozna kupic w szkolce tak samo jak lepsze i smaczniejsze
(i o kazdej porze roku) sa winogrona ze sklepu niz zajzajery
(nie)dojrzewajace prawie co roku w polskim klimacie.

Pozdr.

D.P.

19. Data: 2008-02-29 19:56:23

Od: "Krycha" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> "Prawie" - to czyni wielką różnicę (cytat z celnej piwnej reklamy).
> Popatrz sobie na te nędzne korzonki w szklance Krystyny i zobacz jakieś
> zdjęcie korzeni sadzonki ukorzenianej w normalnym podłożu. To, że
> Krystynie wyrosły ładne zielone badyle wcale nie swiadczy o tym, ze
> roślina przesadzona do gruntu bedzie żyła. Na 90% (bez nadzwyczjnej
> opieki ) zdechnie. Bo podstawą dobrej sadzonki jest dobrze rozwinięty
> system korzeni. Wieczorem poszukam i podam link do zdjęcia sadzonki z
> prawidłowo rozwinietym systemem kozreniowym. Będziesz miał porównanie.
> [...]

Pytanie po jakim czasie ukorzeniania porównujemy korzenie.
Po wsadzeniu do ziemi wymagają przez jakiś czas doglądania,
aż ukorzenią się lepiej. Masz rację.

Pozdrawiam Krycha.

20. Data: 2008-02-29 20:01:47

Od: "Krycha" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Użytkownik "Krycha" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
(...)

> Daj znać w jakim czasie po posadzeniu do gruntu te sadzonki Ci zdechły.
> Pozdrawiam
> Janusz

Ok, odezwę się co z tego wyrośnie w ziemi.
Jest to moje nowe doświadczenie w rozmnażaniu.

Pozdrawiam Krycha.

sasiedzki smrod
złodzieje prośba o radę
Kordianka - winorośl
Ach, tak bym sobie poszla na spacer polami i miedzami...
pietruszka