upadek pod prysznicem, utrata świadomości, teraz częste bóle głowy

1. Data: 2007-09-18 11:42:50

Temat: upadek pod prysznicem, utrata świadomości, teraz częste bóle głowy
Od: "Ewa P" <e...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

witam, prosze o podpowiedź, jakie wykonać badanie-w celu sprawdzenia czy
wszytko jest ok / ew. wykluczenie jakiegoś krwiaka itd...
tytułowy wypadek był juz doś dawno, ok 3-4 lata temu, ale od tego czasu
osoba uskarża sie na częsty, porwacajacy tępy , pulsujący ból w tylniej
częsci głowy...człowiek ten bardzo sie tym denerwuje, bo ojciec miał
usuwanego krwiaka mózgu.. trafił pod nóż w powaznym stanie- a przyczyną
krwiaka, jak sie potem okazało, było dawne uderzenie w głowe..
lekarz pierwszego kontaktu bagatelizuje sprawę, twiierdzi, że to może być
zwykła migrena itd...
oczywiscie w grę wchodzi badanie płatne....dzięki za sugestie

2. Data: 2007-09-18 14:06:52

Od: tomek wilicki <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ewa P wrote:

> [...]
> zwykła migrena itd...
> oczywiscie w grę wchodzi badanie płatne....dzięki za sugestie

zmienić lekarza pierwszego kontaktu, bez skierowania takiego badania nie
zrobisz. To jest bodajże tomografia mózgu, jest w cholerę drogie - ale tu
mogę się mylić :D Nowemu lekarzowi nawrzucać, że oprócz bólu głowy są też
zawroty czy coś podobnego. Niezbyt to uczciwe, ale niestety tak trzeba w
tym śmiesznym kraju. Jakby opieka zdrowotna była sprywatyzowana, miałby 10
różnych badań już zrobionych.

--
www.vegie.pl

3. Data: 2007-09-18 17:04:43

Od: "regen" <r...@-...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "tomek wilicki" < > napisał w wiadomości

> [...]
> tym śmiesznym kraju. Jakby opieka zdrowotna była sprywatyzowana, miałby 10

Taa z pewnością ... i prywatny ubezpieczyciel z radością wyda dużo
pieniędzy na 10 niepotrzebnych badań :))) Śmieszne to jest to, co Ty tu
wypisujesz. Pojedź , zobacz jak to działa w innych , "zachodnich" krajach.
Szybciutko tu wrócisz. Co innego , jeśli chory z własnej kieszeni zapłaci za
badania - to proszę bardzo - full serwis .

Pozdrawiam
regen

4. Data: 2007-09-18 17:12:03

Od: "regen" <r...@-...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Ewa P" < > napisał w wiadomości
> [...]
> zwykła migrena itd...
> oczywiscie w grę wchodzi badanie płatne....dzięki za sugestie

Tego typu problemami zajmuje się neurolog. Poproś lekarza POZ o
skierowanie lub idź prywatnie. Neurolog po zbadaniu oceni czy jest potrzebna
dalsza diagnostyka (np. NMR) czy też nie. On też zajmie się leczeniem tego
co zdiagnozuje - migreny, cerebrastenii czy też innej choroby .

Pozdrawiam
regen

5. Data: 2007-09-18 17:23:42

Od: medea <e...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

regen pisze:

> tu wypisujesz. Pojedź , zobacz jak to działa w innych , "zachodnich"
> krajach. Szybciutko tu wrócisz. Co innego , jeśli chory z własnej
> kieszeni zapłaci za badania - to proszę bardzo - full serwis .

Jeśli wystąpiła utrata przytomności? Niedawno w rodzinie był przypadek,
zdarzył się w Anglii - full serwis, wszystkie badania łącznie z
tomografem. A podobno w Anglii w "państwowej" służbie zdrowia gorzej niż
u nas. :/

Ewa

6. Data: 2007-09-18 17:33:31

Od: "regen" <r...@-...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "medea" < > napisał w wiadomości

> [...]
> zdarzył się w Anglii - full serwis, wszystkie badania łącznie z
> tomografem. A podobno w Anglii w "państwowej" służbie zdrowia gorzej niż u

Pominęłaś taki drobny szczegół - tu od urazu minęło 3 lata :) .

Pozdrawiam
regen

7. Data: 2007-09-18 20:09:46

Od: Krzysztof Rudnik <r...@k...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

regen wrote:

> Użytkownik "tomek wilicki" < > napisał w wiadomości

Bez przesady, jakies 200 zl (wersja podstawowa). Chodzi mi oczywiscie o
rzad wielkosci, duzo jest wariantow tomografii. Sporo drozej
wychodzi rezonans, ale tez nikt od tego nie zbankrutuje, w
przeciwienstwie do kosztow operacji, rehabilitacji itp. nie mowiac
o opiece nad osoba niepelnosprawna.

> Taa z pewnością ... i prywatny ubezpieczyciel z radością wyda dużo
> pieniędzy na 10 niepotrzebnych badań :))) Śmieszne to jest to, co Ty tu

Oczywiscie - te 10 badan wyjdzie taniej niz pozniejsza operacja a i
byc moze odszkodowanie za niedostateczna starannosc.

Krzysiek Rudnik

8. Data: 2007-09-18 21:44:28

Od: "regen" <r...@-...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "tomek wilicki" <t...@w...pl> napisał w wiadomości

> Jak by to powiedzieć... w takich na przykład Stanach szansa wyleczenia
> raka
> to coś ponad 75%, u nas dalej poniżej 25%. Dlaczego? Bo tam robi się
> badania. I owszem, z kasy ubezpieczyciela. Kliniki ciągną ile się da.
>
> Wiesz o czym piszę? O 3 krotnie wyższej szansie na przeżycie. To chyba
> sporo, co?

A Ty wiesz o czym piszesz ? Bo chyba nie do końca. Piszesz nagle ni z
gruszki ni z pietruszki o jakimś raku i badaniach . Co to ma wspólnego z
wykonaniem niepotrzebnych w danym momencie , zdaniem lekarza POZ,badań ,u
osoby kilka lat po urazie głowy ? A wracając do Twoich skriningowych badań -
to na to po prostu potrzebne są pieniądze , których polska ochrona zdrowia
ma wielokrotnie mniej w porównaniu do wielu krajów.

Pozdrawiam
regen

9. Data: 2007-09-18 21:50:16

Od: tomek wilicki <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

10. Data: 2007-09-18 21:52:12

Od: tomek wilicki <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Krzysztof Rudnik wrote:

> [...]
> wychodzi rezonans, ale tez nikt od tego nie zbankrutuje, w
> przeciwienstwie do kosztow operacji, rehabilitacji itp. nie mowiac

O proszę, dzięki za poprawienie :D Coś zawsze mi się wydawało że to
cholernie droga zabawka. Jak tak, to śmiało płacić z własnej kieszeni,
nerwów się oszczędzi.

--
www.vegie.pl

wiza