usuniecie spalenizny

1. Data: 2008-02-21 08:49:06

Temat: usuniecie spalenizny
Od: "Ewa Grotowska" <e...@W...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Czym najlepiej usunac spalenizne z emaliowanego garnuszka? doradzcie zeby bylo
szybciej:)
pozdro
Ewa

2. Data: 2008-02-21 09:24:02

Temat: Re: usuniecie spalenizny
Od: "Jolka" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Ewa Grotowska" <e...@W...gazeta.pl> napisał w wiadomości
> Czym najlepiej usunac spalenizne z emaliowanego garnuszka? doradzcie zeby
> [...]
Podgrzać ten garnuszek przypalony na gazie i wtedy spaleniznę jest łatwiej
odskrobać!
Albo namoczyć na noc.
Jolka

3. Data: 2008-02-21 09:58:23

Od: "Agnieszka D." <a...@a...lublin.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Czym najlepiej usunac spalenizne z emaliowanego garnuszka? doradzcie zeby bylo

Witam!
Wsypać łyżeczkę sody oczyszczonej i łyżeczkę soli, chwilę pogotować. I umyć. U mnie
pomaga, jak ręką odjął :-) W zależności od wielkości garnka można wsypać więcej.
Pozdrawiam!
Agnieszka

--
www.przyprawa.com.pl

4. Data: 2008-02-21 12:08:45

Od: "CinnamonGirl" <c...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Ewa Grotowska" <e...@W...gazeta.pl> napisał w wiadomości
> Czym najlepiej usunac spalenizne z emaliowanego garnuszka? doradzcie zeby
> [...]

ostatnio w TV pokazywali ze doskonałą metodą jest wlanie coca-coli tak aby
zakryła powierzchnią przypaloną, zagotowanie jej i pogotowanie kilka minut
mieszając i 'szurając' po spaleniżnie. Jak trzeba to należy powtórzyć
czynnosci. Pokazywali na garnku ze stali.

Pozd Magda

5. Data: 2008-02-21 12:31:26

Od: "Chiron" <eleuzis@no_spam.polbox.com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Ewa Grotowska" <e...@W...gazeta.pl> napisał w wiadomości
> Czym najlepiej usunac spalenizne z emaliowanego garnuszka? doradzcie zeby
> bylo
> szybciej:)

zasypać krecikiem, zalać niewielką ilością wrzątku (uwaga! może chlapnąć, a
żrące!). Postawić na 2h. Dolać wody- gotować na malutkim gazie pół godziny.
Powinno pomóc- mnie pomaga. Łagodniejsza wersja- też powinno pomóc- to ta z
sodą i solą
powodzenia
Chiron

6. Data: 2008-02-21 17:43:20

Od: "Le5zek" <l...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Ewa Grotowska" <e...@W...gazeta.pl> napisał w wiadomości
> Czym najlepiej usunac spalenizne z emaliowanego garnuszka? doradzcie zeby
> bylo
> szybciej:)

Użyć jakiegokolwiek preparatu do czyszczenia grilla zawierającego
wodorotlenek sodu. Może byc tez kret.

--
Le5zek Grelak
'I thought I was someone else, someone good.'

7. Data: 2008-02-22 22:10:20

Od: "Ewa" <e...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Najbezpieczniej i naskuteczniej jest używanie naturalnych preparatów
tj.coca-coli soli i sody oczyszczonej ,nigdy nie używaj kretów lub innych
zajzajerów ,wybielaczy do czyszczenia w środku garnków a jeśli już to
zrobiłeś to garnek taki trzeba wypłukać ok.15 razy żeby pozbyć się
rakotwórzych pozostałości po tych detergentach.Stanowczo odradzam.
Pozdrawiam
Ewa

8. Data: 2008-02-22 23:58:15

Od: "Le5zek" <l...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Ewa" <e...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> zrobiłeś to garnek taki trzeba wypłukać ok.15 razy żeby pozbyć się
> rakotwórzych pozostałości po tych detergentach.

Na jakiej podstawie opierasz swoje rady? Od kiedy to wodorotlenek sodu jest
rakotwórczy? Z wykazu substancji niebezpiecznych wynika wyłącznie, że jest
oznakowany znakami C i R35 - powoduje poważne oparzenia. NaOH nie należy ani
do 1, ani do 2 ani do 3 grupy rakotwórczej. Sugeruję zapoznanie się z kartą
charakterystyki http://www.anwil.pl/download.php?id=14

Interesującym jest również pogląd, że NaOH jest detergentem, jak również
stwierdzenie, że coca - cola jest preparatem naturalnym. Czy za naturalny
uważasz kwas ortofosforowy, będący głównym składnikiem cola - coli ?
Przed zabraniem głosu w wątku radziłbym się głeboko najpierw zastanowić, czy
posiadasz kompetencje do udzielenia merytorycznie poprawnej odpowiedzi.

9. Data: 2008-03-24 09:31:07

Od: Kasia <k...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

10. Data: 2008-03-24 14:28:09

Od: "witek" <w...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Kasia" <k...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]

A od kiedy to wodorotlenek sodu jest rakotwórczy?
Jeśli lubisz słone paluszki, to zjadasz go w nich znacznie
więcej, niż pozostanie w wyczyszczonym i normalnie wypłukanym garnku.

Spaleniznę dobrze czyszczą również wybielacze na bazie podchlorynu
sodowego, czyli popularny "chlor".

Witek

Drzwi wewnętrzne - jakie?
kupno domu a koszty dodatkowe
jaka moc lodówki
Odkurzacz piorący Hoover Jet&Wash SX 6254 - opinie?
MyNeed.pl - nowatorskie aukcje zleceń i usług dla każdego !