utrzymywanie rodzicow

1. Data: 2002-05-10 19:19:17

Temat: utrzymywanie rodzicow
Od: "Mrowka" <m...@p...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Czy dorosle dzieci ktore maja swoje rodziny maja obowiazek utrzymywac
rodzicow?
Pytam dlatego,bo moi rodzice ubiegali sie o zasilek,ale pani ktora robila
wywiad srodowiskowy,stwierdzila ze majac dzieci nie maja oni zadnych szans
na jakiekolwiek pieniadze.Czy nie liczy sie to ze moj brat nie moze znalezc
pracy a ja sama ledwo wiaze koniec z koncem.Jasne ze w miare mojej mozliwosc
w jakistam sposob im pomoge,ale to jest kropla w morzu ich potrzeb.

Magda.

2. Data: 2002-05-10 20:18:20

Temat: Odp: utrzymywanie rodzicow
Od: "Sandra" <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Mrowka <m...@p...wp.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:abh6q7$1aj$...@n...onet.pl...
> [...]
mozliwosc
> w jakistam sposob im pomoge,ale to jest kropla w morzu ich potrzeb.

Pani z opieki miała na myśli pozwanie dzieci o alimenty , rodzice mają
takie prawo lub na drodze dogadania się z Wami .
Sandra

3. Data: 2002-05-10 21:25:57

Temat: Re: utrzymywanie rodzicow
Od: "Miranka" <a...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Sandra" <d...@w...pl> wrote in message
> Pani z opieki miała na myśli pozwanie dzieci o alimenty , rodzice mają
> takie prawo lub na drodze dogadania się z Wami .

Na co się mają dogadywać, skoro dzieci też nie mają pieniędzy?
Miranka

4. Data: 2002-05-10 21:33:43

Od: "Mrowka" <m...@p...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Miranka <a...@s...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:abhdtq$ea9$...@h...uw.edu.pl...

> Na co się mają dogadywać, skoro dzieci też nie mają pieniędzy?

No wlasnie,to mnie najbardziej zastanawia.

Magda

5. Data: 2002-05-10 21:38:06

Od: "Sandra" <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Miranka <a...@s...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:abhdtq$ea9$...@h...uw.edu.pl...

> Na co się mają dogadywać, skoro dzieci też nie mają pieniędzy?
> Miranka

Problem fakt .Ale ostatecznie tak muszą sobie pomóc /samo życie/ .
Sandra

6. Data: 2002-05-10 21:46:53

Od: "Mrowka" <m...@p...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Sandra <d...@w...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:abheni$tot$...@a...dialog.net.pl...

> Problem fakt .Ale ostatecznie tak muszą sobie pomóc /samo życie/ .

Gorzej gdy jest to nierealne:(

Magda

7. Data: 2002-05-11 06:45:10

Od: "Miranka" <a...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Problem fakt .Ale ostatecznie tak muszą sobie pomóc /samo życie/ .

Dlaczego zawsze bici są ludzie uczciwi i odpowiedzialni? Dlaczego wśród nich
szuka się jeleni? W podstawówce mojego syna opieką społeczną objęte są
dzieci z patologicznych rodzin. Kupuje się im (lub przekazuje używane)
ubrania, podręczniki, przybory szkolne, parafia funduje obiady. Pieniędzy
nikt im do ręki nie daje, bo rodzice natychmiast by je przepili, a dzieci
podręczników i tak by nie miały. Od rodziców niczego się nie egzekwuje - bo
piją, biją, mają zatragi z prawem, są bezrobotni itp, itd. Nikt ich nie
pozywa do sądu, żeby zapewnili swoim dzieciom utrzymanie. Dlaczego starszy
człowiek nie może zostać objęty opieką, czy dostać zasiłek? W normalnej
rodzinie żaden rodzic wiedząc, że jego dzieci też nie mają pieniędzy, do
sądu o alimenty nie wystąpi, bo wie, że w ten sposób tylko jeszcze bardziej
pogorszy sytuację swoich wnuków. Wiem, że opieka nad rodzicami jest
obowiązkiem dzieci i większość z nas się opiekuje się rodzicami wcale nie z
obowiązku. Ale nie mogę zrozumieć, dlaczego starszemu człowiekowi nie
przysługuje zasiłek wyłącznie dlatego, że MA dzieci. Kompletna bzdura i
wypinanie się państwa na ludzi potrzebujących. W ten sposób zamiast 2 osób
będzie głodowało 6, w tym dwoje dzieci.
Zbulwersowana Miranka

8. Data: 2002-05-11 08:08:29

Od: "Mrowka" <m...@p...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Miranka <a...@s...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:abiem9$ovi$...@h...uw.edu.pl...

Masz racje Miranko.
Naprawde nie wiem jakie warunki trzeba spelniac aby dostac taki
zasilek.Wiem,ze sa ludzie ktorzy maja jeszcze gorsza sytuacje niz moi
rodzice,ale nasz rzad moglby w koncu ruszyc tylek i zrobic cos w tym
kierunku aby ludzie na stare lata mieli chociaz pieniadze na leki i
jedzenie.Ciegle podwyzsza sie wszelkie oplaty:czynsz ,swiatlo itp.Ludzie
oplacajac swiadczenia czasto nie maja za co kupic jedzenia,nie mowiac juz o
ubraniu.Heh smutne to wszystko..:( A najgorsza jest bezradnosc...:(

Magda

9. Data: 2002-05-11 14:49:08

Od: "Sokrates" <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Mrowka" <m...@p...wp.pl> napisał w wiadomości
> [...]
mozliwosc
> w jakistam sposob im pomoge,ale to jest kropla w morzu ich potrzeb.

Jaki zasiłek? A panią od wywiadu środowiskowego to bym sprawdził,
ponieważ taki ktoś nie jest dla mnie prawem. Jeśli ona tak stwierdziła to
niech pokaże palcem jakie przepisy regulują kwestię tego zasiłku-konkretnie
i może, żebyście to wy z nią porozmawiali a nie wasi rodzice jako starsi
ludzie.
Może są inne formy pomocy finansowej niż ten zasiłek, jakieś zapomogi czy
pomoc jakiś fundacji, nie znam się na tym, tylko podpowiadam, żeby drążyć
temat gdzie się da.
Pozdrawiam Darek D.

10. Data: 2002-05-11 15:13:47

Od: "Joanna Duszczyńska" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
mozliwosc
> w jakistam sposob im pomoge,ale to jest kropla w morzu ich potrzeb.

A czy ta pani od wywiadu środowiskowego wie, że Twoja córka była na
wakacjach za granicą? Jeśli wie, to jej to wystarczy - i nawet nie pokusi
się o sprawdzenie, że to tatuś jej zafundował... No chyba, że nie robiła nic
i nie wie w jakiej sytuacji materialnej jesteś, wtedy powinna sprawdzić, ale
jak zauważy to powyższe to i tak przechlapane...
--
Joanna
http://jduszczynska.republika.pl

Mały problem