uwaga na kosiarki bosch ROTAK !

1. Data: 2008-06-26 20:20:47

Temat: uwaga na kosiarki bosch ROTAK !
Od: "MisiekK" <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam.
Muszę przestrzec przed zakupem urządzeń tej firmy:
Kupiłem taką kosiarkę (Bosch rotak 32) na początku 2005 roku, pół roku
później kupił taką samą kolega.
Moja dziś zwolniła obroty, po wyłączeniu okazało sie że łożysko pod nożem
było tak gorące, że stopiło obudowę i
zmieniło pozycję. Po tel do serwisu okazało się że jest ono wtopione w
obudowę ! cena obudowy 120zł + montaż 50zl,
przy cenie kosiarki ok 400zł nie jest jeszcze tak strasznie.
Zadzwoniłem więc do kolegi z prośba o pożyczkę kosiarki na czas naprawy lub
zakupu innej.
Jakież było moje zdziwienie, gdy dowiedziałem sie że jego egzemplarz 3 dni
temu uległ dokładnie takiej samej awarii.

Firmowa kosiarka na 3 sezony (;-((
Myślałem że kupując urządzenie firmowe serwis eksploatacyjny (mycie przed
zimą
i przechowywanie w suchym miejscu) uchroni sprzęt przed uszkodzeniem na
długie lata, ale jak widać wszyscy teraz robią
w Chinach, o wadzie konstrukcyjnej nie wspomnę (łożysko powinno być
chronione blachą/radiatorem i łatwe do wymiany
a nie wtopione w obudowę).

--
-------------
MisiekK

2. Data: 2008-06-27 07:09:56

Temat: Re: uwaga na kosiarki bosch ROTAK !
Od: "PiotR" <p...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "MisiekK" <d...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> w Chinach, o wadzie konstrukcyjnej nie wspomnę (łożysko powinno być
> chronione blachą/radiatorem i łatwe do wymiany

czasy sie zmienily
dzis wszyscy wszytko produkuja w Chinach, dlatego kupowanie markowe sprzetu
jest bez sensu
kupujesz kosiarke za 140 zl z 2 letnia gwarancja i nastawiasz sie na kupno
nowej za 2 lata
srednioroczny koszt eksploatacji kosiarki wynosi 70 zl
aby kosiarka za 400 zl wyszla atrakcyjnie cenowo - okres jej gwarancji
powinien wynosic 5 lat

PiotR

3. Data: 2008-06-27 08:56:10

Od: "Panslavista" <p...@h...com> szukaj wiadomości tego autora

"PiotR" <p...@p...com> wrote in message

> [...]
> srednioroczny koszt eksploatacji kosiarki wynosi 70 zl
> aby kosiarka za 400 zl wyszla atrakcyjnie cenowo - okres jej gwarancji

Kup MF 70 - służy mi ponad 20 lat.

4. Data: 2008-06-27 09:26:10

Od: "Panslavista" <p...@h...com> szukaj wiadomości tego autora

"Panslavista" <p...@h...com> wrote in message

> Kup MF 70 - służy mi ponad 20 lat.
http://www.e-kosiarki.pl/go/_info/?id=1219

Dołączysz nie tylko pięć typów kosiarek:
listwową, palcową - szerokości 130cm:
http://www.e-kosiarki.pl/go/_info/?id=1205
mulczer szer 50cm:
http://www.e-kosiarki.pl/go/_info/?id=2333
jednobębnową - do chaszczy:
http://www.e-kosiarki.pl/go/_info/?id=1220
dwubębnową do łąk i nie tylko:
http://www.e-kosiarki.pl/go/_info/?id=2328
oraz calkiem sporo innego sprzętu, który można sukcesywnie dokupować, np:
frez - dmuchawa do śniegu, spychacz do wszystkiego, przyczepkę i co dla
kosiarza dużych powierzchni ważne - wózek operatora:
http://www.e-kosiarki.pl/go/_info/?id=3185

5. Data: 2008-06-27 09:31:56

Od: "Panslavista" <p...@h...com> szukaj wiadomości tego autora

"Panslavista" <p...@h...com> wrote in message

> Kup MF 70 - służy mi ponad 20 lat.

Albo system Terra - Vari jeszcze większe możliwości niż MF70 dzięki większym
kołom i podwojonych wersjach - komunalnej i rolniczej...

6. Data: 2008-06-27 17:45:18

Od: Marta Góra <m...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Fri, 27 Jun 2008 09:09:56 +0200, PiotR napisał(a):

> czasy sie zmienily
> dzis wszyscy wszytko produkuja w Chinach, dlatego kupowanie markowe sprzetu
> jest bez sensu

Niekoniecznie. Mam spalinową Husqvarnę, właśnie zaczynam z nią piąty sezon
i myślę że bez problemu wytrzyma jeszcze kolejne pięć. Poprzednia wprawdzie
była o połowę tańsza ale po 4 latach zaczęła się sypać. Podejrzewam że
supermarketowy badziew trafiłby po dwóch latach na złom. Wolę zapłacić
drożej ale mam gwarancję, że po zimię zapłon odpali za pierwszym razem i że
w środku maja nie zostanę bez kosiarki z trawą po kolana.
Poza tym "markowy" sprzęt ma to do siebie że bez problemu kupisz/zamówisz
każdą część, poprzednia miała amerykańską obudowę i wymiana głupiej śrubki
graniczyła z cudem. Trzeba było spawać.
Gdybym musiała coś znów kupić to albo husqvarna, sthil albo stiga.

Pozdrawiam,
Marta

Identyfikacja
[OT] Bambus w doniczce?