w sprawie frywolitek

1. Data: 2002-03-05 22:21:30

Temat: w sprawie frywolitek
Od: "NY152" <n...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

Kto mi pomoze?!
Jak sie robi frywolitki? W mojej gazecie jest napisane:" serwetki wykonujemy
z kordonka 30 tex x 6 przy uzyciu dwoch czolenek i cienkiego kordonka".
Co to wszystko znaczy?!
kordonek 30 tex x 6 ?
co to sa czolenka i jek sie to wszystko robi bo opis jest obledny.
jesli ktos moze to prosze o pomoc
Paulina

1. Data: 2002-03-06 07:34:40

Temat: Re: w sprawie frywolitek
Od: "Elzbieta" <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik NY152 <n...@s...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:3...@n...vogel.pl...
> [...]
> Co to wszystko znaczy?!
> kordonek 30 tex x 6 ?
> co to sa czolenka i jek sie to wszystko robi bo opis jest obledny.

Kurs frywolitek w szkolce http://strony.wp.pl/wp/tomella, ale podobno
trudne - jeszcze nie probowalam :)
Elzbieta

1. Data: 2002-03-06 09:37:08

Od: "Gocha" <g...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Niniejszym dementuję plotkę jakoby frywolitki były trudne.
Tylko pierwszy element powtarzającego się wzoru. Pozostałe są banalnie
proste.
Czółenka do frywolitek kupuje się w sklepie pasmanteryjnym. A te szyfry to
grubość kordonka i ilość nitek z których jest skręcony. Po prostu podaj ten
symbol pani w pasmanterii i niech ona ci pokaże co ma w tej grubości. Nie
powinno być problemów bo to dość popularna grubość. Tobie pozostanie już
tylko wybrać kolor.
Gocha

1. Data: 2002-03-06 13:12:56

Od: "Elzbieta" <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Gocha <g...@i...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:a64r57$lp8$...@n...tpi.pl...
> Niniejszym dementuję plotkę jakoby frywolitki były trudne.

Jednak musze sama sprobowac, bo zdania sa krancowo rozne:)
Ktos Ciebie nauczyl, czy sama, bo podobno tu jest wic - trzeba podpatrzec.
Elzbieta

1. Data: 2002-03-07 07:28:58

Od: "Gocha" <g...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Sama samutieńka, Ja taki samodzielny egzemplarz jestem. Bardzo dobry jest
kurs w Annie, ale takiej już troszkę starszej. Tam pamiętam było wszystko:
podstawowe węzły, praca jednym czółenkiem i praca dwoma i tzw. metoda
odwróconego czółenka i wszystko z kolorowymi zdjęciami robótek robionych w 2
kolorach. To ułatwiało zidentyfikowanie, który węzeł jest robiony którą
nitką. Tylko trzeba na pierwszy raz czytać powoli opis. Słowo po słowie i
powtarzać polecenia jak małpka. Po 3 węźle załapiesz już co i jak i będziesz
robić już bez zdjęć i pomocy.
Zachęcam do prób. Na początek proponuję coś łatwego i małego. Ja zaczęłam od
ozdób na choinkę. Była kiedyś w Poradniku domowym. Był tam też kurs, ale nie
tak dobry jak w Annie, i zanim załapałam to upłynęło trochę czasu. Zachęcam,
bo frywolitki robi się zwykle małymi fragmentami, a czółenko mieści się
nawet w kieszeni. Ja te ozdoby robiłam pilnując na podwórku dzieci.
Zachęcam do zaopatrzenia się w 1 czółenko zwykłe, a drugie z szydełkiem. W
ten sposób zawsze nasz przy sobie cały warsztat.
Ale się rozpisałam, to może już skończę.

1. Data: 2002-03-07 10:08:44

Od: "Elzbieta" <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Gocha <g...@i...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:a6773q$bi3$...@n...tpi.pl...
> [...]
> nitką. Tylko trzeba na pierwszy raz czytać powoli opis. Słowo po słowie i
> powtarzać polecenia jak małpka. Po 3 węźle załapiesz już co i jak i

Sprobuje:) Widzialas na mojej stronie kurs z Anny? To ten?
Mam dwa czolenka, ale oba zwykle, gołe:)
Elzbieta

1. Data: 2002-03-07 17:58:44

Od: "Elzbieta" <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
będziesz
> robić już bez zdjęć i pomocy.
> Zachęcam do prób. Na początek proponuję coś łatwego i małego.

Sprobowalam:( To sie nie da. Nie rozumiem juz poczatku, przelozyc czolenko
pod petla i nie wypuszczajac z palcow ani nie obracajac zawrocic. ale
jak????
Masz moze jeszcze ten kurs z Anny? U mnie na stronie jest z Anny, ale sie
poddalam po krotkiej probie:(
Elzbieta

1. Data: 2002-03-07 18:34:29

Od: "ewek" <e...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> jak????
> Masz moze jeszcze ten kurs z Anny? U mnie na stronie jest z Anny, ale sie
to jeszcze zrozumiałam ale gorzej się zrobiło potem po zrobieniu jednej
"pętelki" (właściwie to chodzi o płatek tego kwiatka, który według
instrukcji na twojej stronie ma być prosty, oczywiście wzór na jedno
czółenko) co sie potem dzieje nie mam pojęcia, a z rysunku wynika, że to
jest fizycznie nie możliwe żeby robić z nitką takieee rzeczy, więc jakby
ktoś mogł mi przy okazji to wyjaśnic to byłabym wdzięczna
ewka

1. Data: 2002-03-08 15:14:40

Od: Justyna Lagoda <l...@f...edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Thu, 7 Mar 2002, Elzbieta wrote:

> Sprobowalam:( To sie nie da. Nie rozumiem juz poczatku, przelozyc czolenko
> pod petla i nie wypuszczajac z palcow ani nie obracajac zawrocic. ale
> jak????
Witam wszystkich (pierwszy raz pisze :) )
Bardzo ladny kurs frywolitek od podstaw, z obrazkami i nawet wersja dla
leworecznych jest na stronie:

http://www.123.net/~carlson/index.html

Dodatkowe rzeczy, lancuszek i 'split ring' sa tu:
http://www.picotnet.com/TatOnline/tatting_instructio
n.htm
http://www.picotnet.com/TatOnline/spring_instruction
.htm

Uczylam sie wlasnie stad i chyba juz mi nienajgorzej idzie :)
Cala strona www.picotnet.com zawiera tez sporo rad i wzorow dobrych dla
poczatkujacych (np. zakladki do ksiazek), oraz duzo linkow.

Pozdrawiam
Justyna 'Luna' Lagoda

1. Data: 2002-03-10 09:29:10

Od: "Elzbieta" <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Justyna Lagoda <l...@f...edu.pl> w wiadomooci do grup
dyskusyjnych
napisał:Pine.LNX.4.33.0203081405270.12525-100000@cyg
nus.fuw.edu.pl...
> Bardzo ladny kurs frywolitek od podstaw, z obrazkami i nawet wersja dla
> leworecznych jest na stronie:
>
> http://www.123.net/~carlson/index.html

Pokazane genialnie, alez to proste:)))))
Nawijalam odwrotnie nitke na prawa dlon i nic mi nie wychodzilo, co prawda
jeszcze nie wiem, czy to polubie, ale zaczyna wychodzic, trudno ocenic, czy
prawidlowo, ale cos jest:)

> [...]
> Cala strona www.picotnet.com zawiera tez sporo rad i wzorow dobrych dla
> poczatkujacych (np. zakladki do ksiazek), oraz duzo linkow.

Ide uczyc sie lancuszkow i koleczek:) Dzieki za pomoc:)
Elzbieta

włóczkowy biustonosz
Pasmanteria inetowa
REJS MORSKI DO PETERSBURGA