waga nogi

1. Data: 2003-06-09 17:54:39

Temat: waga nogi
Od: "PrzemekK" <smeno@tlen..pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam

Przegladalem troszke archiwum i ogolnie net ale nie zetknalem sie z takim
tematem.

Prosze o podanie mi informacji ile moze wazyc noga czlowieka (faceta jezeli
to ma znaczenie) tak procentowo w stosunku do calej masy ciala.

np. jezeli jest amputowana na wysokosci od 2/3 dalszych (w udzie), ile wtedy
ubywa masy ciala (w % oczywiscie)

pozdrawiam

PrzemekK
_+_
smeno@tlen..pl - pobaw sie kropkiem

2. Data: 2003-06-09 23:22:43

Temat: Re: waga nogi
Od: "LN" <l...@A...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Masa nogi - nie waga nogi ;)

Około 28.6% całości ;)

pzdr
LN

3. Data: 2003-06-10 02:11:51

Od: Marcin Debowski <a...@n...net> szukaj wiadomości tego autora

In article <bc35eo$j5d$1@atlantis.news.tpi.pl>, LN wrote:
> Masa nogi - nie waga nogi ;)

Ciężar, chyba że zakładasz, że przedmówce interesują rozważania w
oderwaniu od pola grawitacyjnego :)

--
Marcin

4. Data: 2003-06-10 02:59:57

Od: "LN" <l...@A...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Ciężar, chyba że zakładasz, że przedmówce interesują rozważania w
> oderwaniu od pola grawitacyjnego :)

jako określenie ciężkości słowo masa jest równoznaczne z ciężarem. Natomiast
nie można mówić o wadze nogi ;)

pzdr
LN

5. Data: 2003-06-10 03:55:01

Od: Marcin Debowski <a...@n...net> szukaj wiadomości tego autora

In article <bc3hiv$45e$1@atlantis.news.tpi.pl>, LN wrote:

> jako określenie ciężkości słowo masa jest równoznaczne z ciężarem. Natomiast

Absolutnie nie jest i w dodatku ma różne, choć zbliżone wartości. Ciężkość
to tzw. masa grawitacyjna, a sama masa to miara bezwładności nie ciężaru.

> nie można mówić o wadze nogi ;)

Waga nogi w kontekscie zagadnienia sprawnego poruszania się w terenie
pagórkowatym jest niedoprzecenienia :) Dobra, kończymy bo nas zaraz
pobija.

--
Marcin

6. Data: 2003-06-10 10:45:21

Od: "LN" <l...@A...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Absolutnie nie jest i w dodatku ma różne, choć zbliżone wartości. Ciężkość
> to tzw. masa grawitacyjna, a sama masa to miara bezwładności nie ciężaru.

Powtarzam - jako OKREŚLENIE języku polskim nie jako definicja fizyczna.
Oczywiście że jeśli chodzi o fizykę to masz rację.

A tak - powszechnie mówi się prawidłowo masa np. szklanki cukru wynosi tyle
a tyle - natomiast można także powiedzieć że szklanka cukru (:) ma
odpowiednio taki a taki ciężar.

pzdr
LN

7. Data: 2003-06-10 10:46:18

Od: "LN" <l...@A...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

O ile się orientuję to chyba Kolega zna Grażynkę z chemicznej ;-) ??

pzdr
LN

8. Data: 2003-06-10 13:49:36

Od: Marcin Debowski <a...@n...net> szukaj wiadomości tego autora

In article <bc4crh$dmh$1@atlantis.news.tpi.pl>, LN wrote:
> [...]
>
> A tak - powszechnie mówi się prawidłowo masa np. szklanki cukru wynosi tyle
> a tyle - natomiast można także powiedzieć że szklanka cukru (:) ma

Wiesz, że to na zasadzie Ty się czepłaś inicjatora, to ja się czepłem
(czepnąłem :) dla zasady Ciebie :) To jeszcze dołożę:

http://sjp.pwn.pl/haslo.php?id=65109 (Słownik Języka Polskiego PWN)

/hasło:waga/
3. ciężar danego ciała
Waga towaru.
Waga brutto, netto.
Waga dziecka po urodzeniu.
Dawkę leku obliczono według wagi ciała.

I co teraz bo wychodzi na to, że nie masz racji na całym froncie? :)

PS. A Grażynę niewątpliwie kojarzę tylko, że na chemii się tak
podpisujesz, a jako że LN wydaje się być organizmem zbiorowym to...

PPS. Pierwsze słyszę aby ktoś używał potocznie "masa szklanki cukru",
widocznie dochodzą regionalizmy.

PPPS. FUT pl.hum.polszczyzna.

--
Marcin

9. Data: 2003-06-10 18:29:55

Od: "PrzemekK" <smeno@tlen..pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "LN" <l...@A...onet.pl> napisał w wiadomości
> Masa nogi - nie waga nogi ;)

ups chodzilo mi o ciezar

> Około 28.6% całości ;)

dzieki wielkie.

ale czy to jest liczone od biodra czy tak jak pytalem od 2/3 dalszych uda?

pozdrawiam

PrzemekK

10. Data: 2003-06-10 19:11:18

Od: "Robert" <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

bc5808$7ml$...@a...news.tpi.pl,
PrzemekK <smeno@tlen..pl>:
> [...]
>
> ups chodzilo mi o ciezar

> dzieki wielkie.
>
> ale czy to jest liczone od biodra czy tak jak pytalem od 2/3 dalszych

To nie bylo serio raczej - policz sobie, 2 nogi stanowilyby wiekszosc masy
ciala, a tak zwykle raczej nie jest.

--
Robert

rower - bol w plucach