wanna - blaszana czy akryl?

11. Data: 2006-08-18 15:25:34

Temat: Re: wanna - blaszana czy akryl?
Od: "Madoniowie" <m...@w...go2.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "annikka" napisała:

[----]
> tego zupełnie [nie rozumiem]. Wyjaśnij, proszę, jak pomalowane paznokcie
> mogą szkodzić wannie?? Przecież to nie "puszcza farby"...

Ano może. Tak samo, jak stal potrafi pobrudzić płytki, choć nie puszcza.
Ściera się cienka warstwa. Może się wbić w akryl, jeśli ten będzie miękkszy

Przemek

12. Data: 2006-08-18 15:32:37

Od: "Madoniowie" <m...@w...go2.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Maniek" napisał:

> Czolem,
>
> Wlasnie kupilem mieszkanie, urzadzam lazienke i zastanawiam sie co bedzie
> lepsze - zwykla wanna blaszana czy akrylowa?. Dzieki za sugestie

To jest bardziej pytanie, czy chcesz mieć ładnie, czy solidnie. W sumie na
10 lat akryl powinien starczyć, a koszt rzędu nawet 800PLN daje 6,7 zeta na
miesiąc. A są i takie za 400. Wymiana nie stanowi problemu. Ja osobiście
odczówam różnicę np w temperatusze. Jest cieplejsza i już. Jeśli ktoś tego
nie czuje (MB), znaczy ma grubą skórę, albo jest mniej wrażliwy. Ja jestem.
A jak się porówna ciepło właściwe, to widać sporą różnicę.
Może spróbuj postawić sprawę tak:
1. Kupić sobie porządne buty dobrej firmy, co dobrze wyglądają przez 3
sezony, ale kosztują 400PLN
czy
2. kupić tanie buty za 200PLN na jeden sezon, a za rok nowe i znów modne

Przemek

13. Data: 2006-08-18 19:32:15

Od: annikka <a...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Madoniowie napisał(a):
> [...]
> Ściera się cienka warstwa. Może się wbić w akryl, jeśli ten będzie miękkszy

Mnie się jeszcze taka sztuka nie udała, ale może Twoja żona
zdolniejsza... ;-)

Ania

14. Data: 2006-08-18 21:34:38

Od: T0SIA <t...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Misiek napisał(a):
> Blaszana- trwalsza, latwo wykonac renowacje, wytrzymalsza (akryl zle
> wykonany potrafi sie rozwarstwic- co mialo miejsce u moich rodzicow i
> reklamacji nie uznali twierdzac ze to wina zlego montazu)
>
> a najlepiej zeliwna tyle ze trudna do dostania, droga, ciezka...

tez proponuje zeliwna, - trwala, na dluugie lata, latwa w naprawie,
przyjmuje temperature wody i zwraca ja do niej, bardziej sa odporne na
zarysowania, emalia ma wieksza twardosc niz akryl.. zreszta co ja bede
wymieniac:
tutaj jest jak na tacy :-)
http://www.kaldewei.com/pl/materialien/gruende.php

a czy sa drozsze? to zalezy ile chce sie przeznaczyc..
Teraz promocyjnie na rynku sa wlasnie wanny emaliowane firmy Kaldewei
:Saniform. Dobra jakos za przystapna cene:
Kaldewei - Wanny - Advantage - SANIFORM
http://tinyurl.com/pxvk7 - strona producenta
przykladowe ceny
http://tinyurl.com/fs7o9
tutaj rowniez sa pokazane wanny firmy Roca

:-)

--
Pozdrawiam - T0SIA

15. Data: 2006-08-19 08:49:35

Od: "Grzegorz W. Fedorynski" <a...@z...mimuw.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Fri, 18 Aug 2006, T0SIA wrote:

> temperature wody i zwraca ja do niej, bardziej sa odporne na zarysowania,
> emalia ma wieksza twardosc niz akryl..

Wszyscy wymieniają większą twardość, jakby to była zaleta.

Po gwałtownym kontakcie mojej głowy (łokcia, kolana, whatever) z wanną
bardziej interesuje mnie mój własny stan, niż ewentualne straty wanny.

Pozdrawiam,

Alojzy

16. Data: 2006-08-19 13:15:16

Od: Sierp <s...@n...net> szukaj wiadomości tego autora

Grzegorz W. Fedorynski napisał(a):

> Wszyscy wymieniają większą twardość, jakby to była zaleta.
>
> Po gwałtownym kontakcie mojej głowy (łokcia, kolana, whatever) z wanną
> bardziej interesuje mnie mój własny stan, niż ewentualne straty wanny.

nie sadze, aby akryl amortyzowal upadek..

Sierp

17. Data: 2006-08-19 13:20:14

Od: Sierp <s...@n...net> szukaj wiadomości tego autora

MB napisał(a):

> Mam akrylową i drugi raz napewno bym jej nie kupił. Również zasugerowałem
> się zachwytami na forum o tym jak bardzo jest cicha przy nalewaniu wody,
> ciepła w dotyku itd. Z moich obserwacji:
> 1. Nie jest wcale cichsza od zwykłej wanny blaszanej którą miałem w
> poprzednim mieszkaniu. Zresztą dużo większy hałas przy nalewaniu wody
> generuje g.....na bateria i źle dobrane rurki (zbyt mały przekrój) niż
> bębnienie wody o wannę.

tez nie sadze, aby byla specjalnie cichsza...

> 2. Kwestia "ciepłego dotyku" jest zdecydowanie przeceniana. Jeśli w łazience
> panuje temperatura pokojowa, to wanna siłą rzeczy nie może być zimniejsza od
> otaczającego powietrza.

no i? temperatura pokojowa to dajmy na to 25 stopni C - nie mow, ze
myjesz swoje cialo o temp. 36st w tej temperaturze... wanna akrylowa
jest cieplejsza, i IMHO nie jest to przeceniane - wystarczy polac wanne,
i od razu ma temperature wody - mozna spokojnie usiasc bez glosnego
"uchhhh"

> 3. Wanna akrylowa jest zdecydowanie trudniejsza w montarzu. Akryl jest
> elastyczny i cały czas pracuje. Mimo zapewnień "fachowca" iż ma
> doświadczenie i już kilkadziesiąt takich wanien zainstalował, musiałem go na
> każdym kroku pilnować żeby nie spieprzył roboty. Nie udało mi się to do
> końca, tak więc od strony ściany wanna pracuje i szlag mnie trafia za każdym
> razem kiedy o to miejsce się oprę.

przyznam, ze nie mam zadnych negatywnych odczuc - nie wiem, nic sie
nie wygina etc. Cena wanny najnizsza nie byla, ale nie jest tez
ekstra droga (kosztowala ponad 1000pln o ile pamietam, firmy Riho)

> 4. Akryl jest miękki jak g........ i trzeba się z nim obchodzić jak z
> jajkiem.

fakt.... przy montazu czegostam upadlo mi narzedzie do srodka, i
niestety od razu male wgniecenie... nie zeby jakos bardzo przeszkadzalo,
ale swiadomosc jego istnienia mnie irytuje :-)

> Idę o zakład że za jakiś czas zaczniesz się zastanawiać czy
> przypadkiem mleczko CIF nie jest za ostre, a gąbko-zmywak do naczyń nie ma w
> swojej strukturze metalowych niteczek.

sam sie ciagle zastanawiam, czym to myc :-)
Ja z mojej wanny jestem zadowolony, robi co ma robic ;-) ksztalt jest
tak fajny, ze mozna prysznic zainstalowac i ma to rece i nogi (model
Youkon czy jakos tak) A co kupie w przyszlosci do kolejnego mieszkania..
nie wiem :-)

Sierp

18. Data: 2006-08-19 13:21:05

Od: Sierp <s...@n...net> szukaj wiadomości tego autora

Madoniowie napisał(a):
> [...]
> sezony, ale kosztują 400PLN
> czy
> 2. kupić tanie buty za 200PLN na jeden sezon, a za rok nowe i znów modne

aby to porownanie mialo sens, to by jeszcze trzeba powiedziec, ze te
buty sa zamontowane w betonowym klocku - i wez je teraz co sezon
zmieniaj ;-)

Sierp

19. Data: 2006-08-19 14:56:48

Od: "Grzegorz W. Fedorynski" <a...@z...mimuw.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Sat, 19 Aug 2006, Sierp wrote:

> nie sadze, aby akryl amortyzowal upadek..

A co tu jest do sądzenia? Przecież to, że jest miękki, jest faktem.

Pozdrawiam,

Alojzy

20. Data: 2006-08-19 16:09:56

Od: T0SIA <t...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Grzegorz W. Fedorynski napisał(a):

> A co tu jest do sądzenia? Przecież to, że jest miękki, jest faktem.

wyloz sobie zatem tez kuchnie i lazienke w gabce zamiast w kafelkach ;-)

co za argument ;-)

--
Pozdrawiam - T0SIA

Odkurzacz
[SZUKAM] - stolarz od łóżek - Poznań
Szron w lodówce Total No Frost
[SZUKAM] - tynkarze z agregatem - Trojmiasto
Posadzki żywiczne