wanna - blaszana czy akryl?

31. Data: 2006-08-21 10:26:54

Temat: Re: wanna - blaszana czy akryl?
Od: m...@p...pl (McMac) szukaj wiadomości tego autora

On Sat, 19 Aug 2006 15:20:14 +0200, Sierp <s...@n...net> wrote:

>fakt.... przy montazu czegostam upadlo mi narzedzie do srodka, i
>niestety od razu male wgniecenie...

A z wanny blaszanej w takim przypadku po prostu odpryśnie emalia i będzie na
pewno ładniej wyglądało :-)

--
- Maciej Kulawik ----------------
- m...@p...pl --------------

32. Data: 2006-08-23 15:49:20

Od: " BrunoJ" <b...@g...SKASUJ-TO.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Mam akrylową i drugi raz napewno bym jej nie kupił. Również zasugerowałem
> się zachwytami na forum o tym jak bardzo jest cicha przy nalewaniu wody,
> ciepła w dotyku itd. Z moich obserwacji:
Ja mialem wanne akrylowa 6 lat i kupilem nastepna (do kolejnego lokum).

> 1. Nie jest wcale cichsza od zwykłej wanny blaszanej którą miałem w
> poprzednim mieszkaniu. Zresztą dużo większy hałas przy nalewaniu wody
> generuje g.....na bateria i źle dobrane rurki (zbyt mały przekrój) niż
> bębnienie wody o wannę.
kwestia wanny i wanny. spotkalem juz blaszane takie do ktorych wlewanie
wody przypomina odglosi sikania do wiarda...

> 2. Kwestia "ciepłego dotyku" jest zdecydowanie przeceniana.
nie zgadzam sie i bylo to juz wyjasniane, wiec pomine.

> Również kwestia szybkości wystygania wody w wannie jest
> dyskusyjna. Trzeba moczyć się w niej przez kilka godzin żeby zauważyć
> różnicę.
wystarczy pol godziny. chyba ze masz male dzieci ktore lubia sie pobawic
dluzej. Do szybkiego mycie to sie bierze prysznic.

> 3. Wanna akrylowa jest zdecydowanie trudniejsza w montarzu. Akryl jest
> elastyczny i cały czas pracuje.
akryl i akryl. Rozne grubosci, rozne jakosci. Poza tym czasem warto
wziac Fachowca a nie 'fachowca'.

> Nie udało mi się to do końca, tak więc od strony ściany wanna pracuje i
> szlag mnie trafia za każdym razem kiedy o to miejsce się oprę.
trzeba bylo wolac zeby poprawil. To nie jest wada wanny tylko montazu.
Wanna jest bee bo fachowiec spieprzyl montaz?

> 4. Akryl jest miękki jak g........ i trzeba się z nim obchodzić jak z
> jajkiem. Na moje nieszczęście nie mogłem cały czas pilnować swoich
> "fachowców", tak więc zanim ułożyli do końca płytki, powierzchnia wanny
> przypominała zaorane pole.
jak wyzej. u mnie do momentu zakonczenia prac wanna byla w fabrycznej folii
i dodatkowo jakies kartony w srodku. Zreszta wanne montuje sie praktycznie
na koncu wiec...
Wanna jest bee bo fachowcy ja porysowali przy montazu? Emalie pewnie tez
by porysowali...

> Idę o zakład że za jakiś czas zaczniesz się zastanawiać czy
> przypadkiem mleczko CIF nie jest za ostre, a gąbko-zmywak do naczyń nie ma w
> swojej strukturze metalowych niteczek.
fanzolenie. Mylem wanne cifem czy innymi podobnymi bez wiekszego zastanawiania
sie. I bez zadnych negatywnych skutkow. Nie uzywam gabko-zmywaka tylko
szmatke, ktore na pewno nie ma niteczek. Po 6ciu latach glowne 'rysy'
to sie pojawily w miejscu gdzie przez wiekszosc czasu byla regularnie
opierana wanienka dla dziecka taka nawannowa. Tylko slabo pasowala
bo byla prostakatna a wanna 'kszatlna'. Emalia tez by zeszla, bo to
juz uszkodzenia mechaniczne po prostu.
Za to zepsul sie korek automatyczny. Wanna jest bee, bo sie w niej
korek zepsul (kupowany osobno).

> 5. Plusem wanien akrylowych są z pewnością bardziej fantazyjne kształty niż
> standard wytłoczek metalowych, lecz z perspektywy czasu mogę stwierdzić że
> te fikuśne przetłoczenia, pseudo-oparcia itp. jedynie zabierają miejsce
> którego i tak nie mam w wannie zbyt wiele.
nie zgadzam sie zupelnie, wlasnie te ksztalty czynia wanne wygodna, i daja
wiekszy wybor rozmiarow dokladnie pasujacych do konkretnej lazienki.
Zreszta takie proste wanny tez mozna dostac, jak ktos lubi.

Nie twiedze ze akrylowa jest super a metalowa jest be.
natomiast nie zgadzam sie ze stwierdzeniami ze akrylowa jest be bo jest
akrylowa. Podobnie w innym poscie, w ktorym ktos pisze o peknieciu
wanny i nieuznaniu reklamacji. Osoba ta dosc regularnie wypowiada sie
i zawsze przytacza ten przyklad jako minus wanny akrylowej. Podczas
gdy znowu byla to wina zlego montazu, jak wynikalo z opisow.
To tak jakby pojawil sie tutaj ktos komu pekla plyta ceramiczna i zaczal
glosic ze plyta ceramiczna jest bee bo mi pekla.
A mnie nie pekla, wiec jest cacy ;)

Rozumiejac doswiadczenia wlasne proponuje jednak troche wiecej obiektywizmu

pozdrawiam
Bruno

33. Data: 2006-08-24 06:18:50

Od: "Misiek" <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik " BrunoJ" <b...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał w wiadomości

(ciach)

> [...]
> To tak jakby pojawil sie tutaj ktos komu pekla plyta ceramiczna i zaczal
> glosic ze plyta ceramiczna jest bee bo mi pekla.

Wyjasnie po raz kolejny...
wg producenta (rzeczoznawcy, serwisu producenta) wada byla wynikiem
niewlasciwego montazu.
Zastanowiles sie co innego mieli powiedziec zeby nie uznac reklamacji?
Tymczasem montowal fachowiec ktory wanien akrylowych zamontowal juz sporo
sztuk i nigdzie nie wystapilo pekniecie (dodam jeszcze ze pekla tylko
"czesc" warstw (wanna nie ciekla a zrobil sie sporych rozmiarow babel i
nastapilo powolne rozwarstwianie sie wanny)
wanna zostala sklejona (tym razem przez innego fachowca) i... rozwarstwienie
postepowalo nadal (tym razem ewidentna wina zlego wysuszenia warstw wiec
wina... "klejacego"- tu nie mam zadnych watpliwosci)
I wanna poszla "weg" a w jej miejsce wstawiona zostala wanna "blaszak"
ktora sprawuje sie 3 rok bez zarzutu.
Tyle w kwesti wyjasnienia mojemu przedpiscy.
Nie znam sie na tyle na technologii montazu wanien akrylowych, jednak nie
wydaje mi sie zeby ktos kto zamontowal juz "X" wanien mogl sie w tym
pzypadku "pomylic" (chociaz z drugiej strony najlepszym zdarzaja sie pomylki
i nie myli sie tylko ten ktory nic nie robi...)
jak dla mnmie EOT tematu

Pozdrawiam
Misiek

Odkurzacz
[SZUKAM] - stolarz od łóżek - Poznań
Szron w lodówce Total No Frost
[SZUKAM] - tynkarze z agregatem - Trojmiasto
Posadzki żywiczne