wapno musujące

1. Data: 2006-06-19 12:34:37

Temat: wapno musujące
Od: "Gośkaa" <z...@z...com> szukaj wiadomości tego autora

Nie wiem, czy dobrze trafiłam z pytaniem. Mam skórę wrażliwą na
słońce - pokrzywka potrzfi pojawić się na opalonej już skórze.
Piję wtedy wapno musujące wraz z allertec-iem. Problem w tym, że od
dłuższego już czasu nie moge nigdzie dostać wapna, które nie
byłoby dosładzane aspartamem. Sam aspartam nic mi nierobi, ale
wyjątkowo nie lubię jego smaku. Kiedyś kupowałam wapno musujące
kwaśna w smaku, bez dosładzania. Czy jestem zmuszona pić ten
aspartam, którego nie lubię, czy też są inne preparaty wapnia,
które mgłabym zażywać, bez tego słodzika.

2. Data: 2006-06-19 14:30:00

Temat: Re: wapno musujące
Od: "Iwona_s" <i...@T...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Gośkaa" <z...@z...com> napisał w wiadomości

>Mam skórę wrażliwą na słońce - pokrzywka potrzfi pojawić się na opalonej
>już skórze.

A nie uwazasz, ze powinnas unikac slonca? Chodzi mi przede wszystkim o
opalanie sie, ale tez w ogole o przebywaniu na sloncu bez odpowiedniego
zabezpieczenia skory kremem z wiekszym filtrem. A nawet ostatnio pewien
lekarz wypowiadal sie w TV, zeby nosic sie z dlugim rekawem i zapietym po
szyje... Co wydaje mi sie nierealne przy upalach;)))

Niestety obecnie jest coraz wiecej osob uczulonych na slonce, a to chyba
"dzieki" dziurze ozonowej. No i tez nalezy zwracac uwage jakie leki sie
przyjmuje (czytac ulotke), poniewaz moze wystapic odczyn alergiczny w
polaczeniu ze sloncem.

>Piję wtedy wapno musujące wraz z allertec-iem.

Z wapnem nie ma co przesadzac.
Osobiscie tez nie cierpie nic z aspartamem...

Notabene takze jestem uczulona na slonce :D

Iwona
// Wlasciwoscia czlowieka jest bladzic, glupiego - w bledzie trwac / /
Cyceron
http://www.kociszce.ao.pl

3. Data: 2006-06-19 15:40:55

Od: Tehanu <s...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Gośkaa napisał(a):
> [...]
> aspartam, którego nie lubię, czy też są inne preparaty wapnia,
> które mgłabym zażywać, bez tego słodzika.

Witam!

Ja wolałabym aspartam niż benzoesan sodu w wapnie i to dla dzieci!!
Zamiast pomagać to bardziej szkodzi :/

--
Tehanu!

4. Data: 2006-06-19 19:42:10

Od: JOanna Czaplinska <j...@w...univ.szczecin.pl> szukaj wiadomości tego autora

Gośkaa napisał(a):
> [...]
> Piję wtedy wapno musujące wraz z allertec-iem. Problem w tym, że od
> dłuższego już czasu nie moge nigdzie dostać wapna, które nie

Ja uzywam ostatnio Calcium duo alergic, wprawdzie tez ma aspartam, ale w
tym wapnie akurat jakos go nie czuje, a ze tez nie znosze aspartamu,
wiec moje kubki smakowe dosc sa na niego wyczulone.
AFAIR jest niczym niedosladzane wapno Bayera (o ile nie jakiegos innego
duzego koncernu, nie pamietam), sprzedawane w duzych opakowaniach (chyba
po 20) w dawce 500 mg.

Joanna

5. Data: 2006-06-19 23:33:32

Od: Kaja <k...@n...ma.wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Iwona_s napisał(a):

> Z wapnem nie ma co przesadzac.
> Osobiscie tez nie cierpie nic z aspartamem...

Wapno SATURAL jest dobre. Jak oranżadka.

--
Kaja

6. Data: 2006-06-20 06:11:10

Od: "Gośkaa" <z...@z...com> szukaj wiadomości tego autora

Iwona_s napisał(a):
> [...]
> lekarz wypowiadal sie w TV, zeby nosic sie z dlugim rekawem i zapietym po
> szyje... Co wydaje mi sie nierealne przy upalach;)))
Nie cierpię opalania się! Unikanie słońca nie jest takie proste;
uprawiam kajakarstwo (co prawda, nie wyczynowo, ale jest to moja
ulubiona forma spędzania wolnego czasu), prowadzę wycieczki i spływy
kajakowe. O ile podczas upałów radzę sobie pływajac w zapiętej pod
szyję koszuli flanelowej, którą regularnie moczę w wodzie, a na
dłonie wkładam skarpetki z dziurką na kciuk, o tyle podczas
"nijakiej" pogody pływam w koszulce albo w kostiumie kąpielowym i
często właśnie wtedy pojawia się problem. Trochę słońca jest
konieczne dla zdrowia. Kremy z filtrami stosuję, a jakże - factor 23,
65 a nawet (na twarz i dłonie, bo to bardzo drogie) 100. Tyle, że one
zabezpieczają przed poparzeniem, ale nie prze uczuleniem. A mnie
pojawia się uczulenie na przedramionach i dłoniach, na dekolcie
sporadycznie, bo ma zdecydowanie mniejszy kontakt ze słońcem.

7. Data: 2006-06-20 06:46:45

Od: "Iwona_s" <i...@T...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Gośkaa" <z...@z...com> napisał w wiadomości

>Nie cierpię opalania się!

Ja takze;)

>Unikanie słońca nie jest takie proste;

Oj, nie jest.

>O ile podczas upałów radzę sobie pływajac w zapiętej pod
>szyję koszuli flanelowej, którą regularnie moczę w wodzie, a na
>dłonie wkładam skarpetki z dziurką na kciuk,

Juz cie podziwiam:)

>Kremy z filtrami stosuję, a jakże - factor 23,
>65 a nawet (na twarz i dłonie, bo to bardzo drogie) 100. Tyle, że one
>zabezpieczają przed poparzeniem, ale nie prze uczuleniem.

Zabezpieczaja skore przed szkodliwym promieniowaniem (w zaleznosci jaki
stosujesz filtr, np.UVA, UVB), ktore to sprzyja uczuleniom. Nie przed
oparzeniem.
100, to dla dzieci i to tez wyjatkowo stosowana.

8. Data: 2006-06-20 15:51:45

Od: "I.P." <i...@g...de> szukaj wiadomości tego autora

"Gośkaa" <z...@z...com> schrieb im Newsbeitrag
.com...
[...]

Mam dokladnie to samo, pije juz na 2 tyg. przed urlopem i oczywiscie w czasie
urlopu wapno Santoz forte(teraz jest podobno Santoz Sun).
Ilona

nadgarstki
HRT trójmiasto.
Kawa