wapnowanie trawnika

1. Data: 2009-03-02 23:40:21

Temat: wapnowanie trawnika
Od: Cyklista <c...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam ponownie!

Mam pytanie odnośnie wapnowania:

Chciałem kupić wapno dolomitowe. Na worku przeczytałem, że dawka wynosi
ok 2-3 kg/10 m2. mam ok. 500 m2 trawnika i trochę drzewek owocowych.
Z rachunku wynika więc... ok 125 kg, mam rację?

Czy mogę zamiast tego użyć zwykłego wapna budowlanego (zostało mi trochę
po budowie)?

Pozdrawiam

Przemek

2. Data: 2009-03-03 09:08:05

Temat: Re: wapnowanie trawnika
Od: Panslavista <p...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

On 3 Mar, 00:40, Cyklista <c...@i...pl> wrote:
> [...]
> Z rachunku wynika więc... ok 125 kg, mam rację?
>
> Czy mogę zamiast tego użyć zwykłego wapna budowlanego (zostało mi trochę

Lepsza saletra wapniowa. Wapno budowlane nie nadaje się bez
odpowiedniej przeróbki...

3. Data: 2009-03-03 20:17:28

Od: "?" <n...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>
> Pozdrawiam
>
> Przemek

Lepsza saletra wapniowa. Wapno budowlane nie nadaje się bez

W glebie się przerobi, ale dolomitowe znacznie lepsze.
Saletra wapniowa jest droga.

4. Data: 2009-03-03 21:23:35

Od: "Dirko" <i...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:gohqp2$l2j$1@news.dialog.net.pl Cyklista
<c...@i...pl> napisał(a):

> [...]
> owocowych. Z rachunku wynika więc... ok 125 kg, mam rację?
>
> Czy mogę zamiast tego użyć zwykłego wapna budowlanego (zostało mi

Hejka. Wapna budowlane są spoiwami uzyskiwanymi albo z kamienia
wapiennego CaCO3 , mogą być także z dolomitu CaCO3 Y MgCO3 lub z margla
wapiennego (wapienia zawierającego ił) przez wypalanie w temperaturze
pomiędzy 1000 a 1200 !C. Podczas wypalania zostaje wydalony dwutlenek węgla
CO2 i pozostaje wapno palone CaO.
Z tego powodu (agresywna forma tlenkowa) nie powinno być używane do
wapnowania gleb lekkich.
Osobiście w ramach walki z mchem posypałem własny działkowy trawniczek
grubą warstwą wapna budowlanego. Wysypałem worek 50 kg na powierzchnię około
1 ara trawnika. Trawie nic się nie stało, mech zrudział ale po paru
tygodniach wrócił do normy. :-(
Pozdrawiam szaleńczo Ja...cki

5. Data: 2009-03-05 20:48:15

Od: Cyklista <c...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dirko pisze:
Trawie nic się nie stało, mech zrudział ale po paru
> tygodniach wrócił do normy. :-(

Jaki z tego morał?

Działa szybko ale krótko?

Pozdrawiam

Przemek

6. Data: 2009-03-05 22:37:11

Od: "Dirko" <i...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:gopdq7$m4a$2@news.dialog.net.pl Cyklista
<c...@i...pl> napisał(a):

> Jaki z tego morał?

Hejka. Na mech nie ma mocnych.
Pozdrawiam odpornie Ja...cki

7. Data: 2009-03-06 12:03:53

Od: "skryba" <s...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

> W wiadomości news:gopdq7$m4a$2@news.dialog.net.pl  Cyklista

>    Hejka. Na mech nie ma mocnych.

Słoneczko z nim sobie radzi.
:-)

Pozdrawiam pogodnie

8. Data: 2009-03-06 12:28:42

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "skryba" <s...@o...eu> napisał w wiadomości

> Słoneczko z nim sobie radzi.
> :-)
>
> Pozdrawiam pogodnie

Grabie do mchu. Trzeba trawnik wyczesywać, duży mechanicznie, mały,
przydomowy ręcznie.
Jest to jedna z prac pielęgnacyjnych...

9. Data: 2009-03-06 12:45:33

Od: "Dirko" <i...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:098b.000000ff.49b11129@newsgate.onet.pl skryba
<s...@o...eu> napisał(a):

> Słoneczko z nim sobie radzi.
> :-)

Hejka. Czyżby to była zawoalowana propozycja wykarczowanie drzew i
krzewów na działce? ;-)
Pozdrawiam ekstyrpacyjnie Ja...cki

10. Data: 2009-03-06 15:41:14

Od: "skryba" <s...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

>    Hejka. Czyżby to była zawoalowana propozycja wykarczowanie drzew i
> krzewów na działce? ;-)
>                    Pozdrawiam ekstyrpacyjnie Ja...cki

Ależ skądże. Co też Tobie przyszło do głowy.
Kombinuję właśnie, co by tu jeszcze dosadzić
i gdzie to ewentualnie upchnąć.
:-)

Pozdrawiam pogodnie

ODWROTNA LOGIKA BABSKA