warunki techniczne w budownictwie

1. Data: 2003-03-14 08:33:04

Temat: warunki techniczne w budownictwie
Od: Piotr Fonon <f...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam Grupowiczów!
Proszę o informacje w następującej sprawie. Jaki jest wpływ zmian
przepisów określających warunki techniczne w budownictwie (zwłaszcza
mieszkaniowym) na sytuację istniejących budowli? Czy zmiana warunków
technicznych pociąga za sobą konieczność dostosowania (przebudowy,
modernizacji) "starych" budynków? Jeśli tak - na mocy jakich przepisów?
Piotr

1. Data: 2003-03-14 09:20:16

Temat: Re: warunki techniczne w budownictwie
Od: "maro" <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
| technicznych pociąga za sobą konieczność dostosowania (przebudowy,
| modernizacji) "starych" budynków? Jeśli tak - na mocy jakich przepisów?

Prawo nie działa w stecz.
Nie należy się tym przejmować

Projektant konstrukcji
607397575
Działalność na terenie całej Polski:
- projekty konstrukcji (stal, żelbet, drewno)
- projekty architektoniczno budowlane
- uzgodnienia
- doradztwo techniczne

1. Data: 2003-03-14 09:22:02

Od: "Jarosław Matejczuk" <j...@j...net> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Piotr Fonon" <f...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> technicznych pociąga za sobą konieczność dostosowania (przebudowy,
> modernizacji) "starych" budynków? Jeśli tak - na mocy jakich przepisów?

Dostosowanie jest konieczne jedynie przy prowadzeniu robót budowlanych,
dla których konieczne jest uzyskanie pozwolenia na budowę i w takim tylko
przestrzennym zakresie w jakim te roboty występują a więc np tylko
w zakresie jednego lokalu w budynku.
Podstawą jest oczywiście ustawa prawo budowlane.
pzdr,
JarekM

1. Data: 2003-03-14 17:34:52

Od: "Jotem" <j...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

A u nas na osiedlu wyprowadzają liczniki gazowe z mieszkań na klatkę
schodową. Czy chodzi o to tylko żeby kolesiom dać zarobić? Gdzie w
przepisach można znależć coś na ten temat?

Jotem

1. Data: 2003-03-14 18:11:09

Od: "Stan_Z" <s...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jotem" <j...@c...pl> napisał w wiadomości
> A u nas na osiedlu wyprowadzają liczniki gazowe z mieszkań na klatkę
> schodową. Czy chodzi o to tylko żeby kolesiom dać zarobić? Gdzie w
> przepisach można znależć coś na ten temat?
>
> Jotem
Dziwne zjawisko. Nie przypominam sobie by była jakaś dyrektywa w tym
względzie. Chyba że coś przeoczyłem ciągu minionego roku. Jednak gdyby tak
było to myślę, że i w moim mieszkaniu licznik wywędrował by na klatkę lub
ujęte by to było w zadaniach mojej SM na ten rok

Stan_Z

1. Data: 2003-03-14 22:58:35

Od: "Wiewióra" <l...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> schodową. Czy chodzi o to tylko żeby kolesiom dać zarobić? Gdzie w
> przepisach można znależć coś na ten temat?

Przyczyną np. może być konieczność wymiany instalacji gazowej /stara, nie
spełnia norm...../ a kładąc nową Gazownia nie zgadza się, by liczniki były
wewnątrz.
Takich powodów jeszcze kilka pewnie się znajdzie.

Wiewióra

1. Data: 2003-03-15 20:29:36

Od: "Grzegorz W. Fedorynski" <a...@z...mimuw.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Fri, 14 Mar 2003, maro wrote:

> Prawo nie działa w stecz.
> Nie należy się tym przejmować

Należy, jeżeli np. chce się przeprowadzić remont instalacji gazowej.

Pozdrawiam,

Alojzy

1. Data: 2003-03-19 12:13:15

Od: "andyko" <andyko@_nospam_.polbox.com> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> w zakresie jednego lokalu w budynku.
> Podstawą jest oczywiście ustawa prawo budowlane.

obecne warunki obowiazuja od 16.12.2002- kazdy projekt zawierdzony po tej
dacie musi byc z nimi zgodny- czyli wszystkie roboty w istniejacych
obiektach, ktore wymagaja, zgody/pozwolenia/decyzji urzedu musza byc z nimi
zgodne

--
arch. Andrzej Koczewski

Prusaki, karaluchy - pomocy !!!!
Kupie mieszkanie w Pruszkowie
Gaz z butli
FILTR do wody - Odwrócona Osmoza - USA - - - Rabat 50% + przezent - Dożywotnia Gwarancja - Atest PZH
opadajaca deska klozetowa