wątpliwości co do znieczulenia w cholecystektomii klasycznej

1. Data: 2005-04-09 23:03:14

Temat: wątpliwości co do znieczulenia w cholecystektomii klasycznej
Od: "cOOba" <c...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,

Jakkolwiek (poza nielicznymi wyjątkami) do tej pory traktowałem zarówno
wiedzę lekarską, doświadczenie z odpowiednim, należnym im szacunkiem tak
ostatnio 'zbaraniałem'. Wspominałem już zdaje się tutaj (a jeśli nie to
uczynię to po raz pierwszy), iż planuję w końcu, po kilku latach <inne
leczenie nie daje rezultatu>
poddać się zabiegowi cholecystektomii klasycznej [właśnie z uwagi na
znieczulenie]. O ile z chirurgiem w zasadzie wszystko uzgodniłem, o tyle po
przebytej w czwartek konsultacji z anestezjologiem [a choć ekspertem nie
jestem, to jakie takie doświadczenie z autopsji medycznej już mam :)] lekko
zgłupiałem, bo oto: podczas licznych wizyt w czasie przymierzania się do
zabiegu dowiedziałem się najpierw, że w zasadzie jedynym <jeśli wogóle>
dopuszczalnym rozwiązaniem na uniknięcie znieczulenia ogólego [wcześniej
miałem zamiar poddać się zabiegowi laparoskopowemu, ale własnie z uwagi na
znieczulenie zrezygnowałem] jest wybór cholecystektomii klasycznej. Tak się
jednak składa, że w momencie, w którym to podczas wspomnianej
tegoczwartkowej wizyty u anestezjologa wspomniałem o tym, to najpierw zrobił
OOOO takie oczy, a potem z grymasem na twarzy stwierdził, że 'no, w zasadzie
da się to zrobić' - trzeba wówczas zastosować wysokie
znieczulenie przewodowe poprzez kręgosłup, a jak się nie da [choć ponoć w
80% przynosi to oczekiwany skutek] dopiero wówczas z.o ? Wobec tego skąd się
biorą tak uparte poglądy, iż znieczuleniem z wyboru w przypadku
ch.klasycznej jest tylko narkoza ?

cOOba

2. Data: 2005-04-10 22:05:10

Od: "robkor" <r...@-...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "cOOba" <c...@o...pl> napisał w wiadomości

> Wobec tego skąd się
> biorą tak uparte poglądy, iż znieczuleniem z wyboru w przypadku
> ch.klasycznej jest tylko narkoza ?
>
> cOOba

Wiesz cOOba , poruszasz temat juz 3 raz i staje sie to nudne. Kazdy
doktor spotyka sie z roznego rodzaju dziwakami i jestesmy do tego
przyzwyczajeni. Narzucasz lekarzom sposob operacji i rodzaj znieczulenia
. Dziwne , ze ktos zgadza sie na postepowanie mogace zaszkodzic zdrowiu
pacjenta. Zawsze mowie chorym , ze najwieksza ilosc powiklan wystepuje
wtedy , gdy wszystko idzie innym torem niz normalnie. Nie wiesz jak
wygladaja chorzy po cholecystekatomii klasycznej w porownaniu do tych po
laparoskopii . Nie wiesz jak wyglada walka z niskim cisnieniem a czesto
bradykardia podczas wysokiego znieczulenia przewodowego. Oczywiscie
poinformowano Cie o realnej mozliwosci tego ,ze znieczulenie przewodowe
bedzie niewystarczajace i bedzie koniecznosc wykonania zn. ogolnego. Ze
wtedy bedzie sie to dzialo w trakcie zabiegu a ze wzgledu na niestabilnosc
hemodynamiczna moze wiazac sie to z wieksza niz nalezna iloscia powiklan .
Można by tak jeszcze dlugo ...
Na koniec cytat z naszej "biblii" anestezjologicznej . R.Larsen "
Anestezjologia" wyd II 2003 str. 1339 : " Operacje w nadbrzuszu wymagaja
zawsze znieczulenia ogolnego z intubacja dotchawicza i oddechem
kontrolowanym".

Pozdrawiam
robkor

PS. Smiertelnosc zwiazana ze znieczuleniem przy prawidlowym (!)
postepowaniu wynosi 1-2 / 10 000 znieczulen.

3. Data: 2005-04-21 18:17:49

Od: "cOOba" <c...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "robkor" <r...@-...net.pl>

> Kazdy doktor spotyka sie z roznego rodzaju dziwakami i jestesmy do tego
> przyzwyczajeni. Narzucasz lekarzom sposob operacji i rodzaj
znieczulenia.

Nie nazywałbym tego 'dziwactwem'.
Mówiąc bez ogródek to, co mam na myśli, bo widzę, że traktuje się mnie, jak
upierdliwego kretyna:
Podczas swoich przeróżnych wojarzy lekarsko-szpitalnych miałem okazję
spotkać się z różnymi przejawami
mniejszego lub większego braku mógzu u lekarzy i absolutnie nie uważam, że
skoro ktoś ma za sobą ileś lat
medycyny to już wszystkie rozumy pozjadał i jest 'alfą & omegą'. Ja
natomiast wychodzę z założenia, że jedynym
wyznacznikiem stosowanych metod leczenia (w tym równiez operowania i
znieczulania) jest bezpieczeństwo
i zdrowie pacjenta, a nie wygoda lekarza i jeśli taki d**ek woli coś zrobić
inną, aniżeli wybraną przeze mnie metodą
tylko dlatego, że będzie mu łatwiej zasługuje u mnie na wbicie na pal, bo
lekarze od tego są, żeby sugerować się
tym, co (o ile to możliwe) wybiera pacjent, a nie odwrotnie, bo to lekarz
jest dla pacjenta, a nie pacjent dla lekarza
(choć niektórzy zdają się tego nie rozumieć). Wybrałem metodę tradycyjną ze
znieczuleniem przewodowym,
wszystko przebiegło w jaknajlepszym porządku. I po co było biadolić,
krytykować ? Bo lekarz ma zawsze racje ?
Życzę szczęścia z takimi poglądami.... Ja się przynajmniej z nimi nie
zgadzam.

> Pozdrawiam
> robkor

Również pozdrawiam
rekonwalescent - cOOba -

PS. Nie do końca rozumiem pewne rzeczy, bo z jednej strony wybrałem takie, a
nie inne znieczulenie i wariant operacji, żeby być świadomym w trakcie
zabiegu, a tu, jak się okazało chyba musiałem spać, jako, że od momentu
drogi na blok operacyjny aż do powrotu na salę nie pamiętam nic więc jednak
to znieczulenie zewnątrzoponowe chyba też może dawać 'otumaniające' skutki,
a nie dawać luksus wiedzy, co się dzieje w trakcie zabiegu.

4. Data: 2005-04-22 17:15:16

Od: "cOOba" <c...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

EOT

problem z wytryskiem