ważność recepty

1. Data: 2003-07-08 20:43:13

Temat: ważność recepty
Od: "zalewayka" <z...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Gdzie mogę znaleźć dokładne informacje, od którego dnia liczy się 7, 14, 30
dni ważności recepty-od dnia wystawienia czy następnego? Jak to właściwie
jest? Pozdrawiam!

2. Data: 2003-07-08 20:48:19

Temat: Re: ważność recepty
Od: "justyp" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "zalewayka" <z...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
30
> dni ważności recepty-od dnia wystawienia czy następnego? Jak to właściwie

Liczy się łącznie z dniem wystawienia recepty, ale w tej chwili nie moge
sobie przypomnieć, gdzie to zapisano :(

3. Data: 2003-07-08 21:01:18

Od: "zalewayka" <z...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dzięki za szybką odpowiedź. Ale dla mnie najważniejsze jest źródło! Panują
sprzeczne opinie na ten temat, więc chcę to wyjaśnić.

4. Data: 2003-07-08 21:30:30

Od: " Corcoran" <c...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

justyp <m...@o...pl> napisał(a):

> Użytkownik "zalewayka" <z...@g...pl> napisał w wiadomości
> 30
>
> Liczy się łącznie z dniem wystawienia recepty, ale w tej chwili nie moge
> sobie przypomnieć, gdzie to zapisano :(

A skad masz te pewnosc, ze liczy sie lacznie z dniem wystawienia?

W rozporzadzeniu:

http://www.sidoz.pl/serwis_prawny/qs/zdrowie/Z01_o_p
uz/Dz.U.01.51.535.htm
(pewnie trzeba bedzie skleic adres)

napisano w par. 18 "termin... nie moze przekroczyc... od dnia jej
wystawienia"

Zalozmy hipotetycznie, ze recepta bylaby wazna jeden dzien -
czy to znaczy, ze jesli lekarz wystawi recepte w danym dniu
o godzi 23.59, to po minucie recepta traci waznosc?

Ja mysle, ze ktos kiedys wymyslil sobie, ze bedzie bezpieczniej
jesli sie powie, ze recepta jest niewazna - bo wtedy apteka
jest na 100% kryta. Jest to fajne i wygodne, ale tylko dla
apteki jako takiej - nie dla pacjenta.

Kochani - zastanowcie sie logicznie czy nie mam racji.
No a jesli jej nie mam - prosze o podanie konkretnej
podstawy prawnej - nie na zasadzie 'wydaje mi sie...'
czy tez 'kolezanka mi mowila, ze widziala przepis...'

Corcoran

5. Data: 2003-07-09 16:36:59

Od: "zalewayka" <z...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dzięki za informacje. Takie tłumaczenie wydaje mi się logiczne, choć nie
jest to jednoznacznie określone w rozporządzeniu (wciąż pojawia się "od daty
jej wystawienia"). Znalazłam aktualne rozporządzenie w sprawie recept
lekarskich w Dz.U. z 2003r. Nr 85, poz.785
(http://www.apteka.hg.pl/pra/lista.php). Pozdrawiam!

6. Data: 2003-07-09 18:24:50

Od: " Corcoran" <c...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

zalewayka <z...@g...pl> napisał(a):

> [...]
> jej wystawienia"). Znalazłam aktualne rozporządzenie w sprawie recept
> lekarskich w Dz.U. z 2003r. Nr 85, poz.785

Tak - dokladnie tak jest napisane we wszystkich kolejnych
wersjach rozporzadzenia. Uwazam, ze gdyby mialo byc inaczej
niz w mojej interpretacji to w rozporzadzeniu winno byc to
wpisane explicite - np. 'lacznie z dniem wystawienia'.

Jesli mialbym apteke i ktos by mi zarzucil, ze zle interpretuje
ten przepis, spytalbym prosto: jak by bylo, gdyby w rozporzadzeniu
bylo 'jeden dzien liczac od daty wystawienia' - czy to by znaczylo,
ze recepta jest wazna tylko do konca dnia biezacego?

Nie dajcie sie omamic jakims tam pseudointerpretacjom.
A moze by tak napisac lub zadzwonic do nadzoru farmaceutycznego
i poprosic o oficjalna interpretacje prawna?

Rowniez pozdrawiam,

Corcoran

7. Data: 2003-07-11 15:20:13

Od: "Wojtek G." <wojtekx(nospam)@mp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik zalewayka <z...@g...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:befacp$i86$...@i...gazeta.pl...
> [...]
30
> dni ważności recepty-od dnia wystawienia czy następnego? Jak to właściwie

Witam !

Ja uważam, że recepta jest ważna odpowiednią ilość dni nie wliczając
dnia wystawienia. W rozporządzeniu ..w sprawie recept
lekarskich w Dz.U. z 2003r. Nr 85, poz.785 nie jest to określone dokładnie
ale podeprzeć mogę się kodeksem cywilnym, tu zacytuje:

"Art. 111. § 1. Termin oznaczony w dniach kończy się z upływem ostatniego
dnia.
§ 2. Jeżeli początkiem terminu oznaczonego w dniach jest pewne zdarzenie,
nie uwzględnia się przy obliczaniu terminu dnia, w którym to zdarzenie
nastąpiło."

Nie wiem czy KC stosuje się do ustalanie ważności recepty ale byłoby
logiczne żeby sposób obliczania terminów w prawie był jednolity.

Wojtex

8. Data: 2003-07-13 14:05:54

Od: "zalewayka" <z...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Bardzo podoba mi się taka argumentacja. Jestem coraz bardziej przekonana, że
jednak nie liczymy dnia wystawienia recepty. Niemniej zadzwonię wreszcie do
NFZ (jeśli się do tego zabiorę:))) i poinformuję o rezultatach. Pozdrawiam!

9. Data: 2003-07-14 21:02:18

Od: "ewa " <e...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

jestem pewna NA BANK, ze nie liczy się dzień wystawienia recepty!!

10. Data: 2003-07-18 18:38:22

Od: "aspirynka " <a...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Ewa ma racje
wlasnie odbywam staz w aptece i uczą ze 7dni(na antybiotyki i recepty z
pogotowia) liczy sie od nastepnego dnia po wystawieniu recepty czyli np
recepta zostala wystawiona 1 lipca to wazna jest do 8lipca włącznie
pozdrawiam
młoda adeptka farmacji
aspirynka

środek na mówienie prawdy