wentylacja w kuchni

1. Data: 2005-11-17 14:30:35

Temat: wentylacja w kuchni
Od: "PP" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Chcialbym zrobic porzadnie, a zarazem bezpiecznie wentylacje kuchni.
Opisze sytuacje:
1. kuchnia - powierzchnia 10 m2, wysokosc 3 m
2. okno PCV,
3. kociol gazowy CO + CWU z otwarta komora spalania 24 kW,
4. prawdopodobnie bedzie kuchnia gazowa 4-palnikowa, chyba ze ktos mnie
przekona przy okazji, ze lepiej zastosowac plyte ceramiczna,
5. kociol CO ma oczywiscie swoj przewod wentylacyjny,
6. wolny (tylko na moje potrzeby) przewod wentylacyjny (kamienica, dlugosc
przewodu ok. 12 mb)
A oto co chcialbym uzyskac:
Nad sufitem podwieszanym zainstalowac kratke wentylacyjna do komina, zeby
tego nie bylo widac, z dolu zakonczyc to kratka w suficie kuchni. I dotad
byc moze nie ma problemu, ale sprawa sie komplikuje (chyba) w momencie gdy
bede chcial zainstalowac wyciag kuchenny, taki prawdziwy z wiatrakiem,
wylotem do komina. Jak to sensownie zrobic, zeby podlaczyc sie z nim do tego
samego przewodu wentylacyjnego co wywietrznik w kuchni. Nie mam dodatkowych
wolnych przewodow kominowych
Poradzcie prosze.
PP

2. Data: 2005-11-17 14:35:17

Temat: Re: wentylacja w kuchni
Od: "musta" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> tego
> samego przewodu wentylacyjnego co wywietrznik w kuchni. Nie mam

IMO nie da sie.

do pieca musisz miec jeden przewod kominowy i jeden wentylacyjny. .

Jest to bardzo wazne. Ja bym nie ryzukowal i nie zmniejszal przeplywow
zakladaniem wyciagu.
Trzeciego nie masz

Do tego pomysl o jakims nawiwnkiku bo przez okna plastikowe dostaje sie
zdecydowanie za malo powierza dla pieca CO.

musta

3. Data: 2005-11-17 16:25:15

Od: "Huckleberry" <n...@n...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "PP" <b...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> 4. prawdopodobnie bedzie kuchnia gazowa 4-palnikowa, chyba ze ktos mnie
> przekona przy okazji, ze lepiej zastosowac plyte ceramiczna,
[...]

Dz.U. z 2002 r. Nr 75 poz. 690

ROZPORZĄDZENIE MINISTRA INFRASTRUKTURY

z dnia 12 kwietnia 2002 r.

w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich
usytuowanie

§ 150
Art 9. W pomieszczeniu z paleniskami na paliwo stałe, płynne lub z
urządzeniami gazowymi pobierającymi powietrze do spalania z pomieszczenia i
z grawitacyjnym odprowadzeniem spalin przewodem od urządzenia stosowanie
mechanicznej wentylacji wyciągowej jest zabronione

4. Data: 2005-11-17 16:53:06

Od: BartekK <s...@d...org> szukaj wiadomości tego autora

PP napisał(a):
> [...]
> samego przewodu wentylacyjnego co wywietrznik w kuchni. Nie mam dodatkowych
To ci powiem z doswiadczenia jakie u mnie wyszlo "w praniu" - w zasadzie
identyczna sytuacja jak u ciebie, ale piec co+cwu w lazience obok kuchni
(w drzwiach ogromna dziura zeby kot mogl do kuwety chodzic ;) )

Pomimo ze kuchnia ma osobny komin wentylacyjny, i lazienka osobny (z
kuchni chcialem podlaczyc wlasnie okap z wentylatorem), to okazuje sie -
ze po "odpaleniu" pieca CO z kratki wentylacyjnej w kuchni i lazience
jest ciag "wsteczny" - do pomieszczenia!. Po prostu piec ciagnie tyle
powietrza, ze robi sie podcisnienie i wyciaga z wentylacji, bo okno nie
wyrabia. Zrobilem specjalnie dziure w scianie na dwor, wstawilem rure fi
125 (wiekszej juz mi sie nie udalo) i stamtad przewodem 'rura elastyczna
karbowana' doprowadzilem powietrze do duzej kratki pod piecem. Teraz juz
niemam "ciagu wstecznego", a po odpaleniu pieca - wyraznie czuc ze
ciagnie z tej rury z zewnatrz zimne powietrze.

Dziury w drzwiach do lazienki nie zlikwiduje, bo kot musi chodzic ;) a
pozatym moze nie wystarczyc powietrza dla pieca z rury z zewnatrz. Ale
teraz moge spokojnie zrobic wentylacje mechaniczna z kuchni, zostawic
wentylacje grawitacyjna z lazienki (bo musi byc dla pieca gazowego) i
nie martwic sie, ze mi piec wyciagnie cale powietrze z pomieszczen

--
| Bartlomiej Kuzniewski
| s...@d...org GG:23319 tel +48 696455098
173

5. Data: 2005-11-20 16:40:12

Od: "Pooh" <news@_nospam_pooh.priv.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "PP" <b...@o...pl> napisał w wiadomości
> bede chcial zainstalowac wyciag kuchenny,
Nie instaluje się wyciągów jeżeli masz w pomieszczeniu palenisko - będziesz
wyciągał spaliny z pieca na kuchnię.

Pooh

http://www.pooh.priv.pl/

6. Data: 2005-11-20 18:46:22

Od: chweeps <c...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 20-11-2005 o 17:40:12 Pooh <news@_nospam_pooh.priv.pl> napisał:

> Nie instaluje się wyciągów jeżeli masz w pomieszczeniu palenisko -
> będziesz wyciągał spaliny z pieca na kuchnię.

Od strony praktycznej dało by się zrobić.Wystarczy zabudować piec np. w
formie szafki i zapewnić mu dopływ świeżego powietrza z zewnątrz np w
postaci tzw zetki.Tylko co na to przepisy?

--
________Darek_______________________________________
__

7. Data: 2005-11-20 23:46:25

Od: "Piotr_boncza" <o...@m...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "chweeps" <c...@o...pl> napisał w wiadomości

> Od strony praktycznej dało by się zrobić.Wystarczy zabudować piec np. w
> formie szafki i zapewnić mu dopływ świeżego powietrza z zewnątrz np w
> postaci tzw zetki.Tylko co na to przepisy?

IMHO nie zrównoważysz ciągów i ryzykujesz zaczadzenie obsługi kuchni.
Junkers proponuje rozwiązanie w postaci modułu albo/albo LSM -5 uniemożliwia
jednoczesną pracę kotła i wentylacji mechanicznej (~700zł) . Najlepsze
rozwiązanie to zamknięta komora spalania.

pozdrawiam Piotr

8. Data: 2005-11-20 23:56:38

Od: BartekK <s...@d...org> szukaj wiadomości tego autora

Piotr_boncza napisał(a):
> [...]
> jednoczesną pracę kotła i wentylacji mechanicznej (~700zł) . Najlepsze
> rozwiązanie to zamknięta komora spalania.
Swoja droga to niezly biznes - sprzedawac przekaznik wart 3zl, w
obudowie za 5zl, w kartoniku za 1zl - po 700zl :)

9. Data: 2005-11-21 06:29:52

Od: "Pooh" <news@_nospam_pooh.priv.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> formie szafki i zapewnić mu dopływ świeżego powietrza z zewnątrz np w
> postaci tzw zetki.Tylko co na to przepisy?
Gdyby szafka była od podłogi do sufitu stanowiłaby oddzielne pomieszczenie i
może......
Aczkowliek szafki nie mógłbyś otwierać w czasie pracy wyciągu. Ja bym się
nie zdecydował na taką kombinację - zbyt niebezpieczne.

Pooh

http://www.pooh.priv.pl/

10. Data: 2005-11-21 06:31:18

Od: "Pooh" <news@_nospam_pooh.priv.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "BartekK" <s...@d...org> napisał w wiadomości
> Swoja droga to niezly biznes - sprzedawac przekaznik wart 3zl, w obudowie
> za 5zl, w kartoniku za 1zl
Eeee, tyle to to w detalu kosztuje i to w drogim sklepie - ostatnio kupiłem
na Allegro _nową_ ładowarkę do telefoy za 4,99 zł

Pooh

http://www.pooh.priv.pl/

[Elektryka] Wybijanie różnicowoprądówki
Próg dębowy