widmo absorbcyjne

1. Data: 2008-11-18 15:42:35

Temat: widmo absorbcyjne
Od: "doktorek" <q...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

mam spektroskop 400-1100 nm
czy ktos moglby mi wskazac substancje rozpuszczalne w wodzie lub w innych
rozpuszczalnikach, ktore w tym przedziale widma dadza mi widmo absorbcyjne?

nie moge nigdzie namierzyc jakis takich zestawien substancji i
chrakterystycznych dla nich widm emisyjnych i absorpcyjnych

prosze o pomoc.

2. Data: 2008-11-19 11:07:49

Temat: Re: widmo absorbcyjne
Od: "taugusty" <t...@n...poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"doktorek" napisal

> [...]
>
> nie moge nigdzie namierzyc jakis takich zestawien substancji i
> chrakterystycznych dla nich widm emisyjnych i absorpcyjnych

witam,
sprawdz dane o zwiazkach kompleksowych podwojnych i potrojnych np. Co, Ni z
SCN, pirydyna, DMSO.

pozdrawiam
taugusty

urządzenia pomiarowe certyfikowane