wielka rodzina

1. Data: 2001-01-24 18:36:09

Temat: wielka rodzina
Od: "Anka-Adso" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Czyżby grupa dyskusyjna pl.sci.psychologia stawała się czymś więcej niż
zbiorowiskiem ludzi, których niewiele ze sobą łączy? Na grupie nie tylko
zabiera się głos w dyskusji. Pojawiają się zwroty "nasza grupa", "my z
psychologii" itd. w których pobrzmiewa zadowolenie z przynależności do tego
"MY". Kluby dla "ludzi z psychologii", propozycje pisania wspólnymi siłami
książki (to podoba mi się najbardziej :). Czyżby wytwarzała się (lub
odradzała) bardziej zwarta wspólnota?

--
Anka-Adso
a...@p...onet.pl

1. Data: 2001-01-24 19:33:53

Temat: Re: wielka rodzina
Od: Dariusz Laskowski <d...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Anka-Adso wrote:

> [...]
> "MY". Kluby dla "ludzi z psychologii", propozycje pisania wspólnymi siłami
> książki (to podoba mi się najbardziej :). Czyżby wytwarzała się (lub

Grupa to miejsce publiczne, więc wspólnota może być co najwyżej
ja na dworcu. Ktoś wchodzi, ktoś wychodzi i tyle. Ja tu widuję
tylko jedną osobę, która bywała tu dawniej.
No chyba, że Ty z kimś wyjdziesz. Albo zaczniecie się spotykać
w innym miejscu, bardziej kameralnym. Albo przyjdziesz
tutaj z grupą osób znanych skądinąd. Trwałych relacji na
forum publicznym nie może być. Jeśli mają się rozwijać, to
w zupełnie innych miejscach.
--
Dariusz Laskowski Zauważam, że moje dywagacje zazwyczaj okazują się
mailto:d...@p...pl bezpodstawne i pozbawione sensu, jeśli nie są po

1. Data: 2001-01-24 20:45:17

Od: "Eva" <e...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Anka-Adso" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> Czyżby grupa dyskusyjna pl.sci.psychologia stawała się czymś więcej
niż
> zbiorowiskiem ludzi, których niewiele ze sobą łączy?

Znow odezwali sie cynicy Anko.
A ja mysle, ze jest to mozliwe.
Oczywiscie w pewnych ramach.
No ale do tego potrzeba empatii i zyczliwosci.
Pozdraviam, Eva

1. Data: 2001-01-24 20:53:28

Od: Dariusz Laskowski <d...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Eva wrote:

> Znow odezwali sie cynicy Anko.
> A ja mysle, ze jest to mozliwe.
> Oczywiscie w pewnych ramach.

Czy Ty aby nie przesadzasz? A gazecie w rubryce ogłoszenia
też się tworzą takie grupy? Przecież o Usenet.

> No ale do tego potrzeba empatii i zyczliwosci.

Skąd Ty to możesz wiedzieć? ;-) Jakim narzędziem to
sprawdziłaś? :-)
--
Dariusz Laskowski
mailto:d...@p...pl

1. Data: 2001-01-24 20:55:47

Od: Dariusz Laskowski <d...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Eva wrote:

> Znow odezwali sie cynicy Anko.
> A ja mysle, ze jest to mozliwe.
> Oczywiscie w pewnych ramach.

Czy Ty aby nie przesadzasz? A w gazecie w rubryce ogłoszenia
też się tworzą takie grupy? Przecież to Usenet.

1. Data: 2001-01-24 21:00:36

Od: "Eva" <e...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Dariusz Laskowski" <d...@p...pl> napisał w wiadomości

> Czy Ty aby nie przesadzasz? A w gazecie w rubryce ogłoszenia
> też się tworzą takie grupy? Przecież to Usenet.

> Skąd Ty to możesz wiedzieć? ;-) Jakim narzędziem to
> sprawdziłaś? :-)

Nie jest tu wcale inaczej jak w kazdej grupie ludzi.
Sytuacje jak w zyciu.
Eva

1. Data: 2001-01-24 21:05:16

Od: Dariusz Laskowski <d...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Eva wrote:

> Nie jest tu wcale inaczej jak w kazdej grupie ludzi.
> Sytuacje jak w zyciu.

No właśnie w tym szkopuł, że tak jak w życiu. Nie wchodzisz
zazwyczaj w "głębokie relacje" na ulicy, ale w warunkach
dużo, dużo bardziej intymnych.
To nie jest to samo, co prywatna poczta - Twoje ogłoszenie
jest skierowane do teoretycznie nieograniczonej liczby
osób. Nawet nie jesteśmy w stanie sprawdzić ile osób nas
czyta (i kto).
--
Dariusz Laskowski
mailto:d...@p...pl ...HTML niesie ze sobą praktyczne korzyści.

1. Data: 2001-01-25 00:04:35

Od: "Eva" <e...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> jest skierowane do teoretycznie nieograniczonej liczby
> osób. Nawet nie jesteśmy w stanie sprawdzić ile osób nas
Co wcale nie wyklucza zyczliwosci i empatii.
A byty rzeczywiste od wydumanych (mnie) latwo odroznic.
Czlowiek to czlowiek.
Fantom to fantom.
Eva

1. Data: 2001-01-25 00:22:06

Od: <t...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

. Trwałych relacji na
> [...]
> mailto:d...@p...pl  bezpodstawne i pozbawione sensu, jeśli nie są po
> GG:10616               myśli moich oponentów. Taki los...

To akurat nieprawda, co napisales - vide, chocby Forum Roznosci na Starym Forum
WP. Lub Wiara, Religia, Kosciol na takze tam. Lub grupa pl.soc.seks...
Tam, m.in., mozna dostrzec bez wiekszego wysilku bardzo trwale i silne
relacje...
t.

1. Data: 2001-01-25 00:35:19

Od: Dariusz Laskowski <d...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Eva wrote:

> Co wcale nie wyklucza zyczliwosci i empatii.

No jasne. Coś się tak uczepiła? :) Swoją drogą bycie empatycznym,
a sądzenie, że się nim jest to dwie różne sprawy. Warto się
czasami "przetestować", ale nie ważne...

> A byty rzeczywiste od wydumanych (mnie) latwo odroznic.
> Czlowiek to czlowiek.
> Fantom to fantom.

Pewnie. Kreowanie się zawsze razi przecież... banalnością. :)

Ja mówiłem o czymś zupełnie innym. O publicznym charakterze
Usenetu. Inny stopień intymności przecież można osiągnąć
sam na sam z np. przyjacielem, a czym innym jest bycie
w miejscu publicznym. Nie należy otwartości mylić
z ekshibicjonizmem.
--
Dariusz Laskowski
mailto:d...@p...pl