wieprzowina w sosie słodko kwaśnym

1. Data: 2004-01-07 21:41:08

Temat: wieprzowina w sosie słodko kwaśnym
Od: "Jarx" <j...@r...stop.klub.chip.pl> szukaj wiadomości tego autora

w zeszłym roku był chwalony przepis "wieprzowina w sosie słodko kwasnym",
gdziś go zapodziałam a jutro moja rodzinka uparła się żeby jutro zrobić
pamiętyam tylko, że mięso najpier było w zalewie z wódki, sos robiło sie z
pomarańczy, dodawało się pędy bambusa lub ogórek konserwoy, może ktos mi go
przypomni, lub poda link gdzie go moge znaleźć
z goy serdeczne dzięki
Megi

1. Data: 2004-01-07 23:26:25

Temat: Re: wieprzowina w sosie słodko kwaśnym
Od: m...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

.

1. Data: 2004-01-07 23:32:29

Od: m...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

> .

Wybacz, ale mimo dwukrotngo napisania przepisu /długiego/ nie udało mi się go
wysłać, czasm coś mi się zacina. Mam przepi o który Ci chodzi z książki
Katarzyny Pospieszyńkiej "Kuchnia chińska". Może pdam Ci go priv ? Podaj adres

1. Data: 2004-01-08 07:31:37

Od: "Megi" <g...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

serdecznie dziękuję za odpowiedź, ale udało mi się już znaleźć przepis

Megi

1. Data: 2004-01-08 09:51:04

Od: "Sylwia" <s...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Czy można poprosić o ten przepis???

1. Data: 2004-01-08 12:18:49

Od: "Megi" <g...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Podaję przepis
Ja tak jak było zalecane na grupie do ryżu dodaję groszek konserwowy i
kukurydzę
Pozdrowienia Megi

" Wieprzowina słodko-kwaśna
Składniki Przepis
25 dkg chudej karkówki bez kości (z powodzeniem można użyć około 40 dag
mięsa)
1 lyżeczka soli
1 lyżka wódki wyborowej lub innej bialej
1 jajo
1 lyżka mąki ziemniaczanej
1 swieża słodka papryka
1 por (biala część)
1/2 średniej cebuli
1/2 szklanki pędow bambusa lub ogorka konserwowego lub dyni w occie
pokrojonej w plasterki lub kostkę
6-8 lyżek oleju

sos:
6 łyżek cukru
3 łyżki octu (10%)
1 łyżka świeżego soku z pomaranczy
1 łyżka przecieru pomidorowego
1 łyżka sosu sojowego (lub 1/2 maggi i 1 łyżka wody)
1 łyżeczka mąki ziemniaczanej
Mięso pokroić w grubszą kostkę, wrzucić do miseczki, dodać sól i wódkę.
Wymieszać i odstawić na 30 min.
W tym czasie wstwić ryż do gotowania.
Jajo roztrzepac z mąką ziemniaczaną, odstawić.
Paprykę pokrajać w cienkie paski a pora na 1 cm kawalki, cebulę posiekać w
kostkę, pedy bambusa pokroic w plasterki (lub ogorek albo dynie).
Przygotować sos: do rondelka albo kubka wlać ocet, sos sojowy, sok
pomaranczowy, cukier, dodać przecier, wymieszać i ewentualnie podgrzać na
malym ogniu, aby cukier się rozpuścił, odstawić.
Jajo z maką ziemniaczaną wlać do mięsa i dokładnie wymieszać.
Na patelni rozgrzac mocno olej, na goracy tluszcz wrzucić mięso z jajem,
lekko mieszając smażyć około 2 i pół min, dodać pędy bambusa(jeśli używamy
dyni lub ogorka, to nie teraz , tylko pod koniec smażenia z resztą warzyw),
posmażyć jeszcze ok. 30 sek., wyjąć mięso i bambus.
Olej zlać, zostawiajac 1-2 lyżki, rozgrzać na sporym ogniu, wlożyć paprykę,
pory i cebulę i, mieszając smażyć 1 min.
Łyżeczkę mąki ziemniaczanej wymieszac z przygotowanym sosem słodko-kwaśnym,
wlać do jarzyn na patelnię, mieszajac podgrzewać do zgęstnienia(w tym
momencie dodać ogorka lub dynię, jeśli nie chcieliśmy bambusa), włozyć
mięso, lekko mieszajac smażyć 15 sek i już gotowe.

Przepis pochodzi z książki K. Pospieszyńskiej "Kuchnia chinska", wyd. w 1988
roku (stąd wymienniki bambusa), a podany został przez Jolę L-L na liście
dyskusyjnej pl.rec.kuchnia

Uwagi Joli L-L dotyczące przyrządzania tej potrawy:
- papryki daję pół czerwonej, pół zielonej, bo kolorowo jest wtedy na
patelni
- pora kroję jeszcze wzdłuż, aby nie mieć kółek
- przepis jest teoretycznie na 4-6 osób ale ja dla 4 osob zrobiłam z 45 dag
karkówki, a całą resztę dodatkowo ilościowo bez zmian
- zamiast sosu sojowego dalam sos sojowo-grzybowy

Moje uwagi:
Ponieważ obydwoje z mężem zdecydowanie wolimy dania słodko-kwaśno-ostre oraz
z dużą ilością sosu, zmodyfikowałam nieco ten przepis. A ukryłam go tutaj:
wieprzowina słodko-kwaśno-ostra "

1. Data: 2004-01-08 13:00:40

Od: "Basia" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Pozdrowienia Megi

> " Wieprzowina słodko-kwaśna
> Składniki Przepis

(ciach)

to ja jeszcze dodam, ze to przepis ze strony WKN - Doroty znaczy. Jest tam
więcej ciekawych przepisow na chinszczyzne i w ogole mnostwo swietnych
innych przepisow.

pozdrawiam
Basia

1. Data: 2004-01-08 15:08:06

Od: "Lamia" <w...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Tzn jakiej strony?

1. Data: 2004-01-08 17:34:49

Od: m...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> pomarańczy, dodawało się pędy bambusa lub ogórek konserwoy, może ktos mi go
> przypomni, lub poda link gdzie go moge znaleźć

To jest własnie ten przepis , który podała Megi. pzdr.

1. Data: 2004-01-08 21:34:29

Od: "Bożenka" <b...@s...pw.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Lamia" <w...@w...pl> napisał w wiadomości
> Tzn jakiej strony?

Wielkie Zarcie
http://www.gotowanie.wkl.pl/przepisy.php

I mala, ale bardzo wazna prosba - odpowiadaj, prosze, pod postami, wycinajac
niepotrzebne kawalki z postu poprzednika...

Bozenka z Wilna :-)

co to jest i czym to ewentualnie zastapic?
ciasto z owocami
zupa czekoladowa
Chałwa, moja miłości...
Zeliwny wok - dlaczego przywiera?