wieprzowina z Aldi

1. Data: 2017-02-14 12:43:53

Temat: wieprzowina z Aldi
Od: Pszemol <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

Kupiłem sobie mięso na kotlety w Aldi...
Studiuję etykietkę, a tam informacja, że mięso ma dodane do 12% słonej
wody:

http://flic.kr/p/S3UVuA
http://flic.kr/p/RSY5xf

U Was też tak robią?

p.s. Kotlety wyszły pyszne i mięciutkie, choć ciut za słone na mój gust...

2. Data: 2017-02-14 13:16:04

Temat: Re: wieprzowina z Aldi
Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

Pan Pszemol kupił sobie mięso na kotlety w Aldi:

> Studiuję etykietkę, a tam informacja, że mięso
> ma dodane do 12% słonej wody:
>
> http://flic.kr/p/S3UVuA
> http://flic.kr/p/RSY5xf
>
> U Was też tak robią?

U mnie nie. W każdym razie nie piszą o tym.

> p.s. Kotlety wyszły pyszne i mięciutkie,
> choć ciut za słone na mój gust...

Słone też nic samo z siebie mi nie wychodzi,
więc jednak stanowczo tak nie robią.

Jarek

--
Nie pieprz Pietrze wieprza pieprzem,
Bo przepieprzysz wieprza pieprzem.

3. Data: 2017-02-14 14:30:16

Od: Pszemol <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

> Pan Pszemol kupił sobie mięso na kotlety w Aldii

:-)))

> U mnie nie. W każdym razie nie piszą o tym.

Ciekawe... Wiem że do wędlin w Polsce się dodaje (szynka) ale pierwszy raz
do mnie dotarło że w surowym mięsie mogą być takie dodatki. Ciekawe jak
robi Aldi u Niemców....

> Słone też nic samo z siebie mi nie wychodzi,
> więc jednak stanowczo tak nie robią.

Samo z siebie - posoliłem miksturę jajek do panierki... Być może za dużo:
nie użyłbym soli wcale gdybym zauważył wcześniej ten opis na etykiecie....

Generalnie od dawna bardzo mało soli używamy w kuchni, więc wrażliwość na
smak soli mam bardzo dużą.

4. Data: 2017-02-14 14:58:48

Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

Pan Pszemol napisał:

> Ciekawe... Wiem że do wędlin w Polsce się dodaje (szynka)
> ale pierwszy raz do mnie dotarło że w surowym mięsie mogą
> być takie dodatki. Ciekawe jak robi Aldi u Niemców....

Nasi praojce też solili surowe mięso celem dłuższego przechowania.
Ale już jakiś czas temu odeszliśmy od tej tradycji. W Ameryce może
ona trwać dłużej.

--
Jarek

5. Data: 2017-02-14 16:15:15

Od: Pszemol <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

> Nasi praojce też solili surowe mięso celem dłuższego przechowania.
> Ale już jakiś czas temu odeszliśmy od tej tradycji. W Ameryce może
> ona trwać dłużej.

Oj, chyba wiem o czym mówisz - i faktycznie jest tutaj dostępna w sklepach
szynka konserwowana solą, ale to są zupełnie inne stężenia soli - raz
kupiłem coś takiego dawno temu z ciekawości ale nie umiałem sobie z tym
poradzić - było to absolutnie nasączone solą, chyba przeznaczone do
długiego moczenia i odsalania przed gotowaniem/konsumpcją.

Coś podobnie wygladajacego do tego boczku:
https://www.walmart.com/ip/Smithfield-Olde-World-Cur
e-Quarter-Slab-Country-Pepper-Bacon/133554282?wmlspa
rtner=wlpa&selectedSellerId=431&adid=222222222280611
51147

Jestem pewny że dobry kucharz wiedziałby co z tym zrobić aby było smacznie
i zdrowo, ale ja dobrym kucharzem nie jestem :-)

W przypadku tych wczoraj kupionych kotletów jest tylko, hmm ... można
powiedzieć "słonawa nuta", i myślę ż następnym razem nie posolę nic i
ocenię znowu. Kupiłem dwa opakowania więc zrobię mój test numer 2 bez
solenia :-)

Czy jest jakiś sklep Aldi w Krakowie?

6. Data: 2017-02-14 16:32:23

Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

Pan Pszemol napisał:

> [...]
>
> Jestem pewny że dobry kucharz wiedziałby co z tym zrobić aby było smacznie
> i zdrowo, ale ja dobrym kucharzem nie jestem :-)

Kucharz nie tyle odsalał przed gotowaniem, lecz gotował w tym właśnie
celu. Powstawał przy tym rozsoł jako jeden z produktów rozsalania.
A temu wywarowi z czasem uproszczono nazwę na "rosoł" lub "rosół".

> [...]
> powiedzieć "słonawa nuta", i myślę ż następnym razem nie posolę nic i
> ocenię znowu. Kupiłem dwa opakowania więc zrobię mój test numer 2 bez

To może być jakoś związane z procesem rozmrażania przed paczkowaniem
i sprzedażą.

> Czy jest jakiś sklep Aldi w Krakowie?

Jest kilka. Ale w żadnym jeszcze nie byłem.

Jarek

--
I rosoł staropolski sztucznie gotowany,
Do którego pan Wojski z dziwnymi sekrety

7. Data: 2017-02-14 16:35:23

Od: Pszemol <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

Pszemol <P...@P...com> wrote:
> [...]
> powiedzieć "słonawa nuta", i myślę ż następnym razem nie posolę nic i
> ocenię znowu. Kupiłem dwa opakowania więc zrobię mój test numer 2 bez

Sam sobie odpowiem na to pytanie po wizycie na ich website, są, ale "nie po
drodze":

ALDI Kraków
ul. Sielska 4
34-121 Kraków

Aldi Kraków Nowa Huta
ul. Dąbrowskiej 25
31-851 Kraków

ALDI Kraków
Os. Na Lotnisku 2
31-801 Kraków

8. Data: 2017-02-14 16:58:19

Od: Pszemol <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> celu. Powstawał przy tym rozsoł jako jeden z produktów rozsalania.
> A temu wywarowi z czasem uproszczono nazwę na "rosoł" lub "rosół".

O, to bardzo ciekawe co mówisz...
Czyli takie solone szyneczki i boczusie, szczelnie zafoliowane, można
zabrać do plecaka na wielodniową wycieczkę w góry, pod warunkiem że ma się
ze sobą kociołek do gotowania rozsołu :-))) A co z tym rozsołdm można
zrobić? Nie będzie zbyt słony na np krupnik? :-)))

> To może być jakoś związane z procesem rozmrażania przed paczkowaniem
> i sprzedażą.

A' propos rozmrażania i paczkowania, na tej samej etykiecie oroducent
sugeruje aby do 22 lutego skonsumować albo **zamrozić**. Czyli potwierdza
się teza, że jeśli rozmrożone mięso było cały czas w lodówce, zimne, to
można śmiało zamrozić ponownie...

Dobre! Wiara czyni cuda :-)

9. Data: 2017-02-14 17:21:44

Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

Pan Pszemol napisał:

> [...]
> ma się ze sobą kociołek do gotowania rozsołu :-))) A co z tym rozsołdm
> można zrobić? Nie będzie zbyt słony na np krupnik? :-)))

Praojce zabierali takie rzeczy nawet na wielomiesięczne wycieczki ku
grodom okolicznym. Większe ilości miąs solono choćby wtedy, gdy na
wroga trzeba było się sposobić. Krupy na sucho przechowują się długo.

> [...]
> sugeruje aby do 22 lutego skonsumować albo **zamrozić**. Czyli potwierdza
> się teza, że jeśli rozmrożone mięso było cały czas w lodówce, zimne, to

Różnie o tym mówią. Ale skoro dziczyznę poddaje się wielokrotnym cyklom
mrożenia i rozmrażania, żeby przy tym skruszała, to może świni też to nie
zaszkodzi.

Jarek

--
-- Mości książę, wolałbym i ja nie być puszczykiem,
bo mi ta wiadomość przez usta nie chce się przecisnąć.

10. Data: 2017-03-12 19:00:09

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>
> Nasi praojce też solili surowe mięso celem dłuższego przechowania.
> Ale już jakiś czas temu odeszliśmy od tej tradycji. W Ameryce może
> ona trwać dłużej.

Złudzenia. Bardzo często jest praktykowane nastrzykiwanie mięsa solanką,
zwłaszcza tego pakowanego hermetycznie i próżniowo. Tylko kwestia ilości
soli jest różna - wyczuwalna lub nie. Ta sól zatrzymuje w mięsie wodę,
przez co porcja mięsa nastrzykniętego waży więcej, niż identyczna porcja
nienastrzyknięta. W ten sposób nie tylko przedłuża się handlową trwałość
(bo nie powiem, że świeżość) mięsa, ale i robi dodatkowy interes sprzedając
wodę w cenie mięsa.

--
XL

Czubryca zielona
Pojemniki do mikrofali?
Smażenie w mikrofali
Nowa wersja programu dietetycznego Ananas2_50
Nareszcie