winobluszcz i powojnik

1. Data: 2002-04-25 10:04:22

Temat: winobluszcz i powojnik
Od: "Lech" <k...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

Kupiłem powojnik wschodni 'Bill MacKenzie'. Chcę go posadzic przy wysokiej
sośnie, po której od ubieglego roku wspina się winobluszcz pięciolistkowy.
Czy takie rozwiazanie ma sens? Chodzi mi o to , czy w dużej masie liści
winobluszcza bedą widoczne kwiaty powojnika. W tym ukladzie pędy
winobluszcza byłyby naturalną podporą dla powojnika. 'Bill MacKenzie' rośnie
ponoć do wys. 6 m.
pozdrawiam Lech

2. Data: 2002-04-25 10:10:45

Temat: Re: winobluszcz i powojnik
Od: Krzysztof Wilk <w...@m...agh.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

Lech napisał:

> [...]
> winobluszcza bedą widoczne kwiaty powojnika. W tym ukladzie pędy
> winobluszcza byłyby naturalną podporą dla powojnika. 'Bill MacKenzie' rośnie
rośnie wysoko, kwiaty powinny być widoczne, żółty jest jaskrawy.
Problem tylko z tym, że powinno go się przycinać nisko. Jak wyplączesz
pędy powojnika z winobluszczu? Nie podcinany ogołaca się od dołu.
Krzysztof

3. Data: 2002-04-25 10:11:05

Od: <w...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> winobluszcza bedą widoczne kwiaty powojnika. W tym ukladzie pędy
> winobluszcza byłyby naturalną podporą dla powojnika. 'Bill MacKenzie' rośnie

Radziłbym Ci sadzić - "Bill.." rośnie bardzo bujnie i ma masę kwiatów i kwitnie
ze 2-3 miesiące - na pewno będzie go widać - kwiaty w słońcu tak mają
intensywny kolor że aż "świecą"
Powodzenia
Pozdr Jack

4. Data: 2002-04-25 11:44:04

Od: "Lech" <k...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Problem tylko z tym, że powinno go się przycinać nisko. Jak wyplączesz
> pędy powojnika z winobluszczu? Nie podcinany ogołaca się od dołu.

Bezlistny winobluszcz nie jest zbyt atrakcyjny. Jeśli nawet dodatkowo
wisiałyby na nim uschnięte pędy powojnika, to zakładam, że po wypuszczeniu
liści zakryłby je całkowicie.Oczywiscie mogę sie mylić, zwłaszcza, że w
miarę uplywu lat tych przycinanych pędów "Billa" przybywałoby.

Lech

czary mary
nasiona szparaga jadalnegof
Siła złego ;-(