winogron

1. Data: 2002-05-18 16:07:09

Temat: winogron
Od: "dolar" <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

pytanko słyszałem ze dobrze jest obcinać wierzchołki pędów winogron nad
ostatnim gronem kwiatów ,co sądzicie na ten temat

2. Data: 2002-05-18 17:10:45

Temat: Re: winogron
Od: "Kamas" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

merytorycznie to nie wiem, ale jak widzę tak pisaną nazwę to mi się nóż w
kieszeni otwiera

--
Pozdrawiam :-))
Sławomir J. Marusiński (Kamas )

3. Data: 2002-05-19 10:05:45

Od: "Jerzy" <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

> merytorycznie to nie wiem, ale jak widzę tak pisaną nazwę to mi się nóż
> kieszeni otwiera

... i od razu biegniesz z pomocą i sam obcinasz? A nie lepiej sekatorem?
;-))))
Ale jeszcze napisz kiedy i jak to robisz?

--
Pozdr. Jerzy Nowak
Wawa

4. Data: 2002-05-20 07:38:31

Od: Darek Pakosz <d...@t...uhc.lublin.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Sat, 18 May 2002, dolar wrote:

> pytanko słyszałem ze dobrze jest obcinać wierzchołki pędów winogron nad
> ostatnim gronem kwiatów ,co sądzicie na ten temat

Czesc,

w okolicach 15 sierpnia mozna stosowac tzw oglawianie. Kazda
latorosl przycina sie powyzej szostego (jesli duze) liscia do powyzej
10-12 (jesli male) liscia nad ostatnim gronem.
Jakie sa efekty takiego radyklanego przycinania nie wiem bo go nie stosuje
chyba ze jest mokry rok i wystepuje zagrozenie maczniakiem.

Pozdr.
D.P.

5. Data: 2002-05-20 09:48:32

Od: Darek Pakosz <d...@t...uhc.lublin.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Dobrze prawisz...., ale:
> 15 sierpnia to jakas magiczna data???
> Wydaje mi sie, ze to zalezy od wczesnosci odmiany. Mysle, ze oglawiac
> najlepiej wtedy gdy jagody maja wielkosc ziaren grochu.
Nie bede sie spieral ;-) ale oglawianie mozna przeprowadzic dopiero wtedy
gdy jagody przestaja juz rosnac. Stad podanie przeze mnie daty 15
sierpnia, ktora jest mniej wiecej dobra dla wiekszosci popularnych odmian
w naszym klimacie. (Taak, tak wiem Iza,Himrod...)

Pozdr.

D.P.

6. Data: 2002-05-20 16:19:13

Od: "dolar" <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

dzieki za porady

7. Data: 2002-05-20 17:37:58

Od: "Janusz Czapski" <j...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "dolar" <d...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> dzieki za porady

Drobiazg!
My z Darkiem zawsze do usług :-)))
Pozdrawiam :-)
Janusz

8. Data: 2002-05-22 07:58:02

Od: "aska" <b...@p...uni.torun.pl> szukaj wiadomości tego autora

a ja z moim winogronem mam umowe,że on rośnie, a ja go jem niezależnie od
tego, czy był obcinany sekatorem, czy nożem...

przycinanie janowców
rośliny zwisające
POKRZYWY
PODJADKI