winorośl

1. Data: 2005-06-07 21:16:03

Temat: winorośl
Od: "kuleczka" <a...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam:)
Przestudiowałam artykuł o cięciu winorosli ale nie znalazłam odpowiedzi ,
więc proszę ładnie o odpowiedź.
Moja winorośl wypusciła "od korzenia" kolejne gałązki (jeszcze tydzień temu
ich nie było) ,nazwałabym je wilkami, nie wiem czy u winorosli to się tak
nazywa.Czy mam je wyciąć? Sadzonka przezywa 3 sezon swego zywota i dziś
oprocz tych wilków stwierdziłam na niej zawiązki owoców, powiem szczerze że
zdziwiłam sie mocno, myslałam że piwrwsze owoce pojawią się dopiero za rok
czy dwa...a moze oberwać te owoce?
Z góry dziekuję za pomoc
Kuleczka

2. Data: 2005-06-08 12:16:13

Temat: Re: winorośl
Od: "tomkar" <tomkar[wywal to]@interia.pl> szukaj wiadomości tego autora

Jeżeli twoja roślina w pierwszych latach rosła w dobrych warunkach (gleba,
nasłonecznienie) i teraz jest silna to możesz zostawić kilka kwiatostanów do
owocowania. Siłę krzewu (korzeni) można wnioskować po grubości
(niekoniecznie długości) przyrostów oraz ilości wyrastających z nich
posierbów.

3. Data: 2005-06-08 18:37:01

Temat: Odp: winorośl
Od: "Janusz Czapski" <j...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik kuleczka <a...@i...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:d852ml$6sd$...@k...task.gda.pl...
> [...]
że
> zdziwiłam sie mocno, myslałam że piwrwsze owoce pojawią się dopiero za rok

Wilki wytnij.
Kwiaty zostaw. Jeżeli to odmiana deserowa - po jednym na każdej latorośli.
Jeżeli inna to wszystkie.
Roślina sobie poradzi.
Pozdrawiam :-)
Janusz

4. Data: 2005-06-09 18:08:55

Od: "kuleczka" <a...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Janusz Czapski" <j...@t...pl> napisał w wiadomości
> Wilki wytnij.
> Kwiaty zostaw. Jeżeli to odmiana deserowa - po jednym na każdej latorośli.
> Jeżeli inna to wszystkie.
> Roślina sobie poradzi.
> Pozdrawiam :-)
> Janusz

Dziękuję bardzo:) deserowa bo to Swenson Red.
Pzdr Kuleczka

5. Data: 2005-06-09 19:22:58

Od: "Janusz Czapski" <j...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik kuleczka <a...@i...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:d8a0fm$ird$...@k...task.gda.pl...

> Dziękuję bardzo:) deserowa bo to Swenson Red.

Poradzi sobie bez problemów. To wyjątkowo silna odmiana.
pozdrawaim :-)
Janusz

6. Data: 2005-06-09 19:25:54

Od: "Janusz Czapski" <j...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Janusz Czapski <j...@t...pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:d8a592$ja4$...@n...news.tpi.pl...

> Użytkownik kuleczka <a...@i...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
> napisał:d8a0fm$ird$...@k...task.gda.pl...

> Poradzi sobie bez problemów. To wyjątkowo silna odmiana.
I możesz zostawić spokojnie wszystkie kwiatostany. :-)
Pozdrawiam ;-)
Janusz

7. Data: 2005-06-10 16:20:27

Temat: Re: Odp: winorośl
Od: Barbara Miącz <s...@i...te.ria.pl> szukaj wiadomości tego autora

Bianca :-) w doniczce , kupiona dzisiaj. Pęd głowny ok. 12 cm, przy
ziemi jest drugi, ok. 3cm. Wyciąć malucha ?
Pozdrawiam, Barbara

8. Data: 2005-06-10 17:18:16

Temat: Odp: Odp: winorośl
Od: "Janusz Czapski" <j...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Barbara Miącz <s...@i...te.ria.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:d8ceg1$70l$...@i...gazeta.pl...

> Bianca :-) w doniczce , kupiona dzisiaj. Pęd głowny ok. 12 cm, przy
> ziemi jest drugi, ok. 3cm. Wyciąć malucha ?
> Pozdrawiam, Barbara
Wyciąć. Posadzić jak najgłębiej, tzn. miejsce wyrastania latorośli 1 cm nad
ziemią.
Pozdrawiam ;-)
Janusz

9. Data: 2005-06-10 19:55:20

Temat: Re: Odp: Odp: winorośl
Od: Barbara Miącz <s...@i...te.ria.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Janusz Czapski napisał:

> Wyciąć. Posadzić jak najgłębiej, tzn. miejsce wyrastania latorośli 1 cm nad
> ziemią.

Pięknie dziękuję. Wytnę. Sadzoka właśnie tak głęboko siedzi w doniczce,
ale będę wiedziała na przyszłość. Przy okazji sprawdzę , czy właściwie
posadziłam 2 poprzednie i czy tam czegoś niepotrzebnego nie wypuszczają.
A rosną ładnie.
Już mam 6 odmian :-) , z czego 3 nie wiem jakie :-( . Kiedyś i tego się
dowiem.
Pozdrawiam, Barbara

Hortensja Endless Summer
Aparat
kosiarka do pofaldowanego terenu
Złapałem niebezpiecznego czereśniowego potwora !!!
oczko wodne - jakie filtry i pompy???? pomocy ...