winorośl Danmarpa Polonia

1. Data: 2008-01-13 17:57:19

Temat: winorośl Danmarpa Polonia
Od: "Krycha" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Cicho coś na grupie o pierwszej polskiej odmianie winorośli deserowej -
Danmarpa Polonia.
Piszą o tym w "Działkowcu" styczniowym.
Ktoś już ma ją u siebie?

Pozdrawiam Krycha.

2. Data: 2008-01-13 18:05:29

Temat: Re: winorośl Danmarpa Polonia
Od: "Basia Kulesz" <b...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Krycha" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> Cicho coś na grupie o pierwszej polskiej odmianie winorośli deserowej -
> Danmarpa Polonia.
> Piszą o tym w "Działkowcu" styczniowym.
> Ktoś już ma ją u siebie?

"Tzw. Danmarpa Polonia to jest po prostu odmiana Skarb Pannonii. Cała reszta
to pic na wodę i marketing."

A z kogo to cytat, to zgadnij :)

Pozdrawiam, Basia.

3. Data: 2008-01-13 18:20:02

Od: "Krycha" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Użytkownik "Krycha" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
>
> "Tzw. Danmarpa Polonia to jest po prostu odmiana Skarb Pannonii. Cała
> [...]

Pewnie Janusza Cz.

W "Działkowców" piszą "Została wyselekcjonowana zmutowanego krzewu odmiany
Skarb Panonnii.
(...) Poprzez selekcję uzyskano odmianę bardzo dobrze przystosowaną do
panujących w Polsce
warunków atmosferycznych. (...) Grona tej odmiany w sprzyjających warunkach
przekraczają długość
40 cm i wagę ponad 1,5 kg, a owoce mają przekraczać długość 5 cm."

Może nie należy lekceważyć tej odmiany?

Pozdrawiam Krycha

4. Data: 2008-01-13 19:29:54

Od: "Basia Kulesz" <b...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

warunkach
> przekraczają długość
> 40 cm i wagę ponad 1,5 kg, a owoce mają przekraczać długość 5 cm."

Hm, ja się nie czuję kompetentna - zacytowałam Ci opinię eksperta :)
Jak wiadomo, winorośli nie sadzę niezależnie od jakości odmiany ;)

Pozdrawiam, Basia.

5. Data: 2008-01-13 21:51:55

Od: Barbara Miącz <s...@i...te.ria.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Krycha napisała:

> [...]
> warunkach przekraczają długość
> 40 cm i wagę ponad 1,5 kg, a owoce mają przekraczać długość 5 cm."

o smaku owoców napisali ?

Pozdrawiam , Barbara ?

6. Data: 2008-01-14 00:03:31

Od: "Krycha" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Barbara Miącz" <s...@i...te.ria.pl> napisał w wiadomości

> o smaku owoców napisali ?
>
> Pozdrawiam , Barbara ?

Po pierwsze poprawiam się - Działkowiec grudniowy, a nie jak pisałam
styczniowy.
Nie popatrzyłam na stronę tytułową, a myślałam, że przeglądam ostatni
Działkowiec.

Piszą tak: " "Danmarpa Polonia" jest najlepszą z uprawianych u nas odmian
deserowych pod względem
plenności, wielkości gron i jagód oraz smaku owoców."

Pozdrawiam Krycha.

7. Data: 2008-01-14 00:20:45

Od: "Janusz Czapski" <j...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Krycha" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> Cicho coś na grupie o pierwszej polskiej odmianie winorośli deserowej -
> Danmarpa Polonia.
Ani ona polska ani pierwsza.
Za pierwszą uchodzi Iza Zaliwska. Potem Myśliwiec wyprowadził Jutrzenkę (o
oryginalnym miętowym posmaku). Potem Piątek zmajstrował Czekoladową i
Małgorzatkę.
A Danmarpa to po prostu węgierski Skarb Pannonii.
Pozdrawiam :-)
Janusz

8. Data: 2008-01-14 00:23:06

Od: "Janusz Czapski" <j...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Piszą tak: " "Danmarpa Polonia" jest najlepszą z uprawianych u nas odmian
> deserowych pod względem
> plenności, wielkości gron i jagód oraz smaku owoców."

Pic na wodę i marketing.
Zaręczam Ci, ze uprawia się u nas i plenniejsze, i o większych jagodach i
gronach, i o lepszym smaku.
Janusz

9. Data: 2008-01-14 00:25:54

Od: "Janusz Czapski" <j...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Krycha" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> Może nie należy lekceważyć tej odmiany?

Żadnych winorośli nie należy lekceważyć ;-))))
Kup sadzonkę za 40 zł, potrzymaj ją i za 3-4 lata powiesz nam co wyniknęło
w praktyce :-)))
Pozdrawiam ;-)
Janusz

10. Data: 2008-01-14 08:25:48

Od: Darek Pakosz <d...@d...abc.com.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Mon, 14 Jan 2008, Janusz Czapski wrote:

> [...]
>>
> Pic na wodę i marketing.
> Zaręczam Ci, ze uprawia się u nas i plenniejsze, i o większych jagodach i

Co tam odmiana. Co tam marketing. Najwazniejsze, ze sie Januszu obudziles.

Pozdr.
D.P.

Hoja i jej wrogowie
co z tym orzechem?