winorośla - choroba - jak zwalczyć ?

1. Data: 2005-05-23 14:03:58

Temat: winorośla - choroba - jak zwalczyć ?
Od: e...@o...pl szukaj wiadomości tego autora

witam!

nie bardzo potrafię określić chorobę, która dotknęła moje winogrona.
z zawnątrz liście mają takie ciemniejące wybrzuszenia. wygląda to niemal jak
http://www.euro-win.pl/choroby/szpeciel2.JPG tylko są ciemniejsze (brunatne).
od spodu robią się takie wklęsłe szare plamy, które ograniczają nerwy. Liście
wiotczeją. Owoce też zaczynają ciemnieć. Liście wiotczeją. Reasumując, z
wierzchu wygląda to jak szpeciel a od spodu, jak mączniak rzekomy. Chyba nie ma
wyboru, trza popryskać. Pytanie brzmi czym ? i czy to w ogóle coś da...roślina
jest zarażona od góry do dołu, na całej rozciągłości ;(

pozdrawiam,Ela

2. Data: 2005-05-23 18:54:05

Temat: Odp: winorośla - choroba - jak zwalczyć ?
Od: "Janusz Czapski" <j...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik <e...@o...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:5...@n...onet.pl...
> [...]
Liście
> wiotczeją. Owoce też zaczynają ciemnieć.

Masz już owoce????

> [...]
da...roślina
> jest zarażona od góry do dołu, na całej rozciągłości ;(

Dobrze byłoby pokazać zdjęcia.
A z opisu wygląda mi to na mączniaka właściwego.
Zrób oprysk Siarkolem. Powinno pomóc.
Pozdrawiam :-)
Janusz

3. Data: 2005-05-23 19:01:38

Temat: Re: winorośla - choroba - jak zwalczyć ?
Od: "Dirko" <d...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:5f1f.00001556.4291e2ce@newsgate.onet.pl Użytkownik
<e...@o...pl> napisał(a):

> [...]
> wyboru, trza popryskać. Pytanie brzmi czym ? i czy to w ogóle coś
> da...roślina jest zarażona od góry do dołu, na całej rozciągłości ;(

Hejka. Teraz? Torqe 50 WP
Pozdrawiam pilśniowo Ja...cki
PS Pilśniowiec winoroślowy
Samice pilśniowców (roztocze z rodziny szpecielowatych) zimują pod
zewnętrznymi łuskami pąków. Wiosną w okresie rozwijania się liści szkodniki,
które są mlecznobiałej barwy i długości do 0,2 mm przechodzą na spodnią
stronę liści gdzie żerują wysysając soki. Objawami żerowania tych szpecieli
są duże plamy będące skupiskami włosków pilśni, początkowo koloru
srebrzystobiałego, a pod koniec lipca brązowego. W miejscach występowania
pilśni na zewnętrznej (górnej) stronie liści pojawiają się deformacje w
postaci licznych wypukłych wybrzuszeń mających wygląd chlorotyczny, które z
czasem przebarwiają się na kolor żółty, a u odmian o ciemnych owocach - na
kolor karminowy.
Zwalczanie przeprowadza się w okresie pękania pąków i rozwijania się
pierwszych liści preparatami Bi 58 Nowy, Danadin 400 EC, Omite 30 WP lub
Torqe 50 WP.

4. Data: 2005-05-23 19:32:43

Od: "boletus" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Zwalczanie przeprowadza się w okresie pękania pąków i rozwijania się
> pierwszych liści preparatami Bi 58 Nowy, Danadin 400 EC, Omite 30 WP lub

Hej Direk, widzę, że bez strony winoroślowej
i bez winorośli znakomicie dajesz sobie radę
ze wszystkim co w gronach piszczy;-)

Pozdrawia dokumentnie boletus

5. Data: 2005-05-23 23:04:03

Od: e...@o...pl szukaj wiadomości tego autora

> Masz już owoce????

oj, chciałabym już mieć, tak bardzo, że piszę nieprecyzyjnie.
chodzi oczywiście o przyszłe owoce, czyli w tej chwili zawiązki (pączki) kwiatów
;)

> Dobrze byłoby pokazać zdjęcia.

tak, ale nie dysponuję sprzętem niestety. dlatego opisałam tę przypadłość
najlepiej jak potrafiłam.

> A z opisu wygląda mi to na mączniaka właściwego.
> Zrób oprysk Siarkolem. Powinno pomóc.
> Pozdrawiam :-)
> Janusz

bardziej chyba niż mączniaka wł. przypomina to pilśniowca winoroślowego. zaniosę
jutro do ogrodniczego liść, może będą wiedzieli

dzieki, Ela

6. Data: 2005-05-23 23:08:37

Od: e...@o...pl szukaj wiadomości tego autora

>   Hejka. Teraz? Torqe 50 WP

teraz winorośl choruje, teraz... jesli pytanie o to ;)

>                    Pozdrawiam pilśniowo Ja...cki
> PS Pilśniowiec winoroślowy

no na to by wyglądało. dla pewności jutro zaniosę liść do ogrodniczego w celu
identyfikacji...może się poznają...

dzięki ,Ela

7. Data: 2005-05-24 00:16:04

Od: "Janusz Czapski" <j...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
zaniosę
> jutro do ogrodniczego liść, może będą wiedzieli

W ogrodniczym??? Zdziwiłbym się bardzo.
Zrób oprysk Siarkolem. Pomoże zarówno w przypadku mączniaka jak i
pilśniowca.
Pozdrawiam :-)
Janusz

8. Data: 2005-05-24 06:12:53

Od: "Dirko" <d...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:d6ts4h$1v3$1@nemesis.news.tpi.pl Janusz Czapski
<j...@t...pl> napisał(a):

> W ogrodniczym??? Zdziwiłbym się bardzo.
> Zrób oprysk Siarkolem. Pomoże zarówno w przypadku mączniaka jak i
> pilśniowca.

Hejka. Producent Siarkolu Extra 80 WP Zakłady Chemiczne
"Organika-Sarzyna" podają na etykiecie, że jest to środek grzybobójczy
przeznaczony do zwalczania mączniaka prawdziwego na winoroślach.
Pozdrawiam werbigeracyjnie Ja...cki

9. Data: 2005-05-24 06:42:11

Od: e...@o...pl szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> "Organika-Sarzyna" podają na etykiecie, że jest to środek grzybobójczy
> przeznaczony do zwalczania mączniaka prawdziwego na winoroślach.

Drodzy Panowie, jak mam wybrać między Wami ? :)

pozdrawiam zdezorientowanie, Ela :)

10. Data: 2005-05-24 06:52:23

Od: "Janusz Czapski" <j...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Dirko <d...@n...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:d6ugud$nk0$...@n...news.tpi.pl...
> Hejka. Producent Siarkolu Extra 80 WP Zakłady Chemiczne
> "Organika-Sarzyna" podają na etykiecie, że jest to środek grzybobójczy
> przeznaczony do zwalczania mączniaka prawdziwego na winoroślach.
Pewnie wiedzą co piszą. :-)))
Jednakże J. Lisek w "Amatorskiej uprawie winorośli" (str. 128) na szpeciela
pilśniowca zeleca również Siarkol. Widocznie to działa. :-))))
Ponadto nie bardzo wierzę w tego szpeciela. Kąsałby zawiazki owoców?
No i Ela zauważyłaby pewnie włoski pilśni od spodu. A Ona pisze tylko o
szarych plamach.
Pozdrawiam :-)
Janusz

dlaczego moja trawa wyglada tak ... ? :(
Wiąz ( ulmus pendula ) - zaatakowany !?
usychają kwiaty wiśni
Acoto?
Lek na raka brzoskwini ?