wirus rota

1. Data: 2004-01-21 11:02:14

Temat: wirus rota
Od: anaka <a...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Mam pytanie do pediatry jezeli jest takowy na grupie.
Moje dziecko (5 msc skonczy za 5 dn)i, przechodziolo niedawno zapalenie
oskrzeli. leczone bylo w szpitalu przez tydzien. 3go dnia leczenia
zaczely sie wymioty, nastepnego dnia biegunki. zdaniem lekarza byl to
skutek leczenia antybiotykiem doz.ylnie. w tym samym czasie ja
zachorowalam na "grype z.o?adkowa;", ale jak teraz sadze jest to wirus
rota, o ktorym teraz bardzo glosno. Na biegunki Marysia dostawala
lacidofil, i dostaje go nadal czyli 6 dni po wyjsciu ze szpitala. jednak
ilosc kupek i ich konsystencja sie nie zmienila. ja natomiast
zachorowalam poraz drugi na ta; sama; "grype" z tym ze przechodzilam ja
znacznie lagodniej. (tylko nudnos'ci). Skonsultowalam sie z pediatra;.
Diagnoza wirus rota. zalecenie - szpital w celu uzupelnienia
elektrolitow. chcialabym nadmienic ze marysia je bardzo dobrze i jest
nawodniona.
w zwiazku z tym zadzwonilam do drugiego pediatry. diagnoza wirus rota.
zalecenie. nawadniac w domu. nie ma potrzeby hospitalizazji.
Dodam jeszcze ze Marysia nie jest karmiona piersia;, ale jest w dobrej
formie. nie jest apatyczna, nie ma temperatury, spi tyle samo co
wczesniej. troche czesciej budzi sie w nocy. podejrzewam ze z powodu
rewolucji w brzuszku.
bardzo prosze specjaliste; o rade w sprawie leczenia, ewentualnie
hospitalizacji. biegunka utrzymuje sie juz ok 10 dni i nie ma poprawy -
lekki zastoj nasta;pij po podaniu siemienia lnianego, ale tylko na krotko.
pozdrawiam
ania

2. Data: 2004-01-21 22:49:21

Temat: Re: wirus rota
Od: "Mrowka" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Uzytkownik "anaka" <a...@o...pl> napisal w wiadomosci
> [...]
> lekki zastoj nasta;pij po podaniu siemienia lnianego, ale tylko na krotko.

Szczerze mowiac to nie rozumiem na jakiej podstawie lekarz stwierdzil ze to
rotawirus.Z tego co wiem to aby miec pewnosc iz to ta choroba nalezy zrobic
badanie kalu.
Ja osobicie udalabym sie z maluszkiem do szpitala.10dni biegunki to naprawde
dlugo.Powinniscie zrobic corce badania i w koncu ktos madry powinien zlecic
porzadne leczenie.No ale to jest zdanie matki,nie pediatry.

Magda

3. Data: 2004-01-23 10:41:04

Od: "Iwona" <i...@W...pl> szukaj wiadomości tego autora

my friend anaka ( a...@o...pl ) wrote :
> [...]
> formie. nie jest apatyczna, nie ma temperatury, spi tyle samo co
> wczesniej. troche czesciej budzi sie w nocy. podejrzewam ze z powodu

Z domowych sposobów na biegunke dobrze sprawdza sie napar z majeranku.
Dla takiego maluszka : zagotowac 1/2 szkl.wody i wsypac 1/2-1 m.lyzeczki
majeranku, pozostawic pod przykryciem na ok.15 min., przecedzic przez gaze.
Podawac w razie potrzeby 2 x dziennie.
Unikaj w czasie biegunki podawania mleka. Czesto samo mleko powoduje
rozstrój zoladka.

Pzdr.
Iwona

guz na rdzeniu kręgosłupa - pilna pomoc