wirusowe zapalenie rogówki

1. Data: 2002-12-19 23:00:16

Temat: wirusowe zapalenie rogówki
Od: "alda" <a...@c...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam!
czym leczy się wirusowe zapalenie rogówki?
lekarz przepisał tylko dicortineff i lacrimal.
i czy faktycznie jest to takie zaraźliwe?
pozdro
a.

2. Data: 2002-12-20 09:21:06

Temat: Re: wirusowe zapalenie rogówki
Od: "Andrzej Glowacki" <f...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> czym leczy się wirusowe zapalenie rogówki?
> lekarz przepisał tylko dicortineff i lacrimal.
> i czy faktycznie jest to takie zaraźliwe?

Nie bardzo mi się to podoba. Dicortineff to zestaw dwóch antybiotyków, a
jak wiemy antybiotyki zwalczają bakterie a nie wirusy. Chyba, że chodzi o
zapalenia wirusowe nadkażone bakteriami. Jednak na opakowaniu leku wyraźnie
pisze, że lek jest przeciwskazany przy wirusowym zapalenie rogówki? Czekamy
za opinią okulisty...

Lacrimal to tzw. sztuczne łzy. Możesz je śmiało stosować.

Pozdrawiam, andrzej

3. Data: 2002-12-20 17:57:25

Od: "casus" <c...@r...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
Czekamy
> za opinią okulisty...
>
> Lacrimal to tzw. sztuczne łzy. Możesz je śmiało stosować.

Mnie sie tez bardzo nie podoba, zwlaszcza ze nie jest problemem podanie
kombinacji 2 antybiotykow, ale to, ze w Dicortineffie znajduje sie steryd,
ktorego nie wolno w takim przypadku podac ( chodzi o ryzyko wejscia infekcji
glebiej w rogowke ).
Trudno sie wypowiedziec konkretniej, proponuje powtorna konsultacje u
okulisty - to trzeba zobaczyc !
Lacrimal jest ok, zmniejsza tarcie, lagodzi rogowke.

casus

Re: czy juz nigdy nie bede mogla...?
Fakoemulsyfikacja
punkcja