wizyta u lekarza - mam prawo czy nie?

1. Data: 2004-01-14 17:18:17

Temat: wizyta u lekarza - mam prawo czy nie?
Od: "Psychik" <p...@Z...pl> szukaj wiadomości tego autora

student mieszka 100km od miejsca studiowania. oba te miejsca nalezaly do
tej samej Kasy Chorych. w miejscu zameldowania (w miejscowosci rodzinnej) ma
lekarza rodzinnego. pojawila sie choroba. lekarz akademicki (uczelni
studenta) stwierdza, ze nie moze go przyjac, bo: "nie mozna miec dwoch
lekarzy rodzinnych, trzeba by sie przepisywac i zmieniac na ten czas tutaj,
nikt mi nie zaplaci za wizyte".
czy to prawda? czy nie nalezy sie bezplatna opieka lekarska? to po
zwolnienie student ma jechac 100km w kazda strone i do tego chory?

--
Psychik
howuser&userid=360448

2. Data: 2004-01-14 20:00:34

Temat: Re: wizyta u lekarza - mam prawo czy nie?
Od: Piotr Kasztelowicz <p...@r...am.torun.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Wed, 14 Jan 2004, Psychik wrote:

> czy to prawda? czy nie nalezy sie bezplatna opieka lekarska? to po
> zwolnienie student ma jechac 100km w kazda strone i do tego chory?

nalezy sie nawet jesli mieszkalby w zasiegu dzialania innego
oddzialu funduszu zdrowia

P.
--
Piotr Kasztelowicz <P...@r...am.torun.pl>
*Sun Classic OpenBSD installation - to make an old computer young!

3. Data: 2004-01-14 21:04:49

Od: "Psychik" <p...@Z...pl> szukaj wiadomości tego autora

Uzytkownik "Piotr Kasztelowicz" <p...@r...am.torun.pl>

> nalezy sie nawet jesli mieszkalby w zasiegu dzialania innego
> oddzialu funduszu zdrowia

i lekarz sam to mowi, ze "gdyby z innego..." to nie ma problemu, ale
jesli z tego samego, to jest problem...
wiec co zrobic? przeciez studen nie zacznie glodowki u lekarza, zeby
wymoc badanie...

--
Psychik
howuser&userid=360448

4. Data: 2004-01-14 23:18:22

Od: "Zbyszek" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> czy to prawda? czy nie nalezy sie bezplatna opieka lekarska? to po
> zwolnienie student ma jechac 100km w kazda strone i do tego chory?

podstawowe usługi musi, ale np. szczepienia itp. jakie są wymagane na mojej
uczelni to musze robić te 100 km albo si e przepisać
aha teraz juz nie ma kas chorych tylko NFZ i może sie coś zmieniło juz

5. Data: 2004-01-14 23:21:22

Od: "HaNkA ReDhUnTeR" <hanka.redhunter@[BEZ TEGO]interia.pl> szukaj wiadomości tego autora

Uzytkownik "Piotr Kasztelowicz" <p...@r...am.torun.pl> napisal w
wiadomosci news:Pine.BSO.4.58.0401142059240.1142@renata.am.toru
n.pl...

> nalezy sie nawet jesli mieszkalby w zasiegu dzialania innego
> oddzialu funduszu zdrowia

To bardzo ladna teoria Panie Piotrze:-) A chce Pan poznac realia?:-) Jestem
zameldowana w Krakowie, podlegam wiec pod Malopolski oddzial NFZ. Tak sie
sklada jednak ze mieszkam w Chorzowie. Z pewnych przyczyn nie moge sie
wymeldowac z Krakowa . Wybralam sobie lekarza rodzinnego w Chorzowiei
wszystko byloby super gdyby nie fakt ze na Slasku obowiazuja karty czipowe,
ktorej ja nie posiadam i posiadac nie bede bo z racji zameldowania nie
podlagam pod Slaski oddzial NFZ. Za kazdym razem panie z rejestracji robia
mi wyklad ze nie moga mnie przyjac, ginekolog nie moze mi wypisac tabletek
anty bo nie jest to porada nagla itp. Co prawda prawnik NFZ twierdzi, ze
skoro mam podbita legitymacje ubezpieczeniowa to moge sie leczyc gdzie chce
ale nikt nie chce mnie przyjac bo "za pani swiadczenia medyczne nikt nam nie
zaplaci bo oddzialy nie rozliczaja sie miedzy soba". Swietny uklad. Jak wiec
czytam na stronie NFZ ze powstal aby ulatwic pacjentom dostep do swiadczen
medycznych to czuje jak mi sie nóz w kieszeni otwiera. Co gorsza ta sama
sytuacja dotyczy tez mojego 9 miesiecznego synka - skadinad m.in. po jego
narodzinach nie pojawila sie u nas zadna polozna czy ktos w ten desen "bo
przysluguje pani polozna z Krakowa".Wrrr.

HaNkA

6. Data: 2004-01-15 08:16:16

Od: "melaine" <m...@w...poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Zbyszek" <p...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
<cut>
> aha teraz juz nie ma kas chorych tylko NFZ i może sie coś zmieniło juz

ROTFL! :D

BPNUSP

Mel.

7. Data: 2004-01-15 12:04:48

Od: "[edymon]" <e...@S...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Psychik napisał:

> [...]
> czy to prawda? czy nie nalezy sie bezplatna opieka lekarska? to po
> zwolnienie student ma jechac 100km w kazda strone i do tego chory?

Mialam kiedys ten problem. Postawilam na nogi bialostocka kase chorych
(wtedy jeszcze) i okazalo sie, ze studentowi mieszkajacemu w innym
miescie niz studiuje przysluguje posiadanie 2 lekarzy: w swojej wlasnej
przychodni oraz w przychodni studenckiej. Podalam namiary na tego
lekarza, ktory mi odmowil przyjecia do kasy chorych. Na drugi dzien
poszlam znow do tej studenckiej przychodni i sulyszalam: "aha, to pani
na nas doniosla do kasy chorych?" na co odpowiedzialam "a ja, a bo co?".
Zostalam szybko i sprawnie obsluzona, leki wypisane, zwolnienie do reki.

Edytka
[edymon]

8. Data: 2004-01-15 12:24:44

Temat: Odp: wizyta u lekarza - mam prawo czy nie?
Od: "Krzychu" <b...@f...onet.pl.NOSPAM> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik [edymon] <e...@S...pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:bu5vog$4um$...@n...news.tpi.pl...

> [...]
> na nas doniosla do kasy chorych?" na co odpowiedzialam "a ja, a bo co?".
> Zostalam szybko i sprawnie obsluzona, leki wypisane, zwolnienie do reki.

Brawo! Tak trzymać! Z chamstwem i głupotą trzeba walczyć!
A moja dziewczyna (obecnie żona) w sierpniu 2000 r. MUSIAŁA zapłacić 25 zł
za udzileneie pomocy w ambulatroium w Rewalu (albo w Niechorzu, nie pamiętam
;-), poieważ nie miała przy sobie książeczki zdrowia, a deklaracji o
ubezpieczeniu w ŁRKCh nie chcieli. :PPP
Pieniędzy tych nie udało się odzyskać ;-((

Pozdrawiam
Krzychu
Piotrków Trybunalski

9. Data: 2004-01-15 12:26:37

Od: "Dunia" <d...@n...net> szukaj wiadomości tego autora

HaNkA ReDhUnTeR wrote:

> [...]
>zameldowana w Krakowie, podlegam wiec pod Malopolski oddzial NFZ. Tak sie
>sklada jednak ze mieszkam w Chorzowie. Z pewnych przyczyn nie moge sie

Mimo, ze wszyscy tak robia (mieszkanie i meldunek w roznych miejscach) to jest
to niezgodne z prawem i nie powinnas miec IMHO pretensji...
No i cieszyc sie, ze nie mieszkasz w jakims innym kraju, bo juz by Cie dawno
odwiedzila policja...

Dunia
archiwum i przeszukiwanie newsów
http://www.polnews.pl

10. Data: 2004-01-15 13:17:18

Od: "Psychik" <p...@Z...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Dunia" <d...@n...net>

> [...]
> to niezgodne z prawem i nie powinnas miec IMHO pretensji...
> No i cieszyc sie, ze nie mieszkasz w jakims innym kraju, bo juz by Cie

Ty tu, kochana, nie wyjezdzaj z moralami. nawet jesli sie tu
przemelduje, to i tak lekarz rodzinny zostaje w starej lokacji.
chodzi o to, czy lekarz ma obowiazek przyjac chorego, czy nie!?!

--
Psychik
howuser&userid=360448

Opuchlizna na czlonku ?
Tribusteron - czy ktos mial z tym do czynienia
funkcje narządów
LEP - prosze o wyjasnienie jak to w koncu z nim jest ???
oko jeszcze raz