włóczki z odzysku

1. Data: 2006-01-31 07:06:52

Temat: włóczki z odzysku
Od: "Margola" <s...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Zajmuje sie dzierganiem od niedawna. Ostatnio ogladałam różne badziewiaste
sweterki w lumpeksach i zastanawiałam się, czy nie dałoby się z nich odzyskać
włóczki. Wiem, że temat był juz kilka razy podejmowny, ale mnie interesuje
rodzaj szmatek nadających się do sprucia - czy maja to być wyroby ręczne czy
maszynowe, na co zwracac uwagę (na jakie szczególy techniczne ciucha), żeby
dało się to spruć.
dzieki za wszelkie wskazówki

Margola

2. Data: 2006-01-31 07:40:20

Temat: Re: włóczki z odzysku
Od: T0SIA <t...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Margola napisał(a):
> [...]
> maszynowe, na co zwracac uwagę (na jakie szczególy techniczne ciucha), żeby

kupuj to co Ci sie spodoba.
Z powodzeniem pruje stare maszynowe swetry, potem tylko przepranie
wloczki albo prostowanie na parze i nowe cuda sa w zasiegu reki ;)

--
Pozdrawiam - T0SIA
-----------

3. Data: 2006-01-31 07:53:28

Od: "Aga z Tychów" <a...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> na co zwracac uwagę (na jakie szczególy techniczne ciucha), żeby
> dało się to spruć.

Najważniejszą rzeczą na którą musisz zwrócić uwagę są szwy. Przeważająca
większość lumpeksowych swetrów brzegi zszywanych części ma cięte, a później
gęsto zszyte maszynowo, żeby brzegi się nie pruły. Musisz wybierać te swetry
których szwy wyglądają jak ręcznie robione. Nie wiem czy dobrze to
wytłumaczyłam, ale jak pooglądasz kilka sztuk swetrów w sklepie to myślę że
zrozumiesz o co chodzi.

Aga z Tychów

Mój album
http://photobucket.com/albums/b304/LadyCrochet/

4. Data: 2006-01-31 08:14:42

Od: Shaylee <s...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Najważniejszą rzeczą na którą musisz zwrócić uwagę są szwy.

Następną rzeczą są przetarcia, szczególnie gdy najdzie Cię ochota na
szenilę. Dokładnie trzeba obejrzeć mankiety, ściągacz przy szyi i pachy,
jeśli wełna jest poprzecierana, to przy pruciu połowę można wyrzucić -
przy odzyskiwaniu tego byłoby za dużo supełków, a wełna nierówna.
Jeśli wełna jest pofilcowana to paskudnie się ją pruje (właściwie drze)
i nadaje sie potem jedynie na rzeczy, które nie musza byc super
mięciutkie (pledy, torby itd.)

A swoja drogą, to doskonałe źródło taniej wełny, nazbierałam tego pół
szafy i nie moge sie doczekać wolnego ;)

SD
Shaylee

5. Data: 2006-02-02 10:56:20

Temat: Jak pozbyć się zapachu wełny ?
Od: l...@o...pl szukaj wiadomości tego autora

Właśnie kupiłam wełniany sweter w lumpeksie, sprułam go i wyprałam, ale
niestety wełna strasznie śmierdzi. Czy ktoś wie jak można pozbyć się tego
zapachu?

Lucy

6. Data: 2006-02-02 15:07:58

Temat: Re: Jak pozbyć się zapachu wełny ?
Od: "Elżbieta T." <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik

> niestety wełna strasznie śmierdzi. Czy ktoś wie jak można pozbyć się tego
> zapachu?

Może wypłukać w occie? W płynie zmiękczającym?

Elżbieta

Czego to ludzie.....
Akcesoria do haftu krzyzykowego ;)
xxx szukam twarzy Jezusa