wódka żołądkowa gorzka

1. Data: 2009-12-12 17:19:26

Temat: wódka żołądkowa gorzka
Od: Frantic Freddie <maverickATsl.home.pl> szukaj wiadomości tego autora

Jak w temacie, czy ktoś robił sam?
Dzięki serdeczne za wszelkie wskazówki.

Freddie.

2. Data: 2009-12-12 17:23:30

Temat: Re: wódka żołądkowa gorzka
Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sat, 12 Dec 2009 18:19:26 +0100, Frantic Freddie napisał(a):

> Jak w temacie, czy ktoś robił sam?
> Dzięki serdeczne za wszelkie wskazówki.
>
> Freddie.

Angielską gorzką robiłam. I wolę.
--

Ikselka.

3. Data: 2009-12-13 10:53:14

Od: JerzyN <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Frantic Freddie pisze:
> Jak w temacie, czy ktoś robił sam?
> Dzięki serdeczne za wszelkie wskazówki.

Ta bardziej lecznicza:
Z. Nowicki - Domowe...
Wódka gorzka-żółądkowa typu Boonekamp 40° (1,4l)
5 g anyżu
5 g jałowca
5 g piołunu
5 g kłącza tataraku
5 g szałwii
5 g arcydzięgla
5 g kminku
5 g kolendry
5 g cynamonu
5 g angielskiego ziela
3 g lawendy
3 g mięty pieprzowej (suchej)
3 g melisy
30 g suchych skórek pomarańczowych
200 g cukru
0,3 l wody
1,0 lspitytusu 70°
Wszystkie zioła i korzenie zalać w gąsiorku spirytusem, szczelnie i
odstawić na 2 miesiące. Po tym czasie przecedzić nalewkę i wlać do
gorącego syropu z cukru i wody, zamieszać i ponownie przecedzić przez
bibułę filtracyjną lub gęste płótno. Rozlać do butelek i pić po 2
miesiącach.

... a ta do picia:
J. Kowalski - Receptury...
Miodówka żołądkowa
1 litr spirytusu 95%, 5 dkg kawy, 0,5 litra miodu. 0,25 litra dobrego rumu
Miód zrumień zlekka, aby woni i barwy zacniejszej nabrał. Ćwiercią litra
wody go zalawszy, zagotuj.
z ognia zestaw, przestudź, a spirytusu, rumu i kawy ćwierć litra czarnej
dolej, poczym do karafki
pospołu wszytko zlej; w kilka tygodni, jak się ustoi, czystą wódkę, do
butelek daj, osady przez bibułę
przesączywszy.

--
pozdr. Jerzy

4. Data: 2009-12-15 12:31:56

Od: Frantic Freddie <maverickATsl.home.pl> szukaj wiadomości tego autora

XL wrote:

> Angielską gorzką robiłam. I wolę.

A możnaby jaką recepturę poprosić.

FF.

5. Data: 2009-12-15 12:34:53

Od: Frantic Freddie <maverickATsl.home.pl> szukaj wiadomości tego autora

JerzyN wrote:

> [...]
> dolej, poczym do karafki
> pospołu wszytko zlej; w kilka tygodni, jak się ustoi, czystą wódkę, do

Dzięki, dzięki, będę zbierał ingredjencyje,
FF.

6. Data: 2009-12-15 17:59:38

Od: JerzyN <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Frantic Freddie pisze:

> A możnaby jaką recepturę poprosić.

Ta pani to tutaj daje tylko d... za talerz zupy.
;-)
--
pozdr. Jerzy

7. Data: 2009-12-15 18:42:29

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Tue, 15 Dec 2009 13:31:56 +0100, Frantic Freddie napisał(a):

> A możnaby jaką recepturę poprosić.
>
> FF.

Jest w książce "Domowy wyrób win" Jana Cieślaka. Dwie wersje - łagodna i
mocna - ja robię łagodną. Niemal to samo, co w moim przepisie. Różnice
kosmetyczne.

--

Ikselka.

8. Data: 2009-12-15 18:43:12

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Tue, 15 Dec 2009 18:59:38 +0100, JerzyN napisał(a):

> Ta pani to tutaj daje tylko d... za talerz zupy.
> ;-)

Spadaj, chamie.
--

Ikselka.

9. Data: 2009-12-15 19:36:23

Od: Frantic Freddie <maverickATsl.home.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Jest w książce "Domowy wyrób win" Jana Cieślaka. Dwie wersje - łagodna i
> mocna - ja robię łagodną. Niemal to samo, co w moim przepisie. Różnice
> kosmetyczne.

Dzięki, teraz tylko wystarczy kupić książkę i wszystko jasne...

Pzdr,
Fred.

10. Data: 2009-12-15 19:41:10

Od: JerzyN <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

XL pisze:

> Spadaj, chamie.

;-)
d... = dary (dobre rady).
To tyle.
--
pozdr. Jerzy

Potrzebuje przepis na sos czosnkowy
bigos z miodem?
noże kuchenne
Salatka z ryzem, czerwona- co to moze byc?
tk