wola

1. Data: 2000-02-29 16:55:53

Temat: wola
Od: f...@f...onet.pl (matjas) szukaj wiadomości tego autora

czesc

jak zwiekszyc swoja sile woli, jak sie wobec czegos przelamac ?
jak wytrwac kiedy naprawde ma sie czegos dosyc, ale ma sie
swiadomosc, ze trzeba trwac w takiej meczacej sytuacji ?
co zrobic jesli brakuje juz sil ?

matjas
f...@f...onet.pl

1. Data: 2000-02-29 17:27:08

Temat: Re: wola
Od: spawny <p...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

matjas wrote:

> [...]
> jak wytrwac kiedy naprawde ma sie czegos dosyc, ale ma sie
> swiadomosc, ze trzeba trwac w takiej meczacej sytuacji ?

dobre pytanie :)))

spaw....

1. Data: 2000-03-01 12:00:38

Od: "Janusz H." <h...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam!

matjas wrote:
> jak zwiekszyc swoja sile woli, jak sie wobec czegos przelamac ?
> jak wytrwac kiedy naprawde ma sie czegos dosyc, ale ma sie
> swiadomosc, ze trzeba trwac w takiej meczacej sytuacji ?
> co zrobic jesli brakuje juz sil ?

Przeczytaj mój starszy post, który dotyczył podobnej kwestii.
Jeśli chodzi Ci właśnie o to - chętnie rozwinę.

> matjas
> f...@f...onet.pl

Pozdrawiam
Janusz

<< Wola nie jest abstrakcyjną siłą człowieka, którą posiada on
niezależnie od swego charakteru. Przeciwnie, wola jest właśnie wyrazem
jego charakteru. Osoba produktywna, która ufa swemu rozumowi i która
jest zdolna do kochania innych, wykazuje wolę do moralnie wartościowego
postępowania. Osobie nieproduktywnej, której nie udało się rozwinąć tych
zdolności i która jest niewolnikiem swych irracjonalnych uczuć, takiej
woli brakuje. >> (Erich Fromm "Niech się stanie człowiek")

1. Data: 2000-03-01 16:34:42

Temat: Odp: wola
Od: <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Moja odpowiedź jest może durna i naiwna, ale sprawdzona na własnej skórze:
bez silnej motywacji nie ma silnej woli.
Donia
Użytkownik matjas <f...@f...onet.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:3...@n...tpnet.pl...

1. Data: 2000-03-01 18:05:10

Od: "Dorota" <d...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik matjas <f...@f...onet.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych

> jak zwiekszyc swoja sile woli, jak sie wobec czegos przelamac ?

Przelamywac sie mozna jak widzisz sens takiego dzialania.

> jak wytrwac kiedy naprawde ma sie czegos dosyc, ale ma sie
> swiadomosc, ze trzeba trwac w takiej meczacej sytuacji ?
> co zrobic jesli brakuje juz sil ?

Nie przejmowac sie. Czlowiek moze baardzo duzo zniesc nie zdajac sobie nawet
z tego sprawy.

Pozdrawiam
Dorota

1. Data: 2000-03-01 23:47:56

Od: "B." <j...@k...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

matjas napisał(a) w wiadomości: <3...@n...tpnet.pl>...
>czesc
>
>jak zwiekszyc swoja sile woli, jak sie wobec czegos przelamac ?
@ Policzyć do 3 i nacisnąć klamkę. W teen sposób nauczyłem się otwierać
drzwi , ktorych się bałem dosłownie i w przenośni.
Potem czujesz tylko ulgę.

>jak wytrwac kiedy naprawde ma sie czegos dosyc, ale ma sie
>swiadomosc, ze trzeba trwac w takiej meczacej sytuacji ?
@ Powiedzieć sobie, że masz w życiu CEL i ta sytaucja nie zepsuje Ci tego.
Wszyscy zawsze wyśmiewali moje ideały, honor, godność itp, a teraz co . Żyję
świetnie, nadal w nie wierzę a ludzie mnie za to szanują. Było warto .

@ Zmienić swoje życie. Trzymaj się

1. Data: 2000-03-04 16:32:55

Temat: Re: Odp: wola
Od: f...@f...onet.pl (matjas) szukaj wiadomości tego autora

<d...@p...onet.pl> wrote in message:
>Moja odpowiedź jest może durna i naiwna, ale sprawdzona na własnej skórze:
>bez silnej motywacji nie ma silnej woli.

byc moze, ale to nic nie zmienia.
bo, co jesli posiadam silna motywacje ale nie mam silnej woli ?
bo jak sam(a) napisales(as): "bez silnej motywacji nie ma silnej woli."
czyli, wg. Ciebie istotne jest tu posiadanie silnej motywacji, lecz
to nie oznacza iz posiada sie wtedy silna wole, to jest tylko warunek ?
w zwiazku z tym moje pytanie jest dalej aktualne.

matjas
f...@f...onet.pl

1. Data: 2000-03-04 16:32:58

Od: f...@f...onet.pl (matjas) szukaj wiadomości tego autora

"Dorota" <d...@p...fm> wrote in message:
>Użytkownik matjas <f...@f...onet.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych

>Przelamywac sie mozna jak widzisz sens takiego dzialania.

co proponujesz w zamian ?

>Nie przejmowac sie. Czlowiek moze baardzo duzo zniesc nie zdajac sobie nawet
>z tego sprawy.

mimo to istnieja pewne granice.

matjas
f...@f...onet.pl

1. Data: 2000-03-04 16:33:04

Od: f...@f...onet.pl (matjas) szukaj wiadomości tego autora

"B." <j...@k...onet.pl> wrote in message:
>@ Policzyć do 3 i nacisnąć klamkę. W teen sposób nauczyłem się otwierać
>drzwi , ktorych się bałem dosłownie i w przenośni.
>Potem czujesz tylko ulgę.

byc moze metoda ta skutkuje, ale wydaje mi sie, ze nie zawsze
jest mozliwa do zrealizowania, to by bylo za proste.

>@ Powiedzieć sobie, że masz w życiu CEL i ta sytaucja nie zepsuje Ci tego.

racja, ale swiadomosc, iz bardzo realne jest, ze moze zepsuc, po prostu
przytlacza. najgorszy jest stres.

BTW czy jest jakies lekarstwo na stres ? - to moje nowe pytanie.

>Wszyscy zawsze wyśmiewali moje ideały, honor, godność itp, a teraz co . Żyję
>świetnie, nadal w nie wierzę a ludzie mnie za to szanują. Było warto .

ulga, co ? wierze, ze bylo warto.

>@ Zmienić swoje życie. Trzymaj się

racja. jednak coraz bardziej jestem przekonany iz najlepszym sposobem
wyjscia, bedzie akceptacja, bo przeciez nikt nie powiedzial, ze zycie
jest sprawiedliwe ? moze to za mocno powiedziane, ale ...
trzeba byc twardym, to moj cel- wytrwac, chyba. tyle, ze nie wiem
czy warto go realizowac, czy jest sens, chyba warto, bo inaczej
nie widze sensu zycia, hehe, no ale koniec juz tego przydlugiego
listu.

pozdrawiam

matjas
f...@f...onet.pl

1. Data: 2000-03-04 16:33:08

Od: f...@f...onet.pl (matjas) szukaj wiadomości tego autora

"Janusz H." <h...@p...onet.pl> wrote in message:
> [...]
>nie zmieniajac jednoczesnie CALEGO sposobu myslenia. Na WSZYSTKO
>powinienes patrzec inaczej, nawet jesli wydaje Ci sie to niepotrzebne.

sposob myslenia o czym, mam zmienic ? jak mam zmienic sposob myslenia ?
jaki sposob przyjac ? jak patrzec ? co znaczy konkretnie: patrzec
inaczej ?
no i po co mam to robic, skoro wydawac bedzie mi sie to niepotrzebne ?
kolko bedzie sie zamykac.

pozdrawiam

matjas
f...@f...onet.pl