wplyw na psychike

1. Data: 2002-06-03 20:45:49

Temat: Re: wplyw na psychike
Od: "Greg" <o...@f...sos.com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkowniczka "Maja" napisala:
> Hej jestem tu pierwszy raz,

Witaj wiec Swieza Krwi ;)

> Jaki wplyw moze miec na psychike i zachowanie
> czlowieka w poznijszym okresie zycia wykorzystywanie
> seksualne we wczesnym dziecinstwie?

Jak najbardziej negatywny? Ozieblosc, leki, problemy emocjonalne etc.?

W sumie ja profesjonalista nie jestem...

pozdrawiam
Greg

1. Data: 2002-06-03 20:49:21

Temat: wplyw na psychike
Od: "Maja" <m...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

Hej jestem tu pierwszy raz, ale wpadlam bo chcialam sie z ciekawosci o cos
zapytac i mam nadzieje ze dobrze trafilam i otrzymam jakas w miare fachowa
odpowiedz.
Jaki wplyw moze miec na psychike i zachowanie czlowieka w poznijszym okresie
zycia wykorzystywanie seksualne we wczesnym dziecinstwie?

pozdr
Maja

--
Obok człowieka koń jest najszlachetniejszą istotą na ziemi.
/Wilhelm Blendinger/

1. Data: 2002-06-04 04:31:19

Od: "sleepindog" <l...@s...dogs.lie> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Maja" <m...@s...pl> napisał w wiadomości
> [...]
okresie
> zycia wykorzystywanie seksualne we wczesnym dziecinstwie?

przykre wspomnienia. na szczyscie czlowiek jest czlowiekiem, a nie kawalkiem
gliny, z ktorej jak cos sie ulepi to tak juz zostaje do konca zycia.

1. Data: 2002-06-04 05:19:56

Od: "Witold" <B...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
okresie
> zycia wykorzystywanie seksualne we wczesnym dziecinstwie?
Raczej nie ma szans, żeby nie miało! "Uszkodzenia" mogą być najróżniejsze od
nerwic płciowych i zaburzeń seksualnych do klasycznego syndromu DDD (Dorosłe
Dziecko z rodziny Dysfunkcyjnej). Od razu zaznaczam, ze nie musiał być
sprawcą wykorzystania rodzic dziecka. W pewnym sensie czasem wystarczy, że
rodzice go (dziecka) nie obronili.
Wysoce wskazana wizyta u specjalisty.

--
Serdeczne pozdrowienia,
Witek

1. Data: 2002-06-05 20:59:46

Od: "Jamis" <v...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Jaki wplyw moze miec na psychike i zachowanie czlowieka w poznijszym
okresie
> zycia wykorzystywanie seksualne we wczesnym dziecinstwie?

Podam ciekawy przyklad z "Obszary nieświadomości" S. Grof'a. Mianowicie,
Kobieta miała straszliwą kancerofobię (strach przed rakiem) i ciągle
wizytowała u lekaży, była przez to kompletnie niezrównoważona, cierpiała
psychicznie, a poza tym fizycznie, bo czesto wkładano jej wziernik do płóc
(żeby zobaczyć żekomego raka). Nie wykryto nic, oczywiście. Życie rodzinne
rozpadało się jej, nie była w stanie znieść uczucia że ma raka...

Po głębokiej psychoterapii z nieświadomością, odzyskała swoje wczesnie
utracone wspomnienia z dziecinstwa (które później potwierdzono przez
rodzinię), gdzie jej ojciec molestowal ja sexualnie gdy miala 3 lata, i
przykladowo wkladal jej czlonka w usta.
Przeżycia musiały być dla dziewczyki tak dramatyczne i niezrozumiałe, że
wyparła je w nieświadomość, z kąd wracały w postaci lęku przed rakiem (i
innych objawów). Aby zaleczyć "nieznany lęk" chodziła do lekazy, którzy
wkladali jej 'wzierniki' do płóc, co miało przypominać pierwotne
doświadczenie traumatyczne, i było powtażane, ponieważ psychika samoistnie
dążyłą do przypomnienia i przetrawienia tych wspomnien (w taki czy inny
sposob).

Przepraszam za tak drastyczny przyklad... dla zlagodzenia dodam ze ta
kobieta zostala calkowicie wyleczona.

ale konsekwencje molestowania sexualnego w dziecinstwie najczesciej sa
ukryte (wyparte wspomnienia), a wracają najczęściej notorycznie i to w innej
formie.
Bardzo czesto molestowanie sexualne buduje fundament dla fobii, czy
wszelakich psychoz, nieraz zachowan agresywnych itp...
samo cierpienie

Ale polecam ksiazki Stanislava Grofa... doskonale nowatorskie podejscie do
dynamiki psychiki (i skuteczne w psychoterapii)
i on to lepiej tłumaczy niż ja ;)

Jamis

1. Data: 2002-06-07 14:37:28

Od: "Little Dorrit" <z...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jamis" <v...@g...pl> napisał w wiadomości

> [...]
>
> Ale polecam ksiazki Stanislava Grofa... doskonale nowatorskie
podejscie do
> dynamiki psychiki (i skuteczne w psychoterapii)

Nie takie to znów nowatorskie podejście, bo o wyparciu przeżyć, w tym
przeżyć seksualnych z wczesnego dzieciństwa pisał już dziadek Freud
:). Natomiast gdzieś tak przed rokiem czytałam bardziej współczesne, a
zarazem przerażające wyniki badań amerykańskiej pary psychologów /
niestety nie zapamiętałam nazwisk/. Okazało się, że 75% rzekomo
wypartych faktów molestowania seksualnego w dzieciństwie / badano
kobiety dorosłe / było wyłącznie ich fantazjami. W ten sposób -
powołując się na powyższe doniesienia, a cytowanych naukowców na
biegłych sądowych - adwokat uchronił ojca oskarżonego przez dorosłą,
niezrównoważoną psychicznie córkę, przed wieloletnim więzieniem.
Dorrit

1. Data: 2002-06-07 20:06:01

Od: "Jamis" <v...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Okazało się, że 75% rzekomo
> wypartych faktów molestowania seksualnego w dzieciństwie / badano
> kobiety dorosłe / było wyłącznie ich fantazjami.

No zdaza sie i tak, Ale jakimi metodami badano te kobiety? Kwestjonarjusz
czy inne stany swiadomosci? Podczas hipnozy albo transu trudno jest klamac,
jak rowniez przy zastosowaniu innych metod glebokiej exploracji umyslu
(wlasnie w tym te nowatorstwo S. Grof'a ;o)

Tak wiec wyniki zaleza w duzej mieze od metody badawczej ;o)

Poza tym co za roznica czy masz urojone wspomnienia czy nie, wazne zeby
praca z nimi przynosila pozytywne rezultaty ;o)

Jamis

1. Data: 2002-06-07 20:17:21

Temat: Odp: wplyw na psychike
Od: "Marcin" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Jamis <v...@g...pl> w wiadomości do grup

> Poza tym co za roznica czy masz urojone wspomnienia czy nie, wazne zeby
> praca z nimi przynosila pozytywne rezultaty ;o)

To JEST różnica. Wyobraź sobie faceta, który niewinnie oskarżony jest o gwał
t.
Trzeba znaleźć jakiś sposób dotarcia do prawdy, jaka by nie była.
Pozdrawiam
Marcin

1. Data: 2002-06-07 20:41:28

Od: g...@i...pl (guniek) szukaj wiadomości tego autora

Dorrit:

> [...]
> wypartych faktów molestowania seksualnego w dzieciństwie / badano
> kobiety dorosłe / było wyłącznie ich fantazjami.

to tez wcale nie takie nowe Dorrit - do tego samego "doszedł" - no własnie
Freud, modyfikujac swa teorie uwiedzeniową.
(pytanie - czy miał rację?!? tu zdania uczonych sa podzielone;-))

pozdrawiam
guniek

-------------------------------
http://www.psphome.htc.net.pl

1. Data: 2002-06-07 22:49:41

Od: Flyer <f...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Marcin wrote:

> To JEST różnica. Wyobraź sobie faceta, który niewinnie oskarżony jest o gwał
> t.
> Trzeba znaleźć jakiś sposób dotarcia do prawdy, jaka by nie była.

Opowiem pewien przypadek - pewna Pani z problemami osobowosciowymi (jak
by rzec nienaukowo) i postawami buntowniczymi wobec rzeczywistosci i
rodzicow, w trakcie zaglebiania sie w terminologie/nauke/wiedze
ksiazkowa z zakresu psychologii zaczela szukac przyczyny swojego
zachowania na zewnatrz. Oczywiscie nagle zaczela miec swiadomosc, ze cos
strasznego musialo jej sie zdarzyc w dziecinstwie ze strony rodzicow -
caly szkopul polegal na tym, ze nikt nie chcial wspoldzialac przy jej
"tworczosci". Gdyby ja ("tworczosc") rozwinela, zadna miara bys nie
obalil jej twierdzen, ktore ona uwazalaby za pewne, bo tym samym caly
misternie ulozony system jej wartosci/motywacji/usprawiedliwien swojego
zycia leglby w gruzach i musialaby przyznac, ze kiedys glupio
postepowala i jest winna swojemu obecnemu stanowi.

Flyer

Przyczyna ogolnego zniechecenia coraz wiekszej liczby ludzi.
samotnosc
kto umie latac :)))))))))))) a kto skakac :))))))))))))))))
Czy narcyz jest brzydki (bylo: blizej...)
Czy depersonalizacja to objaw chorobowy czy norma ?