wyciąg czy okap nad gazową?

11. Data: 2006-08-19 16:42:00

Temat: Re: wyciąg czy okap nad gazową?
Od: "Madoniowie" <m...@w...go2.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "zoneo" napisał:

>Wiesz nie chodzi o to żeby było wszystko zgodnie z normami itd. ale
>nie chce miec slabej wentylacji przy gazowej teraz przy elektrycznej
>mam wszystko obklejone a co bedzie przy gazowej ... strach pomyslec.

Matko! Weź czasem jakiś przecinek wrzuć, bo ciężko się połapać.

>Wydaje mi sie ze jednak odlacze ten wyciag bo on nic nie daje i
>zostawie kratke i zaloze jakis okap / pochlaniacz

Jak wolisz. My mamy nad płytą okap z wyciągiem, który w stanie "nie
włączonym" z pewnością zapewnia wentylację na przyzwoitym poziomie.

Przemek

12. Data: 2006-08-19 16:43:48

Od: "Madoniowie" <m...@w...go2.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Huckleberry" napisał:

> Użytkownik "Madoniowie" <m...@w...go2.pl> napisał w
> wiadomości news:ec67hk$26n$1@news.onet.pl...
>
> Zoneo owszem, ale mówimy ogólnie o tym czy przepisy są sensowne czy nie.
> pozdrawiam

No i nie są sensowne, bo nie uwzględniają możliwości nowych kuchenek. Poza
tym ja nie doradzałem wszystkim, tylko Zoneo i o tym tu dyskutujemy a nie o
przepisach w ogóle. Ale dobrze, że napisałeś, czym to może grozić. Ta
informacja też się przyda a nie wszyscy sobie zdają sprawę z tego, jakie
zagrożenia może nieść gaz. A zresztą nie ma o czym deliberować, bo Zoneo nie
chce wyciągu :)

Przemek

13. Data: 2006-08-19 18:05:13

Od: "zoneo" <t...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

chyba zostawie narazie ten wyciag a jesli bedzie nie tak jak trzeba to
sobie go zlikwiduje.
Kuchenkę oczywiście kupuję z zabezpieczeniem przeciwwypływowym tym
bardziej że w domu jest małe dziecko.

14. Data: 2006-08-20 09:32:18

Od: Sierp <s...@n...net> szukaj wiadomości tego autora

zoneo napisał(a):
> chyba zostawie narazie ten wyciag a jesli bedzie nie tak jak trzeba to
> sobie go zlikwiduje.

tylko niestety pierwsza wizyta kominiarzy pewnie zaskutkuje likwidacja..

Sierp

15. Data: 2006-08-20 17:19:13

Od: "zoneo" <t...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Sierp napisał(a):

> tylko niestety pierwsza wizyta kominiarzy pewnie zaskutkuje likwidacja..
>
> Sierp

gdzie w domu jednorodzinnym ?? moj dom ma 10 lat i ani razu kominiarza
nie bylo :)

16. Data: 2006-08-20 17:34:40

Od: Sierp <s...@n...net> szukaj wiadomości tego autora

zoneo napisał(a):
> gdzie w domu jednorodzinnym ?? moj dom ma 10 lat i ani razu kominiarza
> nie bylo :)

a to nie jest tak, zepowinno sie czasem kominiarza zaprosic?
(nie wiem czy nie jest obowiazkowe, nie mam domku jednorodzinnego :-)

Sierp

17. Data: 2006-08-22 13:58:56

Od: " BrunoJ" <b...@g...SKASUJ-TO.pl> szukaj wiadomości tego autora

Sierp <s...@n...net> napisał(a):

> a to nie jest tak, zepowinno sie czasem kominiarza zaprosic?
> (nie wiem czy nie jest obowiazkowe, nie mam domku jednorodzinnego :-)
Obowiazkowe to nie jest, dopiero jak sie buuum zrobi czy inne kuku to
mily pan z PZU (przykladowo) powie ze nie wyplacil bo nie bylo przegladu...

zreszta jesli by tak pociagnac w tym kierunku - wstawienie kuchenki gazowej
czyli dodanie odbiornika gazu do instalacji wymaga projektu branzowego,
ktory to projekt wymaga wczesniej opinii kominiarskiej odnosnie wentylacji.
Pozniej rowniez - po wykonaniu przerobek.
Moze wiec zamiast pytac na grupie to kolega powinien zaprosic jakiegos
projektanta od instalacji gazowych i by sie dokladnie dowiedzial czy i jak
w jego przypadku trzeba przerobic wentylacje.
Chyba ze wzgledu ekonomiczne obejmuja rowniez wstawienie tejze kuchenki
bez projektu ;-)

Zas co to sensownosci przepisow i nowoczesnych kuchenek to kazdy zaworek
moze przypadkiem nie zadzialac, lepiej wiec chyba zeby przepis nie opieral
sie na skutecznosci zadzialania zaworka odcinajacego...

pozdrawiam
Bruno

18. Data: 2006-08-22 15:37:03

Od: "Madoniowie" <m...@w...go2.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik " BrunoJ" napisał:

[----]

> Zas co to sensownosci przepisow i nowoczesnych kuchenek to kazdy zaworek
> moze przypadkiem nie zadzialac, lepiej wiec chyba zeby przepis nie opieral
> sie na skutecznosci zadzialania zaworka odcinajacego...

Może nie zadziałać hamulec w samochodzie, a ręczny się zatrze, więc może
wydać przepis zakazujący jazdy samochodem? Nie tędy droga. Wydaje mi się, że
dobrze by było, gdyby ustawodawcy przestali traktować ludzi jak idiotów,
nabijając przy okazji kabzy specom od instalacji, którzy w zasadzie w
większości gówno robią, tylko rachunki wystawiają. I niech szanowni
ustawodawcy nie zasłaniają się niewiedzą ludzką itd, bo za im większych
głupków będą mieli obywateli, tym bardziej zdurnieje społeczeństwo. Przepisy
można mnożyć w nieskończoność. I tak się niestety dzieje. Inna sprawa to
polska rzeczywistość. Jak np. panu Zenonowi nie zarejestrowali auta, bo
przerdzewiałe na wylot i hamulców prawie brak, to pojechał do kolegi ciotki
i "załatwił"
BTW: trutnie w sejmie korzystają przy okazji tworzenia różnych durnych
przepisów z tzw ekspertów, którzy są żywotnie zainteresowani nabijaniem
sobie kabzy. Licencje, koncesjie, komisje kontroli... A niech ich wszystkich
szlag!

Pozdrawiam
Przemek

=====
"Ojcze nasz" składa się z 56 słów, Deklaracja Niepodległości - z 300, a
ostatnio ogłoszone rozporządzenie rządu w sprawie cen jarzyn - z 26.911
słów. (Bill Widnall)

19. Data: 2006-08-23 13:28:19

Od: "zoneo" <t...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> ktory to projekt wymaga wczesniej opinii kominiarskiej odnosnie wentylacji.

Heh ale nie w całej Polsce są instalacje gazowe w moim regionie nie
ma i będę korzytsać z butli gazowej :) więc nikt mi instalacji nie
będzie robił

20. Data: 2006-08-23 15:13:40

Od: " BrunoJ" <b...@g...SKASUJ-TO.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Heh ale nie w ca=B3ej Polsce s=B1 instalacje gazowe w moim regionie nie
> ma i b=EAd=EA korzytsa=E6 z butli gazowej :) wi=EAc nikt mi instalacji nie
> b=EAdzie robi=B3
hmm, no fakt. Moze jednak mimo wszystko wizyta kominarza nie zaszkodzi?

pozdrawiam
Bruno

palnik tylko pod WOK ?
Ile za panele?