wynik CRP =15

1. Data: 2005-08-30 08:45:09

Temat: wynik CRP =15
Od: "Gosia" <z...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witajcie,

Czy ktos może wie co oznacza jesli przez ostatnie 2 miesiące mam crp = 15. ???

nie jestem chora, dobrze sie czuje ogólnie, teraz dopadł mni elekki katar,
ale w tamtym miesiącu tez mialam katarek.

nie wiem czy to duzo podniesione i czy bardzo sie marwtić, moze to jakiś
nowotwór? !!!!!

jakie badania trzeba by zrobic żeby zobaczyc o co chodzi?

2. Data: 2005-08-31 17:55:07

Temat: Re: wynik CRP =15
Od: Piotr <e...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witaj!

Norma dla CRP wynosi 0,5 mg/dl, więc masz ją przekroczoną 30-krotnie.
Czy to jest dużo? Oznaczanie CRP jest badaniem, gdzie konkretna liczbowa
wartość niewiele wnosi. Istotny jest sam fakt, że CRP jest podwyższone,
a czy to będzie 5, czy 20 - na podstawie samych wartości niewiele można
powiedzieć. To NIE jest tak, że wyższa wartość świadczy o poważniejszej
chorobie niż niższa (ani odwrotnie).
CRP jest białkiem produkowanym w organizmie w odpowiedzi na stan
zapalny, pobudzenie układu odpornościowego. To, jaka będzie jego wartość
w danym przypadku zależy bardziej od indywidualnych cech organizmu, niż
od czynnika etiologicznego.

Nie piszesz nic o tym, z jakiego powodu było wykonywane to badanie.
JEDYNE, co można powiedzieć - w organizmie najprawdopodobniej toczy się
jakiś proces zapalny. Dalsze postępowanie zależy od zamysłu
diagnostycznego Twojego lekarza. Być może przyczyną jest alergia (katar).

Pozdrawiam
Piotr

minulet - WYCOFANY ZE SPRZEDAŻY, PODOBNO NIESKUTECZNY
Czy pseudomedycyna jest medycyna?
czy ta czesc ciala tyje? :>
Urolog
Psychologia stanie się nauką biologiczną - albo zginie