wyrywanie drzew, jaka grupa?

1. Data: 2014-07-03 20:33:50

Temat: wyrywanie drzew, jaka grupa?
Od: feldmarszałek tusk <N...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

muszę wyrwać z korzeniami trochę drzew, jak to zrobić? ma Ktoś jakieś
patenty? drzewa to czereśnie...

jeśli nie ta grupa to sory, a jaka byłaby odpowiednia?

2. Data: 2014-07-03 21:27:36

Temat: Re: wyrywanie drzew, jaka grupa?
Od: collie <c...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 3.07.14 20:33, feldmarszałek tusk pisze:

> muszę wyrwać z korzeniami trochę drzew, jak to zrobić? ma Ktoś jakieś patenty?
> drzewa to czereśnie...
>
> jeśli nie ta grupa to sory, a jaka byłaby odpowiednia?

Może być i ta grupa, bo koło domu rosną zwykle jakieś drzewa, ;-) może być grupa
pl.rec.ogrody (wiadomo), ale akurat na pl.misc.budowanie przewinął się niedawno
temat "Jaki koszt koparki" o użyciu koparki do karczowania drzew.

--
collie

3. Data: 2014-07-04 01:33:10

Od: JK <j...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2014-07-03 20:33, feldmarszałek tusk pisze:
> muszę wyrwać z korzeniami trochę drzew, jak to zrobić? ma Ktoś jakieś
> patenty? drzewa to czereśnie...
>
> jeśli nie ta grupa to sory, a jaka byłaby odpowiednia?

pl.rec.wyrywanie.drzew

4. Data: 2014-07-04 07:35:52

Od: collie <c...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 4.07.14 1:33, JK pisze:

> pl.rec.wyrywanie.drzew

Powiedział, co wiedział.

--
collie

5. Data: 2014-07-04 14:51:16

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Thu, 03 Jul 2014 20:33:50 +0200, feldmarszałek tusk napisał(a):

> muszę wyrwać z korzeniami trochę drzew, jak to zrobić? ma Ktoś jakieś
> patenty? drzewa to czereśnie...
>
> jeśli nie ta grupa to sory, a jaka byłaby odpowiednia?

Ściąć tuż przy ziemi, a potem...
http://www.youtube.com/watch?v=3eyiC7OVh34
Albo ściąć 2-3 metry nad ziemią, obkopać wokoło, podcinając grubsze
korzenie, a potem...
http://www.youtube.com/watch?v=kiWXPO3_9Js
...tyle że na tym filmie ktoś nie ma pojęcia o dźwigni, więc przywiązał
linę u nasady pnia... a trzeba przyłożyć siłę jak najwyżej.

6. Data: 2014-07-04 19:06:40

Od: jg <f...@f...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Fri, 4 Jul 2014 14:51:16 +0200, Ikselka napisał(a):

> ...tyle że na tym filmie ktoś nie ma pojęcia o dźwigni, więc przywiązał
> linę u nasady pnia... a trzeba przyłożyć siłę jak najwyżej.

nie jak najwyzej, zeby nie zlamac...

--
jg

7. Data: 2014-07-04 20:19:44

Od: collie <c...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 4.07.14 19:06, jg pisze:

> nie jak najwyzej, zeby nie zlamac...

No właśnie, na filmiku widać, jak łańcuch przywiązany nawet niezbyt wysoko,
spowodował ułamanie drzewa przy podstawie, a nie wyrwanie go z korzeniami.
Praktycznie zależy to od grubości i rodzaju drzewa.

--
collie

8. Data: 2014-07-05 01:14:15

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Fri, 4 Jul 2014 19:06:40 +0200, jg napisał(a):

> nie jak najwyzej, zeby nie zlamac...

Pisałam o najwyższym miejscu odziomka - odiomek to jest to, co wystaje z
ziemi po ścięciu na wys. 2-3 metry. Można i mniej. Odziomek nie jest tak
łatwo złamać - to najgrubsza część pnia, w dodatku silnie rozszerzajaca się
ku ziemi.

9. Data: 2014-07-05 01:14:58

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Fri, 04 Jul 2014 20:19:44 +0200, collie napisał(a):

> No właśnie, na filmiku widać, jak łańcuch przywiązany nawet niezbyt wysoko,
> spowodował ułamanie drzewa przy podstawie, a nie wyrwanie go z korzeniami.
> Praktycznie zależy to od grubości i rodzaju drzewa.

No ale nie wiązanie przy podstawie - no któż tak robi?

10. Data: 2014-07-05 16:05:04

Od: collie <c...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 5.07.14 1:14, Ikselka pisze:

> [...]
> łatwo złamać - to najgrubsza część pnia, w dodatku silnie rozszerzajaca się

Jak łatwo sprawdzić w przytoczonym cytacie, nic nie pisałaś o odziomku,
tylko o tym, że "trzeba przyłożyć siłę jak najwyżej". Ale już dobrze,
wyjaśniło się, że trzeba przyłożyć siłę jak najwyżej... odziomka. ;-)
Miałem znajomego drwala, który nomen omen nazywał się Odziomek. Mierzył
gdzieś tak metr pięć w kapeluszu, więc jakby mu przyłożyć, to też wysoko
by nie było.

--
collie

Program do projektowania domu